Gå til innhold

Sommerfuglen : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, veldig trist, men så går det liksom over også tenker man på neste el. Ikke rart at tiden flyr fort....eller måneden. Nå skal vi virkelig vri opp alle kluter i 2 mnd hvis ikke har jeg lyst til å gå videre på utredning..selvom mannen min ikke gleder seg spesielt til det...:o( og det skjønner jeg jo godt i grunnen...men vi må jo gjennom verre ting!!

Vi også var på ferskvannsstrand i går. Utrolig deilig!! Fantastisk bra sommer altså. FÅr liksom ikke sagt det nok.

Det må være utrolig deilig å bare slå seg helt til ro og slippe mase med å lage barn?? Selvom man ikke skal tenke så mye på det så gjør man det allikevel.

Håper inderlig at vi kan holde tråden vår her inntil jeg kommer videre til 1 tr. Det er så utrolig hyggelig å ha blitt kjent med deg...regner med at jeg snart kommer...hilsen naturterapauten min. Var der i dag..snakket løst og fast om alt og ingenting også spurte hun hvordan jeg hadde det...frustrert og oppgitt over jobben var svaret mitt..og da sa hun...legg deg her...gap opp..fikk noe homeopat-medisiner..pluss noe andre greier som jeg skulle ta rundt el tid...og det var noe som skulle sette i gang det meste. Så hvis ikke jeg følte meg bra neste gang jeg kom så visste ikke hun....neste gang er om 2 uker og da er det produksjonstid igjen ;o). Må si at det er litt spennende dette akkumpunktur greiene da...i alle fall om det virker!!!...men blir jo ikke så mye penger igjen da...når det koster 600,- gangen..men verdt hver eneste krone om hun hjelper oss!!

I dag inviterte mannen min og jeg til kjempe party om 4 uker. Ble enige om å gjøre det dersom tante rød kom...men poenget er jo at det kan skje mye i de 4 ukene da...kanskje ikke like artig å arrangere kjempe fest også får man ikke vært med på moroa selv....selvom jeg hadde flydd rett gjennom taket av gledet om jeg faktisk ikke fikk festet da :o)

I dag startet jeg ett bedre og sunnere liv inkludert trening. Skal snart ut å jogge...puh blir sliten bare jeg tenker på det, men deilig følelse etterpå da! Hadde ikke gjort noe med litt stramming før neste graviditet ;o)

Ha en strålende kveld. Nå har jeg på en måte fått motet igjen etter skuffelsen i dag tidlig med TR besøk. Blir virkelig motivert av å være hos denne naturterapauten...

..uff, det ble mye av det samme og mye om meg denne gangen...

Skal forresten til det ene vikarbyrået på torsdag...spennende.

Riktig god og avslappende kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei min gravide venn :o)

Hvordan står det til med kroppen? Kvalm og ekkel? Neida, bare tuller....egentlig så er jeg drit misunnelig!!

Skjønner at du ikke bruker så mye tid her inne om dagen...men savner deg skikkelig. Dytter bare tråden vår litt opp...faller så fort ned på siden.

Har du vært mye på 1 tr? Hvordan er det der?

Håper så inderlig at jeg kan hoppe over dit neste mnd....vurderer el tester denne mnd, men vet ikke om det blir mer stressende enn hyggelig...men det hjelper jo ikke om man tenker på det eller ei...så det er kanskje bare å gjøre det.

Nå skal jeg se på Grey`s Anatomy på Tv2 og spise kveldsmat.

Har du sett på den serien? Veldig bra :o)

Håper du snart kommer innom hit en liten tur. Savner deg utrolig !!!!

Skrevet

Hei igjen du!

Har ikke vært så mye inne på 1. t ennå.. bare sett litt, men finner liksom ikke på noe å skrive der ennå. Har ført meg opp på terminlista, da - 11. april :-), men det er alt. Har ikke masse spm denne gangen..

Så tro du meg, jeg henger nok her med deg så lenge jeg kan :-)

Har ikke vært så mye innom på dataen i det hele tatt.. igår var jeg faktisk på handlerunde helt alene.. da går det unna ;-)

Også driver jeg og skriver søknad om fødeplass allerede! Har ikke gått til lege/jordmor ennå, så sender den selv. Skal søke om plass på Fødestua i Fredrikstad.. høres så hærlig ut med enerom med dobbelseng og pappalovt hele døgnet :-) Negative opplevelser som har vært oppe i media tror jeg man finner ved alle sykehus, så er ikke redd for å bli dårligere tatt vare på der enn andre steder.. Men, det føles rart å søke så tidlig i svangerskapet. Har ikke begynt å tenke på fødsel ennå nei. Nå gjelder mest at alt skal gå bra de første 12 ukene, så frem til uke 23-24, så kommer fødetankene etter det en gang..

Har ikke sett den serien du nevner, men har begynt på Frelseren nå! Kjøpte pocket-utgaven i ferien, så nå leser jeg når det er litt tid til overs.. men, har ikke kommet til hovedmordet ennå da, så litt tidlig å si noe om den ennå.

Jeg syntes ikke eltesting var så stressende.. for da vet man jo iallfall at man treffer og at el iallfall med stor sannsynlighet foregår. Men det forutsetter at det ikke er billigtester da.. de ga ikke utslag, så de ble jeg bare usikker av. Men, det er jo individuelt det som alt annet.

Ellers høres det jo ut som naturterapeuten har tro på deg! Håper dere lykkes nå!

Nå skal jeg ta kvelden.. blir litt trøttere av "tilstanden" min, men ellers må jeg si at formen foreløpig er god. Har allerede fått litt sånn "redebygger-instinkt".. :-)

Lykke-til-klem fra

Skrevet

Ja, ja..da var jeg innom en tur i kveld også.

Nå har jeg bestemt meg for å ta en "pause" fra BIM..men kanskje stikke innom for å se hvordan det går med deg...for da blir det jo enkelt å la alt annet være? Men hvis det tar lang tid før du hører noe fra meg, så kan det stemme...for jeg tenker at det kanskje hjelper.

Nå er jeg i full gang med å finne meg ny jobb. Skal nå sende avgårde 5 søknader, men det er noen jobber jeg ikke er kvalifisert til, men kunne tenke meg...men jeg taper jo ingenting på det i alle fall.

Jeg har en venninne og en tante som fødte på Fredrikstad, de var veldig fornøyde! Alle sykehus..nesten i alle fall.... har hatt noen dårlig greier i media...men sånn er det bare. Ikke bry deg om det - følg hjertet.

Synes det blir skikkelig trist å ikke være her så mye, men kanskje det er det som gjør susen...så kommer jeg over på 1 tr sammen med deg. Det hadde vært utrolig koselig. Om jeg ikke har svart på tråden vår og den ligger langt bak, får du bare dytte den litt oppover. Vil jo IKKE miste kontakten med deg!!!!!!!

Nå må jeg søke litt jobber :o)

Prates. Kos deg masse til neste gang...regner med at jeg nå tar pause til neste ikm som er om ca 4 uker....kanskje jeg tar en snartitt etter deg ;o)

*Klem meg*

Skrevet

:-| Litt trist at du forsvinner nå fremover, men jeg skjønner deg godt.

Man får forsøke det man kan som kan hjelpe. Er nok greit å finne seg en ny jobb og få stabilitet på det feltet også, det kan jo gi resultater!

(Har forresten sett innlegg bakerst her som er over ett år gamle, så tror nok vi skal klare å søke opp tråden vår selv om vi ikke skriver så ofte!)

Håper iallfall at du kommer innom en snartur et par ganger og gir lyd om hvordan du har det. Men, 18 pp er ikke for pyser, så jeg tror nok du lykkes både med jobb og ny spire jeg!

Her går ting bra. Har begynt å få flere symptomer; litt "fastere" pupper, litt fortere svimmel og må ha litt lengre tid for å komme igang om morgenen. Magen er oppblåst og jeg SER jo ut som jeg er i 4. måned allerede da.. æsj og æsj, det gjorde jeg ikke sist i uke 6..

Til tross for flere tegn, så føles det litt uvirkelig å tenke på at jeg er gravid.. har liksom ikke latt det synke inn helt ennå. Kanskje det er i selvforsvar av redsel for å miste.. uke 6 er tross alt tidlig.

Er heller ikke lett å ikke løfte mye og sånn, for jenta vår er skikkelig aktiv og elsker å rase, løftes og kastes i senga og kose og danse osv..

Men, kaffen går det greit å holde på lavt nivå, så noe klarer jeg ;-)

Nei, da gjenstår det bare å si lykke til denne pp.. håper du kommer over til 1. tri snart! .. og håper jo du stikker innom som sagt.. det er jo mange som har blitt gravide etter å ha mottatt babystøv ;-)

(og selvf mange som ikke har blitt det og, men det snakker vi IKKE om her ;_)

4 uker er lang tid her inne...

Kommer til å savne deg jeg !

Skrevet

Da er jeg innom en snartur...klarer liksom ikke å la BIM ligge ;o)

Men det hjelper å ikke være her hver dag faktisk....man blir liksom litt roligere, pluss at jeg nå er i full gang med jobb søknader. Har fått masse tilbakemelding og det er jo artig...har vært på samme arbeidsplass i 7 år så man vet jo ikke hvordan markedet er blitt siden da. Skal faktisk på intervju i dag...spennende.

