¤ Solsikken ¤ Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Hei igjen! Synes det var så trivelig å "prate" litt med deg, så jeg lager ny tråd jeg... med fare for at du er ute herfra ved neste test :-) De andre hang seg ikke på videre, så da tenkte jeg det var like greit å svare deg i egen tråd så de rekker å henge med der i den andre om de har lyst :-) Jeg synes du er heldig som bor i nærheten av begge familiene! Vær glad for det (antar jo at svigers må være ok da ;-). Men, enig i at det er litt langt for svipptur, men i helgene går det jo bra da :-) Også er det jo bra du vet å bruke telefonen ;-) Dette med svippturer tror jeg forresten vi jenter er litt mer opptatt av ? Trives du i Bærum da? Kjenner ei som bor der som savner et tydelig sentrum og barnevennlige kafeer ;-) Nei nå må jeg skynde meg så du rekker å se innlegget :-)
Sommerfulgen Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Ja, jeg rakk å se innlegget....må jo være litt mer aktiv her inne, så i kveld har jeg ikke gjort noe annet enn å kikke her inne omtrent ) Uansett positiv eller ei test så kommer jeg nok til å være her inne på "bli gravid" en god stund inn i 1 trimester. Synes det er så skremmende, også blir man så utrolig skuffet om ting ikke går bra. Jeg gleder meg til den dagen jeg har fått alle barna vi skal ha..om kan få flere da...selvom noe av det største jeg har opplevd er å være gravid. En herlig følelse!!! Trives veldig god i Bærum. Truffet mange nye venner og synes egentlig at jeg har det som plommen i egget. Det er nok å ta seg til....der jeg er fra har jeg ikke vært vant med kafeer etc, men synes det er masse her. Også har man marka og sjøen. Utrolig deilig. Utrolig koselig å "snakke" med deg også. Nå ser jeg dobbelt her jeg sitter! God natt, prates kanskje mer i morgen?
¤ Solsikken ¤ Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2006 Ja, det håper jeg! Spennende å se hvordan det går med deg... Du ser dobbelt ja - det kan jo være et symptom det og ;-) God natt!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2006 Morn, morn :-) Hvordan går det? Har en litt rolig dag på jobben, så jeg rakk innom nå på formiddagen også. Utrolig hvor mye som er skrevet siden igår kveld. noen kvelder er det virkelig mange nye innlegg altså :-) Dytter opp.
Sommerfulgen Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 God morgen ja...er formiddag heter det kanskje nå ;o) En snartur innom nå på dagen. Mye å gjøre på jobb...blir bare hekta når jeg er her inne så kan ikke ha siden oppe en gang på jobb. Ja, i går var det mye innlegg og svar her. Artig i grunnen! Ellers så sitter jeg her med sinnsyke menssmerter og føler at den snart er på vei. Mistet litt troen etter at jeg var hos legen. Må ærlig innrømme det. Skulle tilbake og ta blodprøve i dag, men det gidder jeg faktisk ikke. Da venter jeg heller noen dager også ser hva som kommer...evnt hva som ikke kommer. Får ikke svar på blodprøven før om 4-5 dg allikvel. Men nå kjenner jeg at begynