GĂ„ til innhold

Sommerfuglen : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, veldig trist, men sÄ gÄr det liksom over ogsÄ tenker man pÄ neste el. Ikke rart at tiden flyr fort....eller mÄneden. NÄ skal vi virkelig vri opp alle kluter i 2 mnd hvis ikke har jeg lyst til Ä gÄ videre pÄ utredning..selvom mannen min ikke gleder seg spesielt til det...:o( og det skjÞnner jeg jo godt i grunnen...men vi mÄ jo gjennom verre ting!!

Vi ogsĂ„ var pĂ„ ferskvannsstrand i gĂ„r. Utrolig deilig!! Fantastisk bra sommer altsĂ„. FÅr liksom ikke sagt det nok.

Det mÄ vÊre utrolig deilig Ä bare slÄ seg helt til ro og slippe mase med Ä lage barn?? Selvom man ikke skal tenke sÄ mye pÄ det sÄ gjÞr man det allikevel.

HÄper inderlig at vi kan holde trÄden vÄr her inntil jeg kommer videre til 1 tr. Det er sÄ utrolig hyggelig Ä ha blitt kjent med deg...regner med at jeg snart kommer...hilsen naturterapauten min. Var der i dag..snakket lÞst og fast om alt og ingenting ogsÄ spurte hun hvordan jeg hadde det...frustrert og oppgitt over jobben var svaret mitt..og da sa hun...legg deg her...gap opp..fikk noe homeopat-medisiner..pluss noe andre greier som jeg skulle ta rundt el tid...og det var noe som skulle sette i gang det meste. SÄ hvis ikke jeg fÞlte meg bra neste gang jeg kom sÄ visste ikke hun....neste gang er om 2 uker og da er det produksjonstid igjen ;o). MÄ si at det er litt spennende dette akkumpunktur greiene da...i alle fall om det virker!!!...men blir jo ikke sÄ mye penger igjen da...nÄr det koster 600,- gangen..men verdt hver eneste krone om hun hjelper oss!!

I dag inviterte mannen min og jeg til kjempe party om 4 uker. Ble enige om Ä gjÞre det dersom tante rÞd kom...men poenget er jo at det kan skje mye i de 4 ukene da...kanskje ikke like artig Ä arrangere kjempe fest ogsÄ fÄr man ikke vÊrt med pÄ moroa selv....selvom jeg hadde flydd rett gjennom taket av gledet om jeg faktisk ikke fikk festet da :o)

I dag startet jeg ett bedre og sunnere liv inkludert trening. Skal snart ut Ä jogge...puh blir sliten bare jeg tenker pÄ det, men deilig fÞlelse etterpÄ da! Hadde ikke gjort noe med litt stramming fÞr neste graviditet ;o)

Ha en strÄlende kveld. NÄ har jeg pÄ en mÄte fÄtt motet igjen etter skuffelsen i dag tidlig med TR besÞk. Blir virkelig motivert av Ä vÊre hos denne naturterapauten...

..uff, det ble mye av det samme og mye om meg denne gangen...

Skal forresten til det ene vikarbyrÄet pÄ torsdag...spennende.

Riktig god og avslappende kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei min gravide venn :o)

Hvordan stÄr det til med kroppen? Kvalm og ekkel? Neida, bare tuller....egentlig sÄ er jeg drit misunnelig!!

SkjÞnner at du ikke bruker sÄ mye tid her inne om dagen...men savner deg skikkelig. Dytter bare trÄden vÄr litt opp...faller sÄ fort ned pÄ siden.

Har du vÊrt mye pÄ 1 tr? Hvordan er det der?

HÄper sÄ inderlig at jeg kan hoppe over dit neste mnd....vurderer el tester denne mnd, men vet ikke om det blir mer stressende enn hyggelig...men det hjelper jo ikke om man tenker pÄ det eller ei...sÄ det er kanskje bare Ä gjÞre det.

NÄ skal jeg se pÄ Grey`s Anatomy pÄ Tv2 og spise kveldsmat.

Har du sett pÄ den serien? Veldig bra :o)

HÄper du snart kommer innom hit en liten tur. Savner deg utrolig !!!!

Skrevet

Hei igjen du!

Har ikke vÊrt sÄ mye inne pÄ 1. t ennÄ.. bare sett litt, men finner liksom ikke pÄ noe Ä skrive der ennÄ. Har fÞrt meg opp pÄ terminlista, da - 11. april :-), men det er alt. Har ikke masse spm denne gangen..

SÄ tro du meg, jeg henger nok her med deg sÄ lenge jeg kan :-)

Har ikke vÊrt sÄ mye innom pÄ dataen i det hele tatt.. igÄr var jeg faktisk pÄ handlerunde helt alene.. da gÄr det unna ;-)

OgsÄ driver jeg og skriver sÞknad om fÞdeplass allerede! Har ikke gÄtt til lege/jordmor ennÄ, sÄ sender den selv. Skal sÞke om plass pÄ FÞdestua i Fredrikstad.. hÞres sÄ hÊrlig ut med enerom med dobbelseng og pappalovt hele dÞgnet :-) Negative opplevelser som har vÊrt oppe i media tror jeg man finner ved alle sykehus, sÄ er ikke redd for Ä bli dÄrligere tatt vare pÄ der enn andre steder.. Men, det fÞles rart Ä sÞke sÄ tidlig i svangerskapet. Har ikke begynt Ä tenke pÄ fÞdsel ennÄ nei. NÄ gjelder mest at alt skal gÄ bra de fÞrste 12 ukene, sÄ frem til uke 23-24, sÄ kommer fÞdetankene etter det en gang..

Har ikke sett den serien du nevner, men har begynt pÄ Frelseren nÄ! KjÞpte pocket-utgaven i ferien, sÄ nÄ leser jeg nÄr det er litt tid til overs.. men, har ikke kommet til hovedmordet ennÄ da, sÄ litt tidlig Ä si noe om den ennÄ.

Jeg syntes ikke eltesting var sÄ stressende.. for da vet man jo iallfall at man treffer og at el iallfall med stor sannsynlighet foregÄr. Men det forutsetter at det ikke er billigtester da.. de ga ikke utslag, sÄ de ble jeg bare usikker av. Men, det er jo individuelt det som alt annet.

Ellers hÞres det jo ut som naturterapeuten har tro pÄ deg! HÄper dere lykkes nÄ!

NÄ skal jeg ta kvelden.. blir litt trÞttere av "tilstanden" min, men ellers mÄ jeg si at formen forelÞpig er god. Har allerede fÄtt litt sÄnn "redebygger-instinkt".. :-)

Lykke-til-klem fra

Skrevet

Ja, ja..da var jeg innom en tur i kveld ogsÄ.

NÄ har jeg bestemt meg for Ä ta en "pause" fra BIM..men kanskje stikke innom for Ä se hvordan det gÄr med deg...for da blir det jo enkelt Ä la alt annet vÊre? Men hvis det tar lang tid fÞr du hÞrer noe fra meg, sÄ kan det stemme...for jeg tenker at det kanskje hjelper.

NÄ er jeg i full gang med Ä finne meg ny jobb. Skal nÄ sende avgÄrde 5 sÞknader, men det er noen jobber jeg ikke er kvalifisert til, men kunne tenke meg...men jeg taper jo ingenting pÄ det i alle fall.

Jeg har en venninne og en tante som fÞdte pÄ Fredrikstad, de var veldig fornÞyde! Alle sykehus..nesten i alle fall.... har hatt noen dÄrlig greier i media...men sÄnn er det bare. Ikke bry deg om det - fÞlg hjertet.

Synes det blir skikkelig trist Ä ikke vÊre her sÄ mye, men kanskje det er det som gjÞr susen...sÄ kommer jeg over pÄ 1 tr sammen med deg. Det hadde vÊrt utrolig koselig. Om jeg ikke har svart pÄ trÄden vÄr og den ligger langt bak, fÄr du bare dytte den litt oppover. Vil jo IKKE miste kontakten med deg!!!!!!!

NÄ mÄ jeg sÞke litt jobber :o)

Prates. Kos deg masse til neste gang...regner med at jeg nÄ tar pause til neste ikm som er om ca 4 uker....kanskje jeg tar en snartitt etter deg ;o)

*Klem meg*

Skrevet

:-| Litt trist at du forsvinner nÄ fremover, men jeg skjÞnner deg godt.

Man fÄr forsÞke det man kan som kan hjelpe. Er nok greit Ä finne seg en ny jobb og fÄ stabilitet pÄ det feltet ogsÄ, det kan jo gi resultater!

(Har forresten sett innlegg bakerst her som er over ett Är gamle, sÄ tror nok vi skal klare Ä sÞke opp trÄden vÄr selv om vi ikke skriver sÄ ofte!)

HÄper iallfall at du kommer innom en snartur et par ganger og gir lyd om hvordan du har det. Men, 18 pp er ikke for pyser, sÄ jeg tror nok du lykkes bÄde med jobb og ny spire jeg!

Her gÄr ting bra. Har begynt Ä fÄ flere symptomer; litt "fastere" pupper, litt fortere svimmel og mÄ ha litt lengre tid for Ä komme igang om morgenen. Magen er oppblÄst og jeg SER jo ut som jeg er i 4. mÄned allerede da.. Êsj og Êsj, det gjorde jeg ikke sist i uke 6..

Til tross for flere tegn, sÄ fÞles det litt uvirkelig Ä tenke pÄ at jeg er gravid.. har liksom ikke latt det synke inn helt ennÄ. Kanskje det er i selvforsvar av redsel for Ä miste.. uke 6 er tross alt tidlig.

Er heller ikke lett Ä ikke lÞfte mye og sÄnn, for jenta vÄr er skikkelig aktiv og elsker Ä rase, lÞftes og kastes i senga og kose og danse osv..

Men, kaffen gÄr det greit Ä holde pÄ lavt nivÄ, sÄ noe klarer jeg ;-)

Nei, da gjenstÄr det bare Ä si lykke til denne pp.. hÄper du kommer over til 1. tri snart! .. og hÄper jo du stikker innom som sagt.. det er jo mange som har blitt gravide etter Ä ha mottatt babystÞv ;-)

(og selvf mange som ikke har blitt det og, men det snakker vi IKKE om her ;_)

4 uker er lang tid her inne...

Kommer til Ă„ savne deg jeg !

Skrevet

Da er jeg innom en snartur...klarer liksom ikke Ă„ la BIM ligge ;o)

Men det hjelper Ä ikke vÊre her hver dag faktisk....man blir liksom litt roligere, pluss at jeg nÄ er i full gang med jobb sÞknader. Har fÄtt masse tilbakemelding og det er jo artig...har vÊrt pÄ samme arbeidsplass i 7 Är sÄ man vet jo ikke hvordan markedet er blitt siden da. Skal faktisk pÄ intervju i dag...spennende.