Ellers så går hverdagen til kos med familien og trening...tro det eller ei! Har virkelig kommet i gang med treningen igjen og det er veldig deilig!

Håper du koser deg masse med å være gravid og at formen fortsatt er fin.

Nå får jeg jobbe litt igjen...men kommer nok innom ikke så lenge igjen. Men om jeg titter litt her og ikke er så aktiv så hjelper det også....

Ha en strålende dag. Her er det grått og trist i dag...men det gjør ikke noe egentlig. Gleder meg masse til høsten med stearinlys og fyr i peisen. Vi bestilte ved på lørdag....masse ved. Mannen min sa bare at vi måtte bestille det ved-mannen anbefalte til enebolig...for jeg fyrer så veldig...:o)

Prates snart igjen.

Ha det bra så lenge.

Skrevet

Hei igjen :o)

Puh...nå måtte jeg lete lenge før jeg fant tråden vår altså...men jeg fant jeg fant ;o)

Er som sagt ikke så mye inne her om dagen. Egentlig ganske deilig å tenke på noe annet enn å logge seg på Bim. Er innom å titter innimellom, men litt roligere enn vanlig.

Jeg begynte å søke meg masse nye jobber, og fikk masse tilbakemeldinger....men jeg har hatt ett "oppvask-møte" med sjefen min...og det gikk superbra. Hun ville absolutt ikke at jeg skulle slutte, så jeg fikk alle endringene jeg ønsket gjennom pluss høyere lønn :o) Så jeg er pr i dag storfornøyd, pluss at jeg synes det var kjempe artig å søke jobber og da i tillegg få respons tilbake...fortsatt attraktiv på arbeidsmarkedet :o) Ble noen kilo lettere etter samtalen, så tydelig at det har plaget meg endel.

Ellers så er jeg litt usikker på når el kommer, men en gang denne uken. Tar det nå helt som det kommer.

Håper formen din fortsatt er bra...selvom det nesten er verdt det å være kvalm, vondt i ryggen etc....

Har du begynt å få noen mage ennå? Husker bare med meg selv, at den kom fort..men det er jo så koselig!

Hvordan er livet på 1tr? Hører flere si at det ikke er så koselig der....bare vent til jeg kommer du;o)

Må nesten jobbe litt, men håper du snart kommer innom en tur igjen.

Sen-sommer klem fra meg

Skrevet

Hei du!

Har faktisk vært lengre borte herfra, og 1. tr, enn du ser jeg! Har vært litt syk, influensasyk, både jeg og dattera. Ellers har tida bare gått forbi virker det som :-|

Fint å høre at det går så bra med deg på jobben nå! Godt at du fikk hatt en skikkelig oppvask med sjefen! Lover bra for sjelefreden og selvfølelsen det der :-)

Jeg er fortsatt ikke helt trygg på at alt skal gå bra, men det blir man vel aldri heller, så.. er vel et godt tegn at man har litt symptomer, kvalm, svimmel og trett... men, det kan man jo ha ei stund etter ting har gått feil og? Vet ikke jeg.. Håper å fungere på jobben neste uke. Hvis ikke er jeg redd jeg blir avslørt!

Håper at det klaffer for dere denne uka da ;-)

Det er jo så fint at man "får" noen uker ekstra når man finner ut at man er gravid! Ofte allerede i uke 5 el 6 allerede da :-) Men så går jo tida ganske sakte etterpå egentlig.. er jo i uke 8 nå jeg, snart uke 9, men det virker leenge til uke 12 ennå.. Ifølge internett skal faren for abort avta ca 26. sept for min del.. leenge til ja .. men er kjempetakknemlig for å være på vei :-)

Lykke til med alt nå, så snakkes vi!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!!

Hvordan er det med deg? Ikm i disse tider eller? Krysser fingrene for deg!

Ellers har jeg tatt ferie nå. Koser meg hjemme.. når jeg ikke bare er dårlig da.. Har ikke kasta opp mer enn en gang, men vært mye sliten og kvalm, selv om det går veldig i bølgedaler da. Håper det gir seg litt fremover nå, så jeg kan nyte resten av ferien :-)

Forsøker å komme meg ut på en liten trimtur hver dag også, men ikke alltid det blir sånn. ;-)

Håper du gir lyd snart så jeg vet hvordan det går!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei hei Solsikken :o)

Har vært veldig lite aktiv inne på BIM i det siste. Har vært veldig mye annet i det siste. Men ser jo at det hjelper ikke å ikke tenke på babylaging, for gikk over i 19 pp på onsdag :o(.

