Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille prematur er nå blitt 4månder. Etter iherdig innsats med pumping kunne vi reise hjem å kun fullamme. Har gitt henne litt mme om dagen med vitaminer og jern i. Men nå i det siste er hun ikke fornøyd når jeg ammer henne.. jeg ammer og ammer, noen netter er hun kobla til hele tiden.

Igår kveld gav jeg henne et godt måltid med mme og hun sov til halv fem i morres. Til vanlig må hun ammer tre fire ganger innen den tiden..

Idag og igår har jeg vært nødt til å gi henne flaske nesten etter hver amming og da blir hun SÅ fornøyd og faller til ro. Kan til og med sove lengre perioder i strekk uten og ville ha mat.

Tror nok hun har fått nok næring av ammingen, for hun er god og lubben, men det sliter på å amme hele tiden, helst hver 1.5t om dagen. Så nå er jeg fristet til å kutte ut hele amminga.Synes ikke detter her er serlig morvennlig... Og når jeg er helt utslitt, er jeg ikke så godmor så jeg kan og burde være.

Har to andre som jeg har amma uten noen som helst problem..

Noen som har noen meninger, råd?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God mor er du uansett. Den beste for ditt barn faktisk :-)

Dette høres slitsomt ut, og jeg har hatt en lang og slitsom vei selv. MEN, kanskje du kan gå over til å amme bare noen ganger om dagen, og gi kun flaske noen andre måltider....?

F.eks amme morgen, flaske neste måltid osv... Og da gjerne begge deler om kvelden, evt bare mme?

Og det er bedre med en uthvilt og glad mor som ikke ammer, enn en helt utslitt og trist en som ammer!!! Som sagt, den beste moren for sitt barn, må også tenke på seg selv.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.

Skrevet

Hei!

Det finnes så mange stae jenter her inne! Positivt ment altså! Flere som sliter og sliter, og sliter enda litt til med ammingen. De gir aldri opp. Enten så klarer de det til slutt, eller så klarer de det ikke, men du finner også de som klarer det sånn delvis...

Jeg vil si at jeg beundrer dere ufattelig mye! Selv hadde jeg nok aldri orket å streve så mye. Å stå på er flott, men går det ut over resten av hverdagen og livet generelt, synes jeg det blir for galt.

Amming skal være flott for BÅDE mor og barn!

...og er det ikke det synes jeg man skal kose seg med MME i stedet.

Skrevet

Blir det for mye slit er det lov å slutte, men jeg vil anbefale deg å holde på noen måltider hvis du orker. Siden babyen din er prematur er det vel kanskje ekstra bra med morsmelk. Noen måltider er bedre enn ingen. En god mor er du uansett. Sien hun vil ha så mye pupp nå kan det være økedøgn - økeuke( som min pleier å ...) Da vil det roe seg igjen. er du villig til å prøve noen dager til med bare mm? men du bestemmer.

Skrevet

Bruker du hjelpebryst (bestill paa apoteket) mot slutten av maaltidene paa kvelden opprettholdes melkeproduksjonen din. Du kan lese masse om disse paa ammehjelpen.no

Skrevet

Hei Fuzzy....

Bare lurte på hvordan det går jeg? Funnet noen løsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...