Sommerfulgen Skrevet 6. juni 2006 #26 Skrevet 6. juni 2006 Sånn, da var vinduene rene og kveldssolen gått ned. I morgen er det som du sier masse blomsterstøv på vinduene igjen, men men er jo så glad i å vaske atte...;o) Ja, det skal jeg fortelle deg at var deilig...å ligge i solen. Jeg har vel heller ikke gjort det siden bryllupsreisen..da koste vi oss da!! Men har liksom ikke savnet det så mye etter at vi fikk barn heller...selvom jeg er "soloman". Jeg er av den typen som kan ligge rett ut i solen en hel dag...mens mannen min kan klare noen timer, men der går også grensen. 4 av 5 sa`er er bekreftet av legen. Har time hos han neste fredag, hvor vi skal diskutere litt rundt hva vi skal gjøre videre. Når jeg var på Bærum sykehus, sa overlegen at det mest sannsynelig ikke var noe galt, siden vi ble gravide og hadde ett friskt barn fra før. Det kunne være blandingen av oss to som ikke var lett å få 100%. Ikke spesielt unormalt med mange sa`er på rad. Det har jo vært ganske tidlig, uke 5-61/2 og det er da mange tror at mensen er forsinket av en eller annen grunn etc. Men jeg kjenner på kroppen når jeg blir gravid (nesten i alle fall ;o)) så den testen er bare en siste bekreftelse på at mistanken er riktig. En tidligere kollega av meg hadde 10 spontanaborter med andre mann før den klaffet. Ja, nå skal vi nyte sommeren til det "bitter end". Kjenner at det hjelper på ALT faktisk..nesten. Denne mnd har jeg bestemt at det skal klaffe...så da hjelper sommeren til med alt! Denne gangen skal jeg også vente lenge med å teste meg. Er jo testoman, men denne gangen skal jeg klare å holde meg ... Nå skal jeg ta en liten plei meg selv stund på badet. Det er fort gjort å glemme seg selv oppi alt dette her. Ha en god kveld, så kan det vel hende at jeg stikker nesa innom her en liten tur i morgen også..om jeg har tid i all solingen min!! Utrolig hyggelig å prate med deg altså.
¤ Solsikken ¤ Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #27 Skrevet 7. juni 2006 Også jeg som bare skulle inn å lese litt kjapt..hadde tenkt å ikke logge meg inn, men den gang ei - klarer jo ikke la være, for det er jo så trivelig her inne :-) Er ikke så bra vær her borte på denne sida av fjorden idag - kanskje ikke hos deg heller? Da får du vaska enda mer ;-) Eller helst brukt mer tid her inne og på egenpleie! Alt som gjør glad er bra. Håper at du slipper 10 sa før den sitter! Jeg håper jeg slipper mer enn 1. Ikke akkurat artig det der... TR er iallfall som vanlig nå når ho kom denne gangen. Skal til med temping igjen denne måneden. Har tenkt å kjøpe nytt termometer til formålet...ser jo at (noen?) leger ikke aksepterer måling andre steder enn der nede, så da er det vel.. Vel, fikk ikke helt positiv el-test forrige pp. Det var med billigtest, men likevel.. litt bekymra for at jeg faktisk ikke har hatt el... Men, men, tror iallefall at det skal gå seg til med tida.. Har mye turbulens i livet nå, så kanskje tid er løsningen.. Tenker mye på jobb, om vi evt skal flytte da, familie osv. Likevel passer det utrolig bra med en liten nå. Den er øøøønsket og datteren vår ville fått søsken og jeg ville visst hva jeg skulle gjøre med jobben min (bli der og få perm og bytte evt ;-)). Men, skjer det ikke snart må jeg vel foreta meg noe. Bobler ikke over av tiltakslyst for alt dette "andre" som du ser. Bra det snart er ferietid ;-) Kos deg!
Sommerfulgen Skrevet 7. juni 2006 #28 Skrevet 7. juni 2006 Endelig kom solen igjen ) Nydelig altså!! Ikke vært spesielt bra vær hittil, men nå er det nydelig! Har brukt dagen til å drikke kaffe med venninner - i permisjon - og en lang spasertur for å løsne på lokket litt. Har du prøvd temping før? Hvordan fungerer det egentlig? Jeg synes det høres ut som ett evig mas jeg da...men det er vel ikke no mindre mas enn el-tester. Skal man tempe hver dag? Jeg får positive tester litt sånn når det passer testene virker det som. Når jeg hadde min 2 sa testet jeg med el-tester i 2 uker og fikk aldri positivt...men fikk i stedet positiv g-test da...men gleden var kortvarig. Jeg skulle prøve å ikke tenke på babylaging hele tiden...men det hjelper ikke å være her, eller bruke el-tester etc da ;o) Trives du ikke der dere bor i dag? Siden du nevner at dere evnt skal flytte etc? En venninne av meg hadde prøvd i over 2 år...vært på utredning og alt var bra..men de fikk det rett og slett ikke til. De kjøpte seg hus....pusset opp, og flyttet...pang der var hun gravid. Kanskje det er løsningen? Litt kostbar løsning kanskje men verdt det 100%..nesten i alle fall. Ha en strålende kveld, og nyt finværet.
¤ Solsikken ¤ Skrevet 8. juni 2006 Forfatter #29 Skrevet 8. juni 2006 Selv om det ikke får deg på andre tanker å være her inne, så håper jeg du blir her for du er så fin å prate med! Men håper selvfølgelig du kommer deg ut herfra snart også ;-) Sist gang jeg ble gravid tok jeg eltester fra CB. Da fikk jeg utslag på dag 15 mener jeg å huske (7 i pakken, 2 igjen). Hadde sex den morgenen og spira satt :-) De to forrige pp nå (6 og 7) har jeg brukt billigtester sine staver... de har jeg ikke fått helt utslag på, bare "sterk svak strek" de dagene jeg sannsynligvis har hatt el.. i 6pp tempet jeg, men ikke nedentil.. lå jevnt på 36,2-3 og gikk opp ca 0.4 når jeg også hadde sterk svak teststrek. Forrige pp tempet jeg ikke, men nå har jeg tenkt å begynne når tr er over for å sjekke at jeg faktisk har el. El tester tror jeg jeg hopper over noen pp iallfall.. og vil nok gå tilbake til CB om jeg skal bruke det igjen. Tror jeg har el på dag 12-15, så da satser jeg på mye kos frem til tempen stiger, for da er jo sjansen angivelig over for pp.. vel, ser jo at det anbefales å holde på litt lengre, men.. orker ikke å stresse det om det ikke faller seg naturlig ;-) Drømmer om enebolig for tida ja. Hadde vært deilig med større plass og hage før nestemann forhåpentligvis kommer! Ny jobb betyr vanligvis litt høyere lønn og det passer jo å kjøpe nytt hus også da, så får man starta helt på nytt! Trives forsåvidt greit, men føler at vi er litt "på vent" ifht ønske om ny jobb snart og hus og ja, kanskje det kan lette prøvinga å ordne dette først.. men, tror iallfall at vi har like mye å by en baby av andre ting nå som etter det.. Når man ser objektivt på det, så er det jo ikke en helt urealistisk drøm dette, så kanskje vi løser det i løpet av kort tid nå om ballene begynner å rulle snart :-) Vel, høres ut som du nyter dagene hjemme og får noe ut av sykemeldinga di! Håper det kommer noe ut av møtet med legen imorgen! Kanskje du får tilbud om hjelp på et eller annet vis? Får du noen hete tips, så bring dem videre her! Sommer og sol ja - her er det omvendt, han kan ligge i sola leeenge, jeg klarer ikke så lenge før jeg føler meg overoppheta og må trekke inn i skyggen, men der kan jeg gjerne sitte med ei bok i mange timer! Leser du mye bøker? Jeg er en typisk periodeleser - leser masse (forskjellig) noen uker for så å ta lange perioder uten. Blir jo ikke så mye tid til det lengre heller da pga den hærlige jenta vår :-) Idag er det iallfall sol så du kan nyte dagen ute!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #30 Skrevet 9. juni 2006 Hei du! Nå er jeg litt spent på å høre hvordan det går med deg! Dessuten er jeg på jobb og bare venter på at klokka skal sende meg hjem snart ;-)
Sommerfulgen Skrevet 9. juni 2006 #31 Skrevet 9. juni 2006 Hei igjen og riktig og god solfylt kveld! Nydelig altså. Her er alt er helt greit. Det er neste fredag jeg skal til legen. Da har jeg også hatt el. Nå har jeg gjort innkjøp av cb digital el test, for føler at de er mer riktige og mer til å stole på (?) enn disse billig-strimlene. Men nå viser det seg at mannen skal jobbe på fjellet fra mandag til onsdag så da håper jeg inderlig ikke at det er el i de dagene! Men uansett så koser jeg meg glugg hjemme med snuppa mi. I dag hadde hun en kort dag i barnehagen og vi har kost oss på stranden. Det er stas kan du tro. Hun skravler og skravler og forteller og forteller. De er så fantastiske altså. Vi er jo i alle fall heldige som har ei tulle!! I hele går og formiddagen i dag har jeg vasket...skrubbet huset...og jeg skal ikke ha noen kjempe stort hus med det første. Vi har rekkehus i dag, men det er stort nok når man skal vaske...men gud så flott det blir etterpå. Vasker som regel en gang i uken, men jeg fikk plutselig ånden over meg i går og tok skikkelig grovrent og det var deilig. Alt skinner...til og med solen og vinduene ). Vet ikke om jeg kommer innom så mye i helgen, men du får ha en riktig god helg, så prates vi mandag. Jeg håper vi kan ta følge over på 1 trimester sammen. Hvis en av oss trasker avgårde før den andre håper jeg vi kan snakkes for det. Uansett så tror jeg at jeg kommer til å bli inne på "bli gravid" noen uker.... Men nå må jeg løpe...ha det )