Ellers sÄ gÄr hverdagen til kos med familien og trening...tro det eller ei! Har virkelig kommet i gang med treningen igjen og det er veldig deilig!

HÄper du koser deg masse med Ä vÊre gravid og at formen fortsatt er fin.

NÄ fÄr jeg jobbe litt igjen...men kommer nok innom ikke sÄ lenge igjen. Men om jeg titter litt her og ikke er sÄ aktiv sÄ hjelper det ogsÄ....

Ha en strÄlende dag. Her er det grÄtt og trist i dag...men det gjÞr ikke noe egentlig. Gleder meg masse til hÞsten med stearinlys og fyr i peisen. Vi bestilte ved pÄ lÞrdag....masse ved. Mannen min sa bare at vi mÄtte bestille det ved-mannen anbefalte til enebolig...for jeg fyrer sÄ veldig...:o)

Prates snart igjen.

Ha det bra sÄ lenge.

Skrevet

Hei igjen :o)

Puh...nÄ mÄtte jeg lete lenge fÞr jeg fant trÄden vÄr altsÄ...men jeg fant jeg fant ;o)

Er som sagt ikke sÄ mye inne her om dagen. Egentlig ganske deilig Ä tenke pÄ noe annet enn Ä logge seg pÄ Bim. Er innom Ä titter innimellom, men litt roligere enn vanlig.

Jeg begynte Ä sÞke meg masse nye jobber, og fikk masse tilbakemeldinger....men jeg har hatt ett "oppvask-mÞte" med sjefen min...og det gikk superbra. Hun ville absolutt ikke at jeg skulle slutte, sÄ jeg fikk alle endringene jeg Þnsket gjennom pluss hÞyere lÞnn :o) SÄ jeg er pr i dag storfornÞyd, pluss at jeg synes det var kjempe artig Ä sÞke jobber og da i tillegg fÄ respons tilbake...fortsatt attraktiv pÄ arbeidsmarkedet :o) Ble noen kilo lettere etter samtalen, sÄ tydelig at det har plaget meg endel.

Ellers sÄ er jeg litt usikker pÄ nÄr el kommer, men en gang denne uken. Tar det nÄ helt som det kommer.

HÄper formen din fortsatt er bra...selvom det nesten er verdt det Ä vÊre kvalm, vondt i ryggen etc....

Har du begynt Ä fÄ noen mage ennÄ? Husker bare med meg selv, at den kom fort..men det er jo sÄ koselig!

Hvordan er livet pÄ 1tr? HÞrer flere si at det ikke er sÄ koselig der....bare vent til jeg kommer du;o)

MÄ nesten jobbe litt, men hÄper du snart kommer innom en tur igjen.

Sen-sommer klem fra meg

Skrevet

Hei du!

Har faktisk vÊrt lengre borte herfra, og 1. tr, enn du ser jeg! Har vÊrt litt syk, influensasyk, bÄde jeg og dattera. Ellers har tida bare gÄtt forbi virker det som :-|

Fint Ä hÞre at det gÄr sÄ bra med deg pÄ jobben nÄ! Godt at du fikk hatt en skikkelig oppvask med sjefen! Lover bra for sjelefreden og selvfÞlelsen det der :-)

Jeg er fortsatt ikke helt trygg pÄ at alt skal gÄ bra, men det blir man vel aldri heller, sÄ.. er vel et godt tegn at man har litt symptomer, kvalm, svimmel og trett... men, det kan man jo ha ei stund etter ting har gÄtt feil og? Vet ikke jeg.. HÄper Ä fungere pÄ jobben neste uke. Hvis ikke er jeg redd jeg blir avslÞrt!

HÄper at det klaffer for dere denne uka da ;-)

Det er jo sÄ fint at man "fÄr" noen uker ekstra nÄr man finner ut at man er gravid! Ofte allerede i uke 5 el 6 allerede da :-) Men sÄ gÄr jo tida ganske sakte etterpÄ egentlig.. er jo i uke 8 nÄ jeg, snart uke 9, men det virker leenge til uke 12 ennÄ.. IfÞlge internett skal faren for abort avta ca 26. sept for min del.. leenge til ja .. men er kjempetakknemlig for Ä vÊre pÄ vei :-)

Lykke til med alt nÄ, sÄ snakkes vi!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!!

Hvordan er det med deg? Ikm i disse tider eller? Krysser fingrene for deg!

Ellers har jeg tatt ferie nÄ. Koser meg hjemme.. nÄr jeg ikke bare er dÄrlig da.. Har ikke kasta opp mer enn en gang, men vÊrt mye sliten og kvalm, selv om det gÄr veldig i bÞlgedaler da. HÄper det gir seg litt fremover nÄ, sÄ jeg kan nyte resten av ferien :-)

ForsÞker Ä komme meg ut pÄ en liten trimtur hver dag ogsÄ, men ikke alltid det blir sÄnn. ;-)

HÄper du gir lyd snart sÄ jeg vet hvordan det gÄr!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei hei Solsikken :o)

Har vÊrt veldig lite aktiv inne pÄ BIM i det siste. Har vÊrt veldig mye annet i det siste. Men ser jo at det hjelper ikke Ä ikke tenke pÄ babylaging, for gikk over i 19 pp pÄ onsdag :o(.

Ellers sÄ har det gÄtt i jobb sÞknader, selvom jeg slo meg litt til ro etter mÞtet med sjefen. Men onsdag var jeg pÄ 3 gangs intervju, og fikk tilbud pÄ stedet. Jeg takket ja med STOR glede og har nÄ sagt opp hos min gml arb giver. Utrolig deilig fÞlelse i grunnen. Jeg fÞler virkelig at jeg har gjort det riktige. FÄr hÞyere lÞnn, 10 min til jobb, gratis parkering (betaler 13 000 Äret + bensin i dag) 15 dg avspasering i tillegg til ferie, mye kurs etc, nye kollegaer, hyggelig sjef...alt er egentlig fantastisk. Min nye sjef sa ved kontraktunderskrivning: Du kommer vel i desember og forteller at du er gravid nÄ da...men den risikoen mÄ jeg bare ta, for jeg vil ha deg med pÄ lasset!! Det er jo ganske hyggelig, spesielt nÄr vi faktisk er i den prossessen, selvom jeg ikke har sagt noe om det! Jeg er i alle fall storfornÞyd og strÄler veldig. Det skal offentliggjÞres pÄ jobben kl 14:00 og jeg gleder meg til Ä fÄ det ut...

Ellers sÄ er jeg fortsatt veldig flink til Ä trene. FÄr til lÞpin 2-3 ganger i uken og det er utrolig deilig. Greit Ä komme i gang med det fÞr evnt en graviditet...da er man liksom i gang. Det blir vanskeligere Ä komme i gang..det har jeg prÞvd en gang tidligere ;o)

NÄ mÄ jeg nesten gÄ tilbake til jobben...det har ikke blitt sÄ mye jobb i det siste....jeg sitter egentlig i mine egne tanker og gleder meg til Ä starte i ny jobb!

HÄper formen er grei hos deg. NÄ nÊrmer du deg 3 mnd..eller det er du kanskje over allerede? Tiden flyr jo sÄ utrolig fort. Kos deg masse i alle fall. HÄper jeg snart kommer etter deg....i alle fall fÞr du er hopper over pÄ dinbaby ;o)

Stor klem fra meg

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Solsikken :o)

Hvordan stÄr det til med deg om dagen? Utrolig lenge siden sist!

Her gÄr alt bare bra. Jeg har fÄtt ny jobb og har ikke hatt det sÄ bra pÄ lenge. Starter ikke der fÞr i januar, men hÄper Ä kanskje kunne starte litt fÞr :o).

Jobber fortsatt med Ä prÞve Ä skaffe sÞsken til prinsessen vÄr, men ikke noe nytt. Men er litt mer avslappet til det nÄ...det er ikke sÄ kult Ä komme pÄ ny jobb og vÊre gravid...selvom de har forstÄtt at vi Þnsker flere barn. Men vi har ikke sluttet Ä prÞve :o) er pÄ el tester denne mnd, bare for Ä sjekke nÄr og hvordan el kommer i forhold til el-slimet.

NÄ har lillemor reist pÄ hyttetur med mormor og bestefar....sÄ da ble det liksom sÄ veldig tomt og rart her!

HÄper du stikker innom en dag, sÄ jeg fÄr hÞre hvordan det gÄr med deg!

Klem fra lykkelig meg

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei igjen der!!

Synes det er evigheter siden jeg var innpÄ her nÄ... og det er det jo ogsÄ! Er allerede 15 + 2 idag og har fÄtt innkalling til ul for ei god stund sia. Men, har vÊrt mye sliten denne gangen. Det er fÞrst de siste ukene jeg har begynt Ä fungere sÄnn noenlunde pÄ dagtid.,. pÄ kvelden er jeg helt kjÞrt og sovner lett kl 21.

Er flott at du har det sÄ bra nÄ! Ei hel helg alene er jo ikke Ä forakte det heller nÄr du kan vÊre rimelig sikker pÄ at tulla har det bra :-)

Jeg har bare hatt alenemor-helger nÄ pÄ hÞsten, og det har vÊrt rimelig slitsomt oppi alt. NÄ roer det seg og vi skal ta det mer med ro, kanskje bare flytte til noe stÞrre ;-)

Jeg har ogsÄ bytta jobb, begynt ogsÄ, og er veldig fornÞyd med det, bortsett fra at jeg nÄ har fÄtt lengre kjÞreveg til jobb. Men, det er verdt det! Godt med forandring og normal sjef (og delvis kolleger) til en forandring. Merker nÄ at jeg ikke har overdramatisert heller, noe som hjelper pÄ selvfÞlelsen.

Men, uansett gleder jeg meg til den lille! Men ogsÄ til Ä jobbe og det er helt hÊrlig!

HÄper du lykkes med alt fremover. Jeg stikker innom her iblant for Ä sjekke, med ujevne mellomrom ;-) (er ikke noe innpÄ 2.tri) , sÄ skriv og fortell hvordan det gÄr! Jeg krysser stadig fingrene for deg!

kryss kryss kryss kryss ;-)

Skrevet

SĂ„ utrolig koselig Ă„ hĂžre fra deg:o)

Det er lenge siden altsÄ...trodde nesten du hadde forsvunnet jeg...men nÄ ble jeg kjempe glad igjen!

Godt Ä hÞre at alt er bra. Kan tenke meg at det blir ekstra slitsomt med alenmor tilvÊrelsen i tillegg til dÄrlig form. Men men...det er vel egentlig verdt det! 15 uker pÄ vei, ja skal si at tiden flyr. Herregud.

Jeg tok forresten en test i dag som viste veldig veldig svak strek..mannen min sa bare at den er jo sÄ svak at det kan umulig vÊre noe...men har testet positivt pÄ CB fÞr uten at det har vÊrt noe sÄ venter nÄ mens i disse dager. Egentlig sÄ kunne jeg tenkt meg Ä starte i ny jobb fÞr jeg blir gravid, men om jeg blir det sÄ er jo det vÄrt stÞrste Þnske da ;o)

Starter forÞvrig i ny jobb 1 desember. jeg var pÄ seminar i forrige uke med ny jobb og det er sÄ utrolig bra. Gleder meg ogsÄ til en normal sjef og utrolig hyggelige kolleger.

NÄ skal jeg sette meg godt til rette i sofaen med en kopp te og Grey`s Anatomy pÄ Tv2..har du sett pÄ den serien? Dr Shepherd er jo sÄ kjekk ogsÄ vettu ;o)

Utrolig koselig Ä hÞre fra deg. Er selv veldig lite aktiv her om dagen...det har vÊrt mye intriger og dritt her inne pluss at det egentlig har vÊrt deilig med litt "fri", men vi mÄ prÞve Ä holde koken...forhÄpentligvis sÄ kommer jeg over pÄ 1 tr...men nÄ er du sÄpass langt foran at vi ikke kommer i samme tr...kanskje.

Riktig god kveld, og jeg tar med meg alle kryssene dine. Kos deg med magen..har den begynt Ä komme? Det er jo sÄ koselig...og jeg vil sÄ gjerne!

klem fra meg

• 4 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Er du her inne iblant ennÄ eller?

Har vÊrt pÄ UL nÄ og alt sÄ heldigvis bra ut...

de tippa pÄ jente, sÄ da blir det sÞster til jenta vÄr :-)

Hun er forresten blitt utrolig flink til Ä prate og gjenfortelle hva hun har gjort osv. Ikke sÄ lite stolt av henne for tiden kan du si ;-)

Tar meg i Ä sitte Ä beundre henne nÄr hun ordner og styrer.

Vel, sÄ har jeg da ogsÄ klart Ä fÄ bekkenlÞsning denne gangen. Ikke sÄ hardt ennÄ, men murringer i lysken og korsryggen og enkelte smÄ knivstikk ved brÄ bevegelser ol. Satser pÄ at det ikke blir vÊrre.

Enn dere? PrÞver dere fortsatt like bevisst eller? Skal se det hjelper med ny jobb! Jeg stortrives iallfall i min nye jobb og er nesten litt lei for at jeg ikke fÄr tatt tak i alle de oppgavene som ellers hadde vÊrt aktuelle fremover nÄ! Men, gleder meg masse til lillebabyen kommer ogsÄ da!

klem

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet

God morgen :o)

Som du skjÞnner sÄ er jeg ikke sÄ veldig mye inne her om dagen. Egentlig ganske deilig Ä ikke fokusere sÄ mye pÄ Ä bli gravid.

Startet i ny jobb som jeg nevnte og jeg stortrives. Angrer veldig for at jeg ikke har gjort dette tidligere, men jeg har fÄtt en fantastisk arbeidsplass, og jeg gleder meg faktisk hver dag til Ä gÄ pÄ jobb, og det kan jeg bare si at er leeeeeeenge siden! Det er latter og artig-heter hele tiden. Kjempe gÞy, pluss at jeg har kommet fort inn i jobben! SÄ alt er suverent!!

Vi prÞver fortsatt pÄ Ä bli gravide...men ikke sÄ fokusert nÄ som tidligere. Men nÄ ser det ut som at vi kanskje har gjort det pÄ litt feil tidspunkt...for jeg sjekket med el-tester fra cb nÄr jeg trodde jeg hadde el, og da viste det seg at jeg hadde det 3 dager etter vi har gjort det....men denne mnd traff vi blink i alle fall, sÄ kanskje vi fÄr Ärets beste julegave...selvom jeg nÄ har lyst til Ä jobbe litt lengre enn 9 mnd fÞr jeg skal ut i permisjon, men skjer det sÄ er det utrolig koselig...misforstÄ meg rett ;o)

Ja, disse barna er sÄ nydelige. Lillemor ogsÄ snakker og synger og er helt fantastisk...selvom vi har 3 Är`s trass til tider hvor vi alle blir oppgitt...men men, det gÄr over igjen! Hun gÄr ogsÄ over pÄ stor avdeling fra januar og det gleder vi oss masse til. Hun blir jo 3 i begynnelsen av januar, sÄ det var greit...merker sÄ stor forskjell pÄ henne og de "smÄ" pÄ 1,2-2 Är, sÄ det blir kjempe koselig. Pluss at alle hun gikk med i fjor er pÄ den store avdelingen!

Ellers sÄ gÄr det i juleforberedelser til tusen. Jeg hadde noen feriedager i oktober fÞr jeg startet i ny jobb, sÄ da fikk jeg faktisk gjort ferdig alle julegaver, kjempe deilig! Tror det blir en tradisjon i Är fremover...for det var veldig deilig Ä gjÞre ferdig sÄ tidlig!! vi skal ferie jul hjemme i Är med svigerforeldre og mamma og pappa, blir kjempe koselig!

Hvis vi ikke prates mer fÞr jul, sÄ fÄr du har riktig god jul og godt nyttÄr. Prates helt sikkert over nyÄret....og kanskje jeg har noe hyggelig Ä fortelle! Skal ha mensen i disse dager...sÄ fÄr se hvor lenge jeg klarer Ä holde meg med Ä teste...men deilig for denne mnd har det kun vÊrt jobb etc, sÄ har helt glemt Ä lete etter tegn og alt det styret som har vÊrt i snart 2 Är..deilig egentlig. Plutselig sÄ er IKM her. Fikk ogsÄ vite i gÄr at min nÊrmeste venninne skal forsÞke pÄ nr 3 og det hadde vÊrt sÄ utrolig gÞy om vi fikk det til sammen...men alle jeg har forsÞkt og hÄpet Ä blitt gravide med har jo faktisk fÄtt barn ;o) Nok om det!

God jul i alle fall og kos deg videre med magen og familien din!

Stor juleklem fra sommerfuglen.

(Om vi fÄr en kjempe julegave, lover jeg at jeg skal skrive det med en gang)

:o)

• 5 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!

Fint Ä hÞre fra deg igjen og at det gÄr sÄ bra i ny jobb! HÄper du hadde ei fin jul ogsÄ! (Det hadde altsÄ jeg :-)

Jeg har vÊrt endel mer plaget dette svangerskapet enn forrige. Har bekkenlÞsning, men heldigvis ikke sÄ mye at jeg ikke kan gÄ.. og det har ikke blitt vÊrre den siste mÄneden. Ellers har jeg vÊrt mye sliten og trett + klÞe pÄ mage, rygg og pupper...

Kombinasjonen ny jobb og gravid med det samma, var nok ikke helt uproblematisk selv om jeg stortrives i jobben og med nye kolleger. De overordna syntes nok ikke det var helt greit, selv om de selvfÞlgelig ikke kan gjÞre annet enn Ä Þnske meg lykke til med den voksende magen.. Vel, vel.. nÄ har jeg kommet inn i arbeidet, sÄ det krever ikke sÄ mye Ä holde det gÄende. Men har litt sykemelding..(heller ikke pop, men de tar det greit)

Jeg har nÄ begynt Ä glede meg til Ä ta permisjon. Er allerede i uke 29 og babyen blir sterkere og mer levedyktig for hver dag. Kan jo overleve ved fÞdsel nÄ :-)

Antar at det ikke ble kjempejulegave siden du ikke har skrevet noe, men da fÄr dere det kanskje neste jul ;-)

(stork-expressen kanskje)

Godt du tar prÞvinga sÄ bra iallfall - Det mÄ jo vÊre en fordel!

Lykke til :-)

NyttÄrsklem fra

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei hei :o)

Godt nyttÄr pÄ etterskudd!!

Ja, som du skriver, det ble ikke store julegaven pÄ oss i Är...men nÄ er vi skikkelig i gang igjen. Vi har egentlig ikke tenkt sÄ mye pÄ det nÄ etter at jeg byttet jobb, men har nÄ signert kontrakt pÄ fast stilling, sÄ da kjenner jeg at jeg ble veldig rolig. Under ansettelsen sa adm dir til meg at det var bare Ä fortsette, eller sette i gang med flere barn, ogsÄ mÄtte jeg vÊre Äpen slik at de fikk tilrettelagt for meg, og det hjalp veldig nÄr han sa det.

I november skulle jeg bare sjekke med el test for Ă„ se nĂ„r i syklusen jeg hadde el..med tanke pĂ„ el-slim etc, og da viste det seg at jeg hadde el 6 dager etter at jeg hadde hatt masse el slim, sĂ„ da har vi ogsĂ„ bommet endel mĂ„neder...for vi har gjort det de dagene med mest el-slim ogsĂ„ har vi "slappet" av, men nĂ„r vi har slappet av har tiden vĂŠrt inne, og det er jo litt kjipt Ă„ tenke pĂ„...men nĂ„ vet vi det sĂ„ nĂ„ er det bare Ă„ STÅ PÅ!!

Det som er artig nÄ er at min nÊreste venninne skal forsÞke pÄ nr 3...eller har fÄtt til nr 3, men vi vil sÄ veldig gjerne at det skal klaffe sÄnn ca likt sÄ da mÄ vi bare stÄ pÄ, men mÄ si at det er litt urettferdig...etter 1 pp sÄ sittern hos de og vi har nÄ prÞvd i snart 2 Är...men men.

Den nye jobben er i alle fall sinnyk bra og jeg kan nesten ikke tro at det gÄr an Ä ha det sÄ bra pÄ jobb. NÄ gleder jeg meg pÄ sÞndaNÄgene til jobb pÄ mandag og det er lenge siden jeg har hatt den fÞlelsen altsÄ. Utrolig deilig!!

Men hvordan gÄr det med deg?

Man merker vel kanskje graviditeten bedre nÄ nÄr man har en liten fra fÞr. Det er liksom ikke bare Ä legge seg nÄr man er sliten?!?! Men men...sÄnn er det jo bare...men mÄ si jeg gleder meg masse til Ä vÊre gravid igjen, og at magen vokser. Det var en sÄ utrolig herlig tid!!!!

NÄ er det snart en uke siden el...og ventingen i gang. Det har vÊrt deilig nÄ i 3 mnd og ikke tenkt og lett etter symptomer, men nÄ kjenner jeg at jeg smÄtt begynner igjen...spesielt siden min nÊreste venninne har fÄtt det til...og at vi har lyst til Ä vÊre hjemme sammen ;o)

Lykke til med den voksende magen...som jeg misunner deg sinnsykt mye :o)

FÄr hÄpe du stikker innom her igjen snart...nÄ kan det hende jeg kommer til Ä bruke sidene litt mer flittig enn de siste mnd.

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei igjen min "bim-venn" Solsikken

Ja, da har jeg testet positivt igjen..3 dager fÞr IKM men ingen tvil. Men pga mange sa`er klarer jeg ikke helt Ä slippe jubelen lÞs...men men. Skal til legen pÄ torsdag, bare for Ä fÄ den siste bekreftelsen pÄ at testen "virker" pluss at jeg skal fÄ henvisning til UL.

Men ville bare dele gleden med deg...litt tidlig ennÄ, men hÄper jeg nÄ kan vÊre her i 9 mnd!

Det var 3,5 mnd og kontrakt pÄ fast ansettelse det...artig :o)

Jeg oppdaterer deg.....

Klem fra lykkelige meg :o)

Endelig skal prinsessen vÄr bli storesÞster!!

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet

ÅÄÄÄ! Gratulerer!

SÄ bra livet ditt hÞres ut nÄ! Velfortjent etter sÄ mye venting synes jeg! SÄ bra at du har en god venninne Ä dele alt med ogsÄ! SÄ heldig er ikke jeg, men hÄper iallfall at jeg skal fÄ ei fin barselgruppe denne gangen ogsÄ.

Her gÄr det i kynnere, halsbrann, veeenting, bekkenlÞsning (som er blitt noe bedre... krysser fingre for at det betyr at baby er kommet litt lengre ned i bekken ;-)

Selv om det er 14 dager igjen til termindato og jeg er 38 uker kl tolv i natt, sÄ venter jeg faktisk nÄ.. Kan ikke huske at jeg var sÄ utÄlmodig forrige gang. Fikk en skikkelig neeeii-opplevelse da jeg informerte meg selv om at jeg faktisk kan komme til Ä gÄ gravid en hel mÄned til ennÄ. Vel, kanskje ikke helt rette personen Ä syte til du akkurat nÄ ;-) Kommer nok andre dager hvor jeg ikke er klar likevel - he, he.. Hadde en sÄnn dag for litt siden. Husket plutselig alt det som ikke var sÄ bra med Ä fÞde... men, men, nÄ er det ingen vei tilbake! Bagen er iallfall klar!

Du er vel over i 1. tri nÄ og ingen av oss hÞrer lengre til pÄ bligravid - rart Ä tenke tilbake pÄ at det er sÄ lenge siden vi var der begge to og for meg er det ogsÄ fjernt at jeg var sÄ utrolig innbitt pÄ Ä bli gravid bare for ..tja 9 mnd siden vel ;-)

- men, skriv inn oppdatering her likevel, sÄ skal jeg gi deg fÞdselshistorien her ogsÄ.. (om du vil hÞre den da).

Har ikke funnet noen som deg pÄ noen av trimestersidene, men har vel heller ikke forsÞkt sÄ hardt. Ikke hatt like stort behov for Ä vÊre aktiv innpÄ her etterpÄ. Men nÄr vi skrev som mest var det et lyspunkt Ä fÄ svar fra deg :-) Tusen takk for det lykkelige du!

Lykke til videre!

Klem fra meg

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen

Da er jeg tobarnsmor og har kommet hjem fra sykehuset :-)

Litt heftigere denne gangen, men mye bedre form etterpĂ„. VĂ„knet altsĂ„ kl 06 den 5. april med umiskjennelige smerter i nedre region. Begynte Ă„ ta tiden og kl 6.30 sto jeg opp. Var veldig glad for at det hele startet etter ei hel natts sĂžvn – hadde Ăžnsket meg det :-)

Gikk litt rundt for Ă„ sjekke at det ikke var masrier, men de ble bare sterkere og kortere tid mellom. Da dusja jeg, vekket mann og barn og vi pakka det siste til oss alle. Klokka 09 ble storesĂžster levert til barnevakten og vi kjĂžrte videre mot Sykehuset.

Ankomst og sjekk viste bare 1 cm Äpning, men regelmessige rier. De ble merkbart sterkere og med kortere tid mellom, sÄ jeg var ikke i tvil om at det bare var Ä vente i omrÄdet. Vi gikk ut i sola, spaserte litt rundt, spiste mat og kosa oss mellom riene. Kl 1300 var det bare 3-4 minutter mellom hver ri og de var nÄ blitt sÄ vonde at det ikke var morsomt Ä gÄ ute blant folk.

NÄr vi kom inn snakka jordmora om Ä sende oss hjem. Ha! SÊrlig aktuelt, sÄ jeg fikk henne iallfall til Ä sjekke og da var det nesten 4 cm Äpning. Ja, sÄ fikk vi bli da, til hennes overraskelse fÄr man si
 sÄ jeg litt for opplagt ut tro?

Godt Ă„ komme inn pĂ„ fĂždestue, fĂ„ kle av seg litt og bli tildelt prekestol.. denne er bare et uvurderlig hjelpemiddel, det slo jeg fast ogsĂ„ denne gangen. SĂ„ var vi i store trekk overlatt til oss selv fram til vaktskifte. Jeg hang for det meste over prekestolen under riene, mens mannen min varierte mellom Ă„ bivĂ„ne, massere, holde meg fast, hjelpe meg med pustingen og ordne med drikke etc. Kunne ikke hatt bedre stĂžtte! Etter ei ri fant jeg ut at jeg skulle legge meg ned og slappe av pĂ„ senga. Deilig Ă„ ligge litt tenkte jeg.. helt til ria kom. Kan bare ikke fatte at det skal vĂŠre sĂ„ mye vondere Ă„ ligge enn Ă„ stĂ„. Mista helt fatninga da, glemte Ă„ puste og tok litt til tĂ„rene. Gode mannen min da – gjorde alt han kunne for Ă„ holde motet mitt oppe og jeg kom meg da opp pĂ„ bena igjen, for jeg ville jo tross alt ha ut barnet!

Klokka 15.30 kom det ei ny jordmor – super svensk dame som var utrolig behagelig Ă„ ha rundt seg :-) Hva skulle vi gjort uten svenskene spĂžr jeg – fikk nesten inntrykk av at halve staben der pĂ„ fĂždestua var svenske! Og det var pĂ„ ingen mĂ„te negativt!

Hun var enig i at jeg var klar for badekaret, noe jeg hadde fĂžlt en stund selv. Det var deilig Ă„ gli ned i det varme vannet. Det gjorde spesielt godt mellom riene fordi pausene igjen ble (eller fĂžltes) litt lengre og det var lettere Ă„ slappe av i vannet. Selve riene gjorde like vondt, men var kan hende ogsĂ„ mer effektive nĂ„.. Var iallfall ikke sĂ„ mange riene i vannet fĂžr jeg begynte Ă„ miste litt fĂžlelsen i fingrene. Vi ringte pĂ„ jordmor som mente det nok skyldtes litt for rask pusting og det varme vannet i kombinasjon. Vi kom frem til at jeg skulle komme opp av vannet for Ă„ fĂ„ fĂžlelsen i fingrene og bli undersĂžkt. Skalv veldig da jeg kom opp og hadde et par uoversiktlige rier over prekestolen fĂžr det ble konstatert 6 cm Ă„pning og veldig myk og tĂžyelig omkring.. ”uĂŠĂŠĂŠ, ikke lengre” tenkte jeg.. SĂ„ for meg mange timer til med fĂždselsarbeid.. ja, ja, jordmora fikk ikke kommet langt ut av rommet. To rier etter fĂžlte jeg pressetrang og pesa alt jeg kunne og beordra mannen min Ă„ fĂ„ tak i ho sĂ„ fort rĂ„d. Ble redd noe var galt, for sĂ„ fort var det da ikke mulig Ă„ gĂ„ fra 6 cm til full Ă„pning!?!

Sitte-lĂ„ i sakkosekk og ble undersĂžkt mellom neste to rier og under den siste av de to. Full Ă„pning og godt trykk – ”bare Ă„ presse nĂ„â€! Herfra kom jordmora virkelig til sin rett – fantastisk veileder under denne fasen. ”Har du ri nĂ„?”, ”Ikke press om du ikke har ri”, ”Pust og hold igjen, nu tĂžyes det her!”, osv. Korte greie beskjeder som fĂžrte til rask forlĂžsning og bonus – NULL revning! FĂžlelsen nĂ„r alt var over var ubeskrivelig  Lettelse, glede, frihet!

Fra jeg vĂ„knet om morgenen tok det hele altsĂ„ 10,5 timer, og fra 6 cm til ferdig tok bare 15 min! Vondt, hyl, klaging – jo da, i massevis, men nĂ„ etterpĂ„ fĂ„r en si det er verdt det ja! 

Lykke til Sommerfuglen! Fra nÄ av finnes jeg pÄ DinBaby.. iblant :-)

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet

Gratulerer sÄ utrolig mye Solsikken. Ble det jente? Mente du nevnte det en gang tidligere? HÄper alt gÄr bra med familien pÄ 4.

Med oss gikk det galt igjen.

Jeg har sluttet hos homepoaten / akkupunktÞren min. Etter ett Är uten resultater, sÄ fant vi vel egentlig ut at det koster mer enn det smaker. Har en venninne som er homepoat /akkupunktÞr, og hun hadde mange andre rÄd..og flere metoder, til under halve prisen sÄ da prÞver vi det. Er ikke veldig aktiv inne pÄ disse sidene lengre heller...for det fÞrste synes jeg det var trist at du forsvant derfra, men for all del veldig hyggelig... pluss at det er mye rart der....og at jeg faktisk ikke orker Ä vÊre sÄ "avhengig". Deilig Ä egentlig vÊre litt mer avslappet til det.

Utrolig koselig ord du kommer med i forrige innlegg. Merkelig, men fra dag 1 fÞlte jeg liksom at tonen var der med en gang, og det var / er som du sier hÞydepunktet Ä fÄ svar fra deg. Kjempe hyggelig altsÄ.

NÄ sitter jeg Ä nyter ett glass vin, mens jeg venter pÄ mannen som har vÊrt pÄ gutte-greier :o)...tiden er snart inne men nÄ lar vi ikke noen dager slippe unna ett nummer ;o)

Vi mÄ jo nesten lage en trÄd pÄ dinbaby da....for vi mÄ jo IKKE miste kontakten!!

God kveld, og kos deg med familien.

Stor stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...