Gå til innhold

Hvor lenge før b.hage start må jeg si i fra på trygdekontoret ang. kontantstøtten?

Anbefalte innlegg

Snuppa starter i barnehage 1.september. Hun har 20% plass så vi skal jo få noe mindre kontantstøtte da. Men hvor lenge før må vi informere om dette? Og hvordan fungerer det? Er det bare å ringe å si i fra eller er det masse papirer som må sendes fram og tilbake?

Fortsetter under...

Du trenger ikke si i fra i det hele tatt. Alle barnehager rapporterer inn til Trygdekontoret i sin kommune. De sender inn lister hver mnd om hvilke barn under 3år som har bhg plass, og plasstørrelse.

men jeg bor i sverige men mottar likevel kontantstøtte fra norge siden gubben jobber der og jeg er arbeidsledig, så jeg må si i fra.. hvor lenge før rapporterer barnehagene inn da? så kanskje jeg kan gjøre det samtidig.. hmm.. eller kanskje jeg bare skal ringe da det nærmer seg 1 september?

Bare ring når det nærmer seg 1.sept., kontantstøtta blir jo utb. helt i slutten av mnd. Tror du også får kontantstøtte for den mnd barnet begynner i bhg.

Meen, du har kanskje barnehageplass i Sverige? Kontantstøtta går jo til de som ikke bruker bhg med statsstøtte, så da får du kanskje uansett, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...