¤ Solsikken ¤ Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #32 Skrevet 11. juni 2006 Ha det og hei igjen! I helga har vi bare vært på stranda og spist ute og alt - Hærlig! Vesla elsker stranda :-) Plaske, bøtte og spade og VANN.. masse søl og i sitt ess ;-) Har fått litt avstand til prøvinga disse dagene.. det er jo så lenge til både el og ikm nå..kanskje ikke så lenge til el, men føles slik.. Godt å slappe av med det og litt..(har til og med glemt av å tempe om morgenen!) Hjelper at det er endel som skjer fremover, ferie og sånn! Du er kanskje litt mer ivrig nå ;-) Regner med du ikke har tid å komme innom her før imorgen når mannen din har reist jeg.. hi,hi.. Vel, det som har kommet frem istedet er den utrolig slappe kroppen min. Null trening har gitt resultater ;-| Selvfølgelig alt ekstra fett samlet i en klump på magen, så jeg SER iallfall gravid ut (som om det er noen trøst - ha, ha).. Begynte idag med joggetur og litt styrke..ebbet ut i brus og is på stranda.. Trening i tillegg til is og brus er iallfall bedre enn uten! Mulig det er dårlig form som gjør at jeg ikke blir gravid da.. Håper det klaffer med el for dere nå da! Spennende å se når (om) du får utslag på eltestene. Tror CB sine er gode tester som gir riktigere svar enn billigtester sine.. Har iallfall lest at det er flere innpå her som ikke har fått helt positivt utslag på dem. Og digital kan jo ikke tolkes feil! Fortsatt god helg!
Sommerfulgen Skrevet 12. juni 2006 #33 Skrevet 12. juni 2006 God kveld ) Tiden flyr altså...dvs at jeg storkoser meg hjemme. Nå er jeg veldig heldig med være også og får virkelig pleiet meg selv. Tenker faktisk ikke så veldig mye på babylaging selv. Fikk el testene i dag, men bruker de neste gang...for mannen er jo ikke hjemme allikevel så da får vi heller bare ta det som det kommer. Gidder ikke å "sløse" bort testene og få positivt eventuelt også er ikke medspilleren hjemme ( Enig at det er bedre med trening og is enn bare is ) selvom det blir mer av is enn trening til tider. Har vært flink nå når jeg har vært hjemme, men det er fordi jeg da har tid til det pluss være sammen med familien på kvelden. Det er det som blir problemet mitt....føler liksom at det er hyggeligere å være sammen med de enn å bruke tiden på å trene!!! Nå skal jeg legge meg å lese en bok. Startet på en bok i går som jeg ikke klarer å legge fra meg. Så da må jeg bare fortsette.... God kveld og en riktig fin morgendag. Kommer nok innom en liten tur i morgen også.... ) ...vi detter fort nedover på listen....men nå er vi på toppen igjen...enn så lenge )
¤ Solsikken ¤ Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #34 Skrevet 13. juni 2006 Måtte innom en tur før jeg er ferdig på jobb. Idag har jeg virkelig klart å sulle bort tid uten egentlig å vite hvordan. Plutselig er dagen over! Bra ikke alle dager snegler seg avgårde! Igår hadde jeg skikkelig sol-hodepine, så da la jeg meg tidlig.. det hjalp ikke i det hele tatt, men ble bedre etter en stor kopp kaffe og en kollegial prat (sjefen var ute!). Vi har fått inn en på jobben som deler mange av mine mål for hvordan vi bør jobbe. Det har hjulpet litt på motivasjonen, og nå tror jeg at jeg vil prøve å holde meg til denne jobben frem til fødselspermisjon ;-) (Den kommer jo sikkert i løpet av et år nå sant!) Hvilken bok er det du leser da?
