Gå til innhold

Hvor mye morsmelk?? Trenger svar fort :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye morsmelk skal en 3kg baby ha på flaske? Hvor mange ml?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen?

Mener å huske at min gutt drakk ca 80 ml når han var en mnd...tror jeg!

Skrevet

Blir egentlig litt fortvilet over deg. Mitt svar er HELT avhengig av hvor mye og hvor ofte babyen din ellers drikker i løpet av et døgn. Ammer du babyen din annenhver time, hver tredje eller fjerde time osv.

Det sies at babyer skal ha 15% av kroppsvekta i drikke i løpet av en dag. Dvs. at babyen sin ca. skal ha 5 dl. melk i løpet av et døgn.

Men har du ammet babyen din i hele dag, og du skal gi litt mer i kveld, er det vanskelig å vite.

Gi babyen 1 dl. (100ml.) du og se hvor mye han drikker.... Skal du gi flaske en hel dag betyr det 100 ml. 5 ganger i løpet av dagen, elelr 50 ml. 10 ganger i løpet av dagen.....

Skjønner....

På en måte et tåpelig spørsmål, samtidig så forstår jeg at en spør om slikt også...... men lett å si, min baby er 7 mnd. og jeg er liksom litt "bedreviter" jeg nå :-)

Skrevet

Takk. Fjott!!! Ammer hver 3 time,men skulle bort og lurte på hvor mye hun kunne få på flaske til 1 måltid... gud så tåpelig.

Skrevet

Nei, nå må du gi deg.....

Det var overhodet ikke tåpelig svart for et sååå tåpelig spørsmål.

Hadde spørsmålet vært mer utfyllende hadde det vært enkelt, men hvor mye melk en baby skal ha til ET måltid er vanskelig å vite når en ikke vet hvilke rutiner det har, om en fullammer osv. osv.

Jeg svarte så godt jeg kunne, og svaret med 15% av kroppsvekta er et "riktig" svar-så vær fornøyd du at vi gadd svare.... :-)

Skrevet

Ja,tusen hjertlig millioner takk :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...