Ellers så har det gått i jobb søknader, selvom jeg slo meg litt til ro etter møtet med sjefen. Men onsdag var jeg på 3 gangs intervju, og fikk tilbud på stedet. Jeg takket ja med STOR glede og har nå sagt opp hos min gml arb giver. Utrolig deilig følelse i grunnen. Jeg føler virkelig at jeg har gjort det riktige. Får høyere lønn, 10 min til jobb, gratis parkering (betaler 13 000 året + bensin i dag) 15 dg avspasering i tillegg til ferie, mye kurs etc, nye kollegaer, hyggelig sjef...alt er egentlig fantastisk. Min nye sjef sa ved kontraktunderskrivning: Du kommer vel i desember og forteller at du er gravid nå da...men den risikoen må jeg bare ta, for jeg vil ha deg med på lasset!! Det er jo ganske hyggelig, spesielt når vi faktisk er i den prossessen, selvom jeg ikke har sagt noe om det! Jeg er i alle fall storfornøyd og stråler veldig. Det skal offentliggjøres på jobben kl 14:00 og jeg gleder meg til å få det ut...

Ellers så er jeg fortsatt veldig flink til å trene. Får til løpin 2-3 ganger i uken og det er utrolig deilig. Greit å komme i gang med det før evnt en graviditet...da er man liksom i gang. Det blir vanskeligere å komme i gang..det har jeg prøvd en gang tidligere ;o)

Nå må jeg nesten gå tilbake til jobben...det har ikke blitt så mye jobb i det siste....jeg sitter egentlig i mine egne tanker og gleder meg til å starte i ny jobb!

Håper formen er grei hos deg. Nå nærmer du deg 3 mnd..eller det er du kanskje over allerede? Tiden flyr jo så utrolig fort. Kos deg masse i alle fall. Håper jeg snart kommer etter deg....i alle fall før du er hopper over på dinbaby ;o)

Stor klem fra meg

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Solsikken :o)

Hvordan står det til med deg om dagen? Utrolig lenge siden sist!

Her går alt bare bra. Jeg har fått ny jobb og har ikke hatt det så bra på lenge. Starter ikke der før i januar, men håper å kanskje kunne starte litt før :o).

Jobber fortsatt med å prøve å skaffe søsken til prinsessen vår, men ikke noe nytt. Men er litt mer avslappet til det nå...det er ikke så kult å komme på ny jobb og være gravid...selvom de har forstått at vi ønsker flere barn. Men vi har ikke sluttet å prøve :o) er på el tester denne mnd, bare for å sjekke når og hvordan el kommer i forhold til el-slimet.

Nå har lillemor reist på hyttetur med mormor og bestefar....så da ble det liksom så veldig tomt og rart her!

Håper du stikker innom en dag, så jeg får høre hvordan det går med deg!

Klem fra lykkelig meg

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei igjen der!!

Synes det er evigheter siden jeg var innpå her nå... og det er det jo også! Er allerede 15 + 2 idag og har fått innkalling til ul for ei god stund sia. Men, har vært mye sliten denne gangen. Det er først de siste ukene jeg har begynt å fungere sånn noenlunde på dagtid.,. på kvelden er jeg helt kjørt og sovner lett kl 21.

Er flott at du har det så bra nå! Ei hel helg alene er jo ikke å forakte det heller når du kan være rimelig sikker på at tulla har det bra :-)

Jeg har bare hatt alenemor-helger nå på høsten, og det har vært rimelig slitsomt oppi alt. Nå roer det seg og vi skal ta det mer med ro, kanskje bare flytte til noe større ;-)

Jeg har også bytta jobb, begynt også, og er veldig fornøyd med det, bortsett fra at jeg nå har fått lengre kjøreveg til jobb. Men, det er verdt det! Godt med forandring og normal sjef (og delvis kolleger) til en forandring. Merker nå at jeg ikke har overdramatisert heller, noe som hjelper på selvfølelsen.

Men, uansett gleder jeg meg til den lille! Men også til å jobbe og det er helt hærlig!

Håper du lykkes med alt fremover. Jeg stikker innom her iblant for å sjekke, med ujevne mellomrom ;-) (er ikke noe innpå 2.tri) , så skriv og fortell hvordan det går! Jeg krysser stadig fingrene for deg!

kryss kryss kryss kryss ;-)

Skrevet

Så utrolig koselig å høre fra deg:o)

Det er lenge siden altså...trodde nesten du hadde forsvunnet jeg...men nå ble jeg kjempe glad igjen!

Godt å høre at alt er bra. Kan tenke meg at det blir ekstra slitsomt med alenmor tilværelsen i tillegg til dårlig form. Men men...det er vel egentlig verdt det! 15 uker på vei, ja skal si at tiden flyr. Herregud.

Jeg tok forresten en test i dag som viste veldig veldig svak strek..mannen min sa bare at den er jo så svak at det kan umulig være noe...men har testet positivt på CB før uten at det har vært noe så venter nå mens i disse dager. Egentlig så kunne jeg tenkt meg å starte i ny jobb før jeg blir gravid, men om jeg blir det så er jo det vårt største ønske da ;o)

Starter forøvrig i ny jobb 1 desember. jeg var på seminar i forrige uke med ny jobb og det er så utrolig bra. Gleder meg også til en normal sjef og utrolig hyggelige kolleger.

Nå skal jeg sette meg godt til rette i sofaen med en kopp te og Grey`s Anatomy på Tv2..har du sett på den serien? Dr Shepherd er jo så kjekk også vettu ;o)

Utrolig koselig å høre fra deg. Er selv veldig lite aktiv her om dagen...det har vært mye intriger og dritt her inne pluss at det egentlig har vært deilig med litt "fri", men vi må prøve å holde koken...forhåpentligvis så kommer jeg over på 1 tr...men nå er du såpass langt foran at vi ikke kommer i samme tr...kanskje.

Riktig god kveld, og jeg tar med meg alle kryssene dine. Kos deg med magen..har den begynt å komme? Det er jo så koselig...og jeg vil så gjerne!

klem fra meg

• 4 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Er du her inne iblant ennå eller?

Har vært på UL nå og alt så heldigvis bra ut...

de tippa på jente, så da blir det søster til jenta vår :-)

Hun er forresten blitt utrolig flink til å prate og gjenfortelle hva hun har gjort osv. Ikke så lite stolt av henne for tiden kan du si ;-)

Tar meg i å sitte å beundre henne når hun ordner og styrer.

Vel, så har jeg da også klart å få bekkenløsning denne gangen. Ikke så hardt ennå, men murringer i lysken og korsryggen og enkelte små knivstikk ved brå bevegelser ol. Satser på at det ikke blir værre.

Enn dere? Prøver dere fortsatt like bevisst eller? Skal se det hjelper med ny jobb! Jeg stortrives iallfall i min nye jobb og er nesten litt lei for at jeg ikke får tatt tak i alle de oppgavene som ellers hadde vært aktuelle fremover nå! Men, gleder meg masse til lillebabyen kommer også da!

klem

• 1 måned senere...
Skrevet

God morgen :o)

Som du skjønner så er jeg ikke så veldig mye inne her om dagen. Egentlig ganske deilig å ikke fokusere så mye på å bli gravid.

Startet i ny jobb som jeg nevnte og jeg stortrives. Angrer veldig for at jeg ikke har gjort dette tidligere, men jeg har fått en fantastisk arbeidsplass, og jeg gleder meg faktisk hver dag til å gå på jobb, og det kan jeg bare si at er leeeeeeenge siden! Det er latter og artig-heter hele tiden. Kjempe gøy, pluss at jeg har kommet fort inn i jobben! Så alt er suverent!!

Vi prøver fortsatt på å bli gravide...men ikke så fokusert nå som tidligere. Men nå ser det ut som at vi kanskje har gjort det på litt feil tidspunkt...for jeg sjekket med el-tester fra cb når jeg trodde jeg hadde el, og da viste det seg at jeg hadde det 3 dager etter vi har gjort det....men denne mnd traff vi blink i alle fall, så kanskje vi får årets beste julegave...selvom jeg nå har lyst til å jobbe litt lengre enn 9 mnd før jeg skal ut i permisjon, men skjer det så er det utrolig koselig...misforstå meg rett ;o)

Ja, disse barna er så nydelige. Lillemor også snakker og synger og er helt fantastisk...selvom vi har 3 år`s trass til tider hvor vi alle blir oppgitt...men men, det går over igjen! Hun går også over på stor avdeling fra januar og det gleder vi oss masse til. Hun blir jo 3 i begynnelsen av januar, så det var greit...merker så stor forskjell på henne og de "små" på 1,2-2 år, så det blir kjempe koselig. Pluss at alle hun gikk med i fjor er på den store avdelingen!

Ellers så går det i juleforberedelser til tusen. Jeg hadde noen feriedager i oktober før jeg startet i ny jobb, så da fikk jeg faktisk gjort ferdig alle julegaver, kjempe deilig! Tror det blir en tradisjon i år fremover...for det var veldig deilig å gjøre ferdig så tidlig!! vi skal ferie jul hjemme i år med svigerforeldre og mamma og pappa, blir kjempe koselig!

Hvis vi ikke prates mer før jul, så får du har riktig god jul og godt nyttår. Prates helt sikkert over nyåret....og kanskje jeg har noe hyggelig å fortelle! Skal ha mensen i disse dager...så får se hvor lenge jeg klarer å holde meg med å teste...men deilig for denne mnd har det kun vært jobb etc, så har helt glemt å lete etter tegn og alt det styret som har vært i snart 2 år..deilig egentlig. Plutselig så er IKM her. Fikk også vite i går at min nærmeste venninne skal forsøke på nr 3 og det hadde vært så utrolig gøy om vi fikk det til sammen...men alle jeg har forsøkt og håpet å blitt gravide med har jo faktisk fått barn ;o) Nok om det!

God jul i alle fall og kos deg videre med magen og familien din!

Stor juleklem fra sommerfuglen.

(Om vi får en kjempe julegave, lover jeg at jeg skal skrive det med en gang)

:o)

• 5 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!

Fint å høre fra deg igjen og at det går så bra i ny jobb! Håper du hadde ei fin jul også! (Det hadde altså jeg :-)

Jeg har vært endel mer plaget dette svangerskapet enn forrige. Har bekkenløsning, men heldigvis ikke så mye at jeg ikke kan gå.. og det har ikke blitt værre den siste måneden. Ellers har jeg vært mye sliten og trett + kløe på mage, rygg og pupper...

Kombinasjonen ny jobb og gravid med det samma, var nok ikke helt uproblematisk selv om jeg stortrives i jobben og med nye kolleger. De overordna syntes nok ikke det var helt greit, selv om de selvfølgelig ikke kan gjøre annet enn å ønske meg lykke til med den voksende magen.. Vel, vel.. nå har jeg kommet inn i arbeidet, så det krever ikke så mye å holde det gående. Men har litt sykemelding..(heller ikke pop, men de tar det greit)

Jeg har nå begynt å glede meg til å ta permisjon. Er allerede i uke 29 og babyen blir sterkere og mer levedyktig for hver dag. Kan jo overleve ved fødsel nå :-)

Antar at det ikke ble kjempejulegave siden du ikke har skrevet noe, men da får dere det kanskje neste jul ;-)

(stork-expressen kanskje)

Godt du tar prøvinga så bra iallfall - Det må jo være en fordel!

Lykke til :-)

Nyttårsklem fra

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei hei :o)

Godt nyttår på etterskudd!!

Ja, som du skriver, det ble ikke store julegaven på oss i år...men nå er vi skikkelig i gang igjen. Vi har egentlig ikke tenkt så mye på det nå etter at jeg byttet jobb, men har nå signert kontrakt på fast stilling, så da kjenner jeg at jeg ble veldig rolig. Under ansettelsen sa adm dir til meg at det var bare å fortsette, eller sette i gang med flere barn, også måtte jeg være åpen slik at de fikk tilrettelagt for meg, og det hjalp veldig når han sa det.

I november skulle jeg bare sjekke med el test for å se når i syklusen jeg hadde el..med tanke på el-slim etc, og da viste det seg at jeg hadde el 6 dager etter at jeg hadde hatt masse el slim, så da har vi også bommet endel måneder...for vi har gjort det de dagene med mest el-slim også har vi "slappet" av, men når vi har slappet av har tiden vært inne, og det er jo litt kjipt å tenke på...men nå vet vi det så nå er det bare å STÅ PÅ!!

Det som er artig nå er at min næreste venninne skal forsøke på nr 3...eller har fått til nr 3, men vi vil så veldig gjerne at det skal klaffe sånn ca likt så da må vi bare stå på, men må si at det er litt urettferdig...etter 1 pp så sittern hos de og vi har nå prøvd i snart 2 år...men men.

Den nye jobben er i alle fall sinnyk bra og jeg kan nesten ikke tro at det går an å ha det så bra på jobb. Nå gleder jeg meg på søndaNågene til jobb på mandag og det er lenge siden jeg har hatt den følelsen altså. Utrolig deilig!!

Men hvordan går det med deg?

Man merker vel kanskje graviditeten bedre nå når man har en liten fra før. Det er liksom ikke bare å legge seg når man er sliten?!?! Men men...sånn er det jo bare...men må si jeg gleder meg masse til å være gravid igjen, og at magen vokser. Det var en så utrolig herlig tid!!!!

Nå er det snart en uke siden el...og ventingen i gang. Det har vært deilig nå i 3 mnd og ikke tenkt og lett etter symptomer, men nå kjenner jeg at jeg smått begynner igjen...spesielt siden min næreste venninne har fått det til...og at vi har lyst til å være hjemme sammen ;o)

Lykke til med den voksende magen...som jeg misunner deg sinnsykt mye :o)

Får håpe du stikker innom her igjen snart...nå kan det hende jeg kommer til å bruke sidene litt mer flittig enn de siste mnd.

Stor klem fra meg

Skrevet

Hei igjen min "bim-venn" Solsikken

Ja, da har jeg testet positivt igjen..3 dager før IKM men ingen tvil. Men pga mange sa`er klarer jeg ikke helt å slippe jubelen løs...men men. Skal til legen på torsdag, bare for å få den siste bekreftelsen på at testen "virker" pluss at jeg skal få henvisning til UL.

Men ville bare dele gleden med deg...litt tidlig ennå, men håper jeg nå kan være her i 9 mnd!

Det var 3,5 mnd og kontrakt på fast ansettelse det...artig :o)

Jeg oppdaterer deg.....

Klem fra lykkelige meg :o)

Endelig skal prinsessen vår bli storesøster!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Åååå! Gratulerer!

Så bra livet ditt høres ut nå! Velfortjent etter så mye venting synes jeg! Så bra at du har en god venninne å dele alt med også! Så heldig er ikke jeg, men håper iallfall at jeg skal få ei fin barselgruppe denne gangen også.

Her går det i kynnere, halsbrann, veeenting, bekkenløsning (som er blitt noe bedre... krysser fingre for at det betyr at baby er kommet litt lengre ned i bekken ;-)

Selv om det er 14 dager igjen til termindato og jeg er 38 uker kl tolv i natt, så venter jeg faktisk nå.. Kan ikke huske at jeg var så utålmodig forrige gang. Fikk en skikkelig neeeii-opplevelse da jeg informerte meg selv om at jeg faktisk kan komme til å gå gravid en hel måned til ennå. Vel, kanskje ikke helt rette personen å syte til du akkurat nå ;-) Kommer nok andre dager hvor jeg ikke er klar likevel - he, he.. Hadde en sånn dag for litt siden. Husket plutselig alt det som ikke var så bra med å føde... men, men, nå er det ingen vei tilbake! Bagen er iallfall klar!

Du er vel over i 1. tri nå og ingen av oss hører lengre til på bligravid - rart å tenke tilbake på at det er så lenge siden vi var der begge to og for meg er det også fjernt at jeg var så utrolig innbitt på å bli gravid bare for ..tja 9 mnd siden vel ;-)

- men, skriv inn oppdatering her likevel, så skal jeg gi deg fødselshistorien her også.. (om du vil høre den da).

Har ikke funnet noen som deg på noen av trimestersidene, men har vel heller ikke forsøkt så hardt. Ikke hatt like stort behov for å være aktiv innpå her etterpå. Men når vi skrev som mest var det et lyspunkt å få svar fra deg :-) Tusen takk for det lykkelige du!

Lykke til videre!

Klem fra meg

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen

Da er jeg tobarnsmor og har kommet hjem fra sykehuset :-)

Litt heftigere denne gangen, men mye bedre form etterpå. Våknet altså kl 06 den 5. april med umiskjennelige smerter i nedre region. Begynte å ta tiden og kl 6.30 sto jeg opp. Var veldig glad for at det hele startet etter ei hel natts søvn – hadde ønsket meg det :-)

Gikk litt rundt for å sjekke at det ikke var masrier, men de ble bare sterkere og kortere tid mellom. Da dusja jeg, vekket mann og barn og vi pakka det siste til oss alle. Klokka 09 ble storesøster levert til barnevakten og vi kjørte videre mot Sykehuset.

Ankomst og sjekk viste bare 1 cm åpning, men regelmessige rier. De ble merkbart sterkere og med kortere tid mellom, så jeg var ikke i tvil om at det bare var å vente i området. Vi gikk ut i sola, spaserte litt rundt, spiste mat og kosa oss mellom riene. Kl 1300 var det bare 3-4 minutter mellom hver ri og de var nå blitt så vonde at det ikke var morsomt å gå ute blant folk.

Når vi kom inn snakka jordmora om å sende oss hjem. Ha! Særlig aktuelt, så jeg fikk henne iallfall til å sjekke og da var det nesten 4 cm åpning. Ja, så fikk vi bli da, til hennes overraskelse får man si… så jeg litt for opplagt ut tro?

Godt å komme inn på fødestue, få kle av seg litt og bli tildelt prekestol.. denne er bare et uvurderlig hjelpemiddel, det slo jeg fast også denne gangen. Så var vi i store trekk overlatt til oss selv fram til vaktskifte. Jeg hang for det meste over prekestolen under riene, mens mannen min varierte mellom å bivåne, massere, holde meg fast, hjelpe meg med pustingen og ordne med drikke etc. Kunne ikke hatt bedre støtte! Etter ei ri fant jeg ut at jeg skulle legge meg ned og slappe av på senga. Deilig å ligge litt tenkte jeg.. helt til ria kom. Kan bare ikke fatte at det skal være så mye vondere å ligge enn å stå. Mista helt fatninga da, glemte å puste og tok litt til tårene. Gode mannen min da – gjorde alt han kunne for å holde motet mitt oppe og jeg kom meg da opp på bena igjen, for jeg ville jo tross alt ha ut barnet!

Klokka 15.30 kom det ei ny jordmor – super svensk dame som var utrolig behagelig å ha rundt seg :-) Hva skulle vi gjort uten svenskene spør jeg – fikk nesten inntrykk av at halve staben der på fødestua var svenske! Og det var på ingen måte negativt!

Hun var enig i at jeg var klar for badekaret, noe jeg hadde følt en stund selv. Det var deilig å gli ned i det varme vannet. Det gjorde spesielt godt mellom riene fordi pausene igjen ble (eller føltes) litt lengre og det var lettere å slappe av i vannet. Selve riene gjorde like vondt, men var kan hende også mer effektive nå.. Var iallfall ikke så mange riene i vannet før jeg begynte å miste litt følelsen i fingrene. Vi ringte på jordmor som mente det nok skyldtes litt for rask pusting og det varme vannet i kombinasjon. Vi kom frem til at jeg skulle komme opp av vannet for å få følelsen i fingrene og bli undersøkt. Skalv veldig da jeg kom opp og hadde et par uoversiktlige rier over prekestolen før det ble konstatert 6 cm åpning og veldig myk og tøyelig omkring.. ”uæææ, ikke lengre” tenkte jeg.. Så for meg mange timer til med fødselsarbeid.. ja, ja, jordmora fikk ikke kommet langt ut av rommet. To rier etter følte jeg pressetrang og pesa alt jeg kunne og beordra mannen min å få tak i ho så fort råd. Ble redd noe var galt, for så fort var det da ikke mulig å gå fra 6 cm til full åpning!?!

Sitte-lå i sakkosekk og ble undersøkt mellom neste to rier og under den siste av de to. Full åpning og godt trykk – ”bare å presse nå”! Herfra kom jordmora virkelig til sin rett – fantastisk veileder under denne fasen. ”Har du ri nå?”, ”Ikke press om du ikke har ri”, ”Pust og hold igjen, nu tøyes det her!”, osv. Korte greie beskjeder som førte til rask forløsning og bonus – NULL revning! Følelsen når alt var over var ubeskrivelig  Lettelse, glede, frihet!

Fra jeg våknet om morgenen tok det hele altså 10,5 timer, og fra 6 cm til ferdig tok bare 15 min! Vondt, hyl, klaging – jo da, i massevis, men nå etterpå får en si det er verdt det ja! 

Lykke til Sommerfuglen! Fra nå av finnes jeg på DinBaby.. iblant :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

Gratulerer så utrolig mye Solsikken. Ble det jente? Mente du nevnte det en gang tidligere? Håper alt går bra med familien på 4.

Med oss gikk det galt igjen.

Jeg har sluttet hos homepoaten / akkupunktøren min. Etter ett år uten resultater, så fant vi vel egentlig ut at det koster mer enn det smaker. Har en venninne som er homepoat /akkupunktør, og hun hadde mange andre råd..og flere metoder, til under halve prisen så da prøver vi det. Er ikke veldig aktiv inne på disse sidene lengre heller...for det første synes jeg det var trist at du forsvant derfra, men for all del veldig hyggelig... pluss at det er mye rart der....og at jeg faktisk ikke orker å være så "avhengig". Deilig å egentlig være litt mer avslappet til det.

Utrolig koselig ord du kommer med i forrige innlegg. Merkelig, men fra dag 1 følte jeg liksom at tonen var der med en gang, og det var / er som du sier høydepunktet å få svar fra deg. Kjempe hyggelig altså.

Nå sitter jeg å nyter ett glass vin, mens jeg venter på mannen som har vært på gutte-greier :o)...tiden er snart inne men nå lar vi ikke noen dager slippe unna ett nummer ;o)

Vi må jo nesten lage en tråd på dinbaby da....for vi må jo IKKE miste kontakten!!

God kveld, og kos deg med familien.

Stor stor klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...