¤ Solsikken ¤ Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #35 Skrevet 14. juni 2006 Langt ned igjen - bare dytter litt jeg :-)
Sommerfulgen Skrevet 14. juni 2006 #36 Skrevet 14. juni 2006 ..da får jeg dytte litt igjen jeg også ;o) Skrev ett innlegg til deg litt tidligere i dag, men ser ikke ut som at det kom med. Har liksom ikke helt samvittighet til å være inne i dette flotte været. Dagene går liksom så fort..så man rekker jo nesten ikke å tenke på babylaging, selvom jeg må innrømme at jeg tenker litt på det i disse dager..hvor jeg fortsatt ikke har hatt el. Siden mannen kom hjem i går kveld og jeg fortsatt ikke har hatt el, startet jeg testing i dag tidlig, men negativ. Nå er det bare å vente på positiv test og deretter nyte været og hverandre ;o) Nå er det snart helg igjen...eller noen dager igjen da. Helgene er så utrolig deilige, da har man mye mer tid med familien. Synes til tider det er så kort tid man får vært sammen på ukedagene med tanke på barnehage og jobb..også er det plutselig leggetid for prinsessen. Men nå er jo snuppelure heldig da...det blir korte dager om ikke fri nå når jeg er sykemld så nå nyter vi dagene maks sammen. Utrolig deilig. I morgen tenkte jeg å ringe denne naturterapauten som jeg nevnte tidligere...eller gjorde jeg ikke det? Uansett, dette er en som har jobbet med barnløshet i mange år så jeg skal i alle fall "slå an en prat" med henne og høre om hun har noen tips. Skal også innom jobben en snartur i morgen...noe som blir greit. Blir forresten spennende å se hva legen har å si på fredag. Jeg oppdaterer.... Ellers, nå er det vel snart tid for "hopp i høyet" hos dere også? Spennende altså. Kjenner at man faktisk ikke tenker så mye på det når været er fint og man er mye ute sammen med familie og venner. Da får man liksom noe annet å tenke på...men i grunnen utrolig deilig! Kjenner at jeg begynner å bli litt smålei dette stresset med å få en til....men kanskje det er det som er medisinen..roer seg automatisk ned og vips der satt den ) Nå har jeg lest ut Karin Fossum og "Drapet på Harriet Krohn". Veldig bra bok, hvor handlingen er enkel og man slipper å tenke veldig mye. Kjenner at hodet mitt ikke orker det om dagen. Nå får jeg gyve løs på bokhyllen igjen og finne en ny bok. Regner med at det blir Jo Nesbø og Frelseren. Jeg er en skikkelig Jo Nesbø fan, spesielt av Harry Hole bøkene om du kjenner til de. Veldig bra! Nå skal jeg ta en liten plei meg selv halvtime...deretter hoppe til køys med en god bok igjen...og vente på mannen ;o) Vips, da ble det litt langt igjen, men håper du fortsatt henger med. Det er noen ganger det går litt fort med skrivingen...og ikke alltid...sjeldent at jeg gidder å lese gjennom..så noen feil og formuleringer kan være litt på bær-tur...men du skjønner det nok. God kveld og natt. Prates
¤ Solsikken ¤ Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #37 Skrevet 15. juni 2006 Hei igjen! Du skrev et innlegg før ja, jeg lurte jo litt, for jeg var en snartur innom fra jobben mener jeg, og da syntes jeg jo at det var et innlegg der! Men, nå er det jo endret! Rart.. Spennende å høre hva den naturterapeuten sier da! Håper hun kan hjelpe dere! Jeg har tempet de siste dagene og har ikke hatt økning ennå, så det er nok bare å henge i ;-) Forsøker med annen-hver-dagmetoden fra dag 9 denne pp. Tror det passer bedre ifht el-dagen min. Virker som jeg har fått mer stabile sykluser enn før. Før jeg begynte å prøve tenkte jeg ikke på det, men nå har jeg jo fulgt med en stund og det ser ut som de er mer regelmessig på 27-28 dager. Tror det skal være et bra tegn egentlig.. ? Sitter på jobb og skal velge barnehage for neste år! Tenk at vi i år har valget mellom førsteprioritet privat og førsteprioritet kommunal (riktignok på suppleringsopptak, men)! Helt utrolig (..vanskelig å velge)! Luksusproblem ja, men nettopp derfor er jeg så redd for å velge feil... Vi er nokså hekta på Harry Hole hos oss også :-) Frelseren har vi ikke fått tak i ennå, men gleder meg til den. Har en hel haug med bøker som jeg ikke har lest ennå. Mulig jeg må vente til ferien! ..eller permisjonen som jeg fortsatt har tro på ;-) Gleder meg til begge deler iallfall, og ferien kommer jo helt sikkert! Har jo en slags mikroferie hver ettermiddag nå når det er så fint vær! Lykke til imorgen om jeg ikke kommer inn før det!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #38 Skrevet 17. juni 2006 Hei - nå var vi på side 4! Hvordan går det? Fått vite noe nytt?
Sommerfulgen Skrevet 19. juni 2006 #39 Skrevet 19. juni 2006 Sånn tilbake på side 1 ) Nå er det noen dager siden jeg har vært her..prøver å tenke på andre ting om dagen. I dag er jeg lillemor hjemme med feber. Uff får så vondt når hun er syk. Blir så utrolig puslete (. Legen sykemeldte meg frem til ferien, så det var jo egentlig deilig det. Han sa at det nå står på oss og at vi må gi klar signal for videre utredning. Vi har snakket litt om det og blitt enig om at vi tar dette etter sommeren. Har lyst til å prøve denne naturterapauten først. Fikk time på fredagen som var og fikk da noen naturmedisiner og nåler. Skal tilbake på fredag. Hun var så positiv så jeg følte nesten at jeg ble gravid av å være der. El var i går / dag så vi får se...men kjenner nå at det er utrolig deilig å ikke fokusere så veldig på det. Da har man jo faktisk lyst på sex mer også...uten at man føler at det blir plikt. Må nesten avslutte, lillemor våkner nå og hun får all oppmerksomhet og kjærlighet i dag ) Men kommer nok innom igjen snart...du blir ikke kvitt meg så fort ;o)
Sommerfulgen Skrevet 21. juni 2006 #40 Skrevet 21. juni 2006 Dytt dytt...jammen fant jeg ikke innlegget vårt på 4 siden igjen! Håper alt står bra. Hvordan går det med tempingen din? Det er vel dags med el i disse dager eller? Jeg har akkurat hatt el...mandag og tirsdag med el-slim. Litt forsinket..kanskje ett godt tegn ;o) I dag skal jeg vaske og stulle hjemme. Litt deilig når været ikke er av det beste. Prates )
¤ Solsikken ¤ Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #41 Skrevet 21. juni 2006 Hei igjen! Herremin da så mye sammenfall vi har nå! Har hatt syk datter jeg også! Og - jeg har også hatt el nå, man eller tirsdag tror jeg! Vi har gjort vårt for at det skulle klaffe denne gangen også, så nå håper jeg bare at tempen holder seg høy kjempelenge og at tr ikke kommer på over ett år! Tenk om vi får samme termindato da! Hadde vært ordentlig morsomt om det klaffet:-) Har fått besøk for helga allerede nå, så er ikke sikkert jeg får tid til å være her så mye, men ser jeg muligheten, så svipper jeg inn ;-) Kos deg med fri! Håper det gjør underverker :-)
Sommerfulgen Skrevet 21. juni 2006 #42 Skrevet 21. juni 2006 Ja, da skal du se at det kanskje klaffer likt også da...men er ikke så optimistisk denne måneden. Hadde el slim søndag, mandag og litt tirsdag også ble det s*x på lørdag, mandag og i dag...får jeg håpe. Mannen er på avslutning på en seilregatta , så får håpe han ikke blir for sen ;o)...når datteren vår er syk vil hun gjerne ligge i sengen vår eller på madrass ved siden av ...og da er det ikke alltid like lett å få det til...men på mandagen lå vi bare å ventet til hun hadde sovnet, og vips så var alt over ). Hun fikk feber igjen nå i kveld, så håper ikke hun er syk i morgen også. Det er så trist å se at de er helt slått ut. Hun har hatt feber i 2 dager og ikke noe mer. Rett før hun la seg kom det ett par promper og litt løst så håper ikke det er noe annet på gang for det er så fælt når de har omgagssyke. Sist hun hadde det var hun så ufattelig dårlig og kastet opp så mye så håper bare at det er feber. Jeg har vært skikkelig dårlig nå selv, men feber, kjempe forkjølet og vondt i halsen. Ikke noe artig midt på sommeren, men er er på bedringens vei. Du får kose deg i helgen, også krysser jeg alt jeg har. Nå er jobben gjort så nå er det bare den hersens ventingen. I dag har jeg sånn rar sommerfugl følelse i magen. Skikkelig rart..akkurat som jeg gleder meg til noe stort...og det gjør jeg vel egentlig..ikke noe store greier i alle fall. Prates over helgen, eller kanskje litt i helgen også. Hvem vet??
Sommerfulgen Skrevet 23. juni 2006 #43 Skrevet 23. juni 2006 Hei igjen ) Du er sikkert opptatt med besøket ditt, men måtte bare dytte tråden vår opp litt. Igjen var vi på 4 side.... Var forresten hos naturterapauten i dag, hun mente at vi fikk en fantastisk sommer ) Det er jo bra...vet ikke hva hun mente med det men hun sa det hele tiden. Prates over helgen. God St. Hans!!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #44 Skrevet 25. juni 2006 Heisann! Da kom jeg meg inn en tur :-) Hva gjorde den naturterapeuten? Kanskje hun mente du så ut til å ha det bra og være fruktbar eller til og med gravid?.. Vi har hatt ei fin helg, men nå er det godt å kunne sette seg ned litt. føles som det er kjempelenge siden jeg har vært innpå her nå! Nesten rart, men sikkert litt sunt å tenke på noe annet også. Tida går iallfall litt raskere da ;-) Tempen måler jeg hver morgen ennå.. spennende å se om jeg får et til hopp snart, eller om den faller igjen. Er jo ca en uke til IKM nå.. venter egentlig bare på murringer nå så jeg får konstatert at tanta er på vei... høres ikke videre optimistisk ut denne pp, men.. ..Har kalde føtter for så mye nå - jeg vet ikke om jeg klarer å hale prosjektet mitt iland..iallfall ikke uten at det blir litt ødelagt.. aahh..så mange tråder å samle! Så er det besøk og ferie og festligheter jeg må si nei til og faren for dårlig samvittighet som ligger i bakhodet osv.. Blir litt smårar, men håper jeg skal klare å ta ferie med god samvittighet - HÅPE! Nesten alt dreier seg jo faktisk om å håpe for tida! Vil bli skuffa uansett hva som ikke går - skuffa over meg selv rett og slett, selv om jeg vet at babylaging ikke er noe jeg rår direkte over. Vel, får se det positive i det - har iallfall mulighet til å håpe på noe som kan gjøre livet mye bedre ;-) Snakkes snart igjen :-)
Sommerfulgen Skrevet 26. juni 2006 #45 Skrevet 26. juni 2006 Hei igjen ja, Naturterapauten stakk nåler i ørene og ga meg noen "medisiner". Det verste er at jeg allerede føler meg mye roligere...om det ikke er noe jeg bare innbiller meg da ;o) Har akkurat hatt en kollega i permisjon på lunsj, og vi har fått tømt oss begge to om den håpløse arbeidsgiveren vår. Utrolig deilig egentlig. Det er hun jeg jobber tettest med, så gleder meg stort til hun er tilbake i januar. Nå er jeg faktisk bare sykemld 2 uker til også er det ferie. Det skal bli deilig å komme vekk litt ). Håper du klarer å få gjort ferdig prosjektet ditt og at ferien kan taes med riktig god samvittighet! Det skal du gjøre uansett!! (ta ferie med god samvittighet) Er det ikke rart hvordan man går å leter og håper etter noen tegn hele tiden? Jeg er litt trøtt om dagen, men det trenger ikke å spille noen rolle. Tenker at mange av de tegnene jeg nå har er pga naturt. og at hun har gjort noe med hormonene mine...derfor så trøtt. Det eneste jeg stusser litt på nå er at når jeg hoster, snyter meg (har akkurat hat bihule-betennelse) så får jeg skikkelig strekk..eller smerter som ikke er så lett å forklare...på venstre siden av navlen. Men det er det eneste jeg merker pluss murringer, men det har jeg jo uansett...så det er ikke noe tegn lengre! Har bestilt tester i dag så får vi bare vente på testdagen. Jeg har bestemt meg for at jeg SKAL klare å vente til søndag i alle fall....IKM kommer vel fre-tir..litt sånn når det passer (. Nå skal jeg hente prinsessen min i barnehagen. Prates...
¤ Solsikken ¤ Skrevet 27. juni 2006 Forfatter #46 Skrevet 27. juni 2006 Høres ut som det kan ha noe for seg! Blir nok å oppsøke noen, enten lege, naturterapeut eller fotsoneterapeut (kanskje det samme?) om det ikke klaffer i løpet av sommeren. Ferie skal det iallfall bli selv om det er travelt på jobb nå! Kanskje det er siste spark jeg trenger for å begynne søket etter ny jobb!?! Kan jo ende lykkelig (med alt i havn) også da, så .. noe blir det alltids, men om det blir så bra som jeg hadde håpet før, det.. Vel, symptomer! Til Jokkajarvi (et sted i Sverige) med symptomer altså. Jeg stoler ikke på et eneste symptom lengre jeg.. Husker du jeg skrev om det sist pp? Da hadde jeg jo ALT.. symptomer jeg mener ikke å ha til vanlig heller, men det hjalp så lite, så nå.. ...tenker jeg etter har jeg faktisk ikke merket et eneste symptom denne pp.. men det er egentlig "vanlig" at jeg ikke har noe før 2-1 dag før TR kommer tuslende.. ..kan ikke huske når kaffe begynte å smake rart sist. Det skulle jeg likt å vite. Smaker iallfall fortreffelig nå (tørt smil) - så godt at jeg har problemer med å kutte ned til det anbefalte nivå. Det har blitt min kosestund morgen, formiddag, etter lunsj .. etter middag.. huff. Tar små kopper da og drikker ikke alt opp. Mødrene våre visste jo ikke om faren ved kaffe og de ble da gravide likevel, så det er min trøst. ..nå har jeg funnet ut at jeg sannsynligvis spotter en dag før TR setter inn.. har ikke helt skjønt hvor skillet går mellom spotting og TR, men troor iallfall det er sånn. Samme kan det være så lenge det er noenlunde likt hver måned :-) Snakker dattera di mye? Her går det fort fremover nå. Hun er 21 mnd og snakker masse, mye tydelige ord, men selvfølgelig endel babbel også :-) Er så skjønne altså! Kos deg så snakkes vi om litt ¤ smil ¤
Sommerfulgen Skrevet 28. juni 2006 #47 Skrevet 28. juni 2006 Fy søren...skrev nettopp det lange innlegget til deg også datt bim siden ned...prøver igjen. Mye tull om dagen..eller så er det bare hos meg. Ja ja, sitter her med null symptomer i grunnen. Har fortsatt stikkinger på venstre side av navlen, men det er vel det eneste. Denne naturterapauten skrøyt av hun tok bort alt av "plager" før, i og etter svangerskap så jeg trøster meg med at det er derfor jeg ikke kjenner noe ;o). Nå nærmer ferien seg med stromskritt og det skal bli deilig. Vi har kjøpt telt og divers utstyr, slik at vi skal telte litt og kose oss skikkelig. Moren og faren min har kjøpt seg båt på hytta og der er det noen skikkelig flotte perler som i tillegg er forferdelig romatiske, så vi tenkte at det blir koselig. Snuppelura vår synes det er kjempe artig med telt og spesielt lommelykt så det kan bli skikkelig koselig. Men kommer til å være innom her i litt over en uke til. Reiser neste fredag, men er vi hjemme en liten tur skal jeg stikke innom, evnt bare for å dytte opp tråden vår. Datteren vår snakker hele tiden. Hun er 2,5 år nå så hun er jo litt eldre enn datteren din, men hun snakker klart og tydelig. Vi kan faktisk føre en samtale..men tror ikke alt er helt korrekt, men hun lager noen artige svar og spørsmål i alle fall. På mandag lå vi på sofaen og "pratet". Når jeg reiste meg og gikk hørte jeg bare : Mamma kan du komme hit å legge deg, så kan vi snakke litt? *smelt*. Utrolig artig, selvom man må passe på ordbruken, for den kommer kjapt i retur når den snappes opp ;o) Det blir jo spennende med oss denne mnd da. Vi hadde jo el likt..omtrent i alle fall. Jeg regner med at IKM er neste uke. Den kommer ikke akkruat på dagen men sånn ca. Bestilte tester for 2 dager siden, så da blir det spennende å se. Bestilte cb-digital slik at det ikke blir noen tvil...er så lei disse svake og sterke strekene omhverandre. Tvi tvi til oss begge og alle andre på Bim. Nå sprekker skylaget opp og den fantastiske blå himmelen kommer frem. Det hjelper på kroppen kjenner jeg. Nå skal jeg opp til en venninne å drikke kaffe...har så mange venninner som er hjemme i permisjon eller som jobber skift, så jeg får dagene fint til å gå. Snakkes snart igjen ) Når skulle dere forresten ha ferie? Har sikkert spurt om det tidligere men...
¤ Solsikken ¤ Skrevet 28. juni 2006 Forfatter #48 Skrevet 28. juni 2006 Har ikke merka så mange feil her annet enn den gangen du la inn det som forsvant etterpå. Vi tar ferie 7.juli, så da blir det bare kos håper jeg... uten vin?! ;-) (Har iallfall ikke "symptomer" ennå). (Og forresten - om den naturterapeuten din har klart det der, ja da må du oppgi navn og nr altså. Koster det mye forresten?). Må si jeg misunner deg å ha foreldrene dine så nær altså.. også det med tilgang på hytte og båt høres jo forlokkende hærlig ut *drømme* Det er det jeg savner mest her - storfamilien altså og kanskje litt flere venninner. Har det jo fint, men merker savnet når ikke alt går på skinner. Men, men, livet blir vel sjelden som man forestilte seg, er det ikke det de sier ? Telting er bra! Vi har hatt planer om å kjøpe nytt telt en stund nå, men har ikke kommet så langt. Bør være plass til en familie i det og det bør tåle litt regn, så da blir det vel å koste litt også tipper jeg. Får se hva det blir til. Noen gode forslag til teltplasser i området? Idag har jeg tatt jobben med hjem, så jeg skal virkelig gjøre en innsats disse ukene som er igjen. DA kan jeg iallfall ikke ha dårlig samvittighet for noe! Vi snakkes!
Sommerfulgen Skrevet 29. juni 2006 #49 Skrevet 29. juni 2006 God morgen sunshine ) Gud for en herlig morgen. Frokosten er inntatt, barnet er levert i barnehagen og nå skal jeg bare kose meg i solen med en god bok og kaffe kopp...som fortsatt smaker fortreffelig (. Ja, er også veldig spent selv på hva denne naturterapauten driver med. Følte nesten at man bare ble gravid av å gå inn døren der, men det er jo kanskje ikke helt riktig ;o). Det koster 600,- gangen, men tror det er nå når jeg får "medisiner" og nåler samtidig...håper jeg da. For hvis ikke blir det dyrt i lengden. Men jeg skal visst bare gå dit noen ganger, så skal ting være i orden. Det verste er at jeg føler meg mye roligere innvendig og ikke sliten etc. Vet ikke om det bare er noe jeg tror, men det funker føler jeg i alle fall...bare det etterhvert vil funke på det jeg går der for så blir jeg stor fornøyd. Men jeg synes det er verdt pengene, for å ha full utredning med narkose etc, kan jeg ikke si frister. Da prøver vi dette først...men pr i dag har jeg faktisk ingen tegn, bortsett fra disse smertene i navlen...som er blitt litt kraftigere, spesielt hvis jeg også løfter på lillemor, men har også blitt litt trøttere men det kan være været som ikke har vært bra. Tørr ikke å håpe på noen ting...selvom jeg innerst inne blir helt syk av å vente!! Vi fikk faktisk kjøpt oss 4-manns telt på tilbud til 500,- på en eller annen sportsforretning. Med sånn fortelt til å ha alt stæsj i. Synes ikke det var allverden egentlig. Vi har tilgang til båt her hjemme også så vi drar ut på disse øyene rundt i området og telter. Utrolig fine. Men utover det har jeg faktisk ikke noen råd til gode teltplasser... Synes det er veldig godt å ha foreldrene mine så nærme, selvom jeg synes det er langt når vi må kjøre en halvtime. Merker etter at vi fikk barn blir det ikke så ofte vi er der..bortsett fra i helgene da. Hverdagene blir det for sent og det savner jeg å bare få ett lite besøk eller dra på besøk, men innen de kommer hit så har lille prinsesse lagt seg. Dere bodde i Follo, kan jeg spørre hvor? Eller vil du kanskje ikke legge det ut her? Hvor er du opprinnelig i fra? Kanskje ikke du vil legge det ut her heller? Ha en superduper strålende dag. Lykke til med symptomjakten. Jeg som sagt finner ikke ett eneste symptom...og det er litt frustrerende, selvom jeg tidligere har sett at dette kan være positvt ;o) Hei og hopp
¤ Solsikken ¤ Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #50 Skrevet 29. juni 2006 Hei du Sommerfuglen :-) Jeg er så glad idag! Været er upåklagelig her også og det har vært en bra dag på jobben! Dro rett på picnik etter å ha henta i barnehagen idag - superhærlig familieforetagende! Det eneste som mangler nå er at jeg blir gravid også! Som deg har jeg ingen "symptomer"! Ikke engang et lite sting i sida... utenom at tempen fortsatt er høy..men det skal den jo være uansett visst, så det er vel ikke et symptom ennå :-) Håper det fortsetter sånn i lang tid! Må si jeg også blir syk av å vente snart (selv om jeg er litt kortere i løypa og endel frustrasjon mindre ifht deg, så synes jeg det begynner å bli en stund nå)! Måtte det bli to streker denne gangen for oss begge to! Jeg har billigtester liggende - tre stykker. Håper de virker bedre enn el-testene, for de fikk jeg jo ikke utslag på.. Håper det hjelper at begge strekene bare skal vises uten at teststreken behøver være sterkere enn k-streken. Når det gjelder bosted og sånn: Foreldrene mine bor en flyreise unna :-( ..så skal du få nærmere spesifikasjon når vi hopper over til 1. tri (for det regner jeg jo med vi gjør nå da (-; ).Da er det ikke så nøye om jeg blir "avslørt" lengre. Ikke så sensitivt som jeg tror jeg vil føle det nå.. (fatter jo jeg og at det er lite sannsynlig at noen skulle gå inn her og lese alt om Solsikken og forsøke å finne ut hvem hun er, men.. iallfall litt paranoia ifht at den personen da sannsynligvis forsøker å bli gravid selv.. men, men, så vet man jo aldri.. ;-) Er jeg paranoid nå jeg da? Ser sånn ut ;-) Har iallfall klart å holde meg til 2 kopper kaffe idag.. så langt.. kan hende det blir en liten til, men det får gå. Skal iallfall nyte ei god bok jeg også! Kos deg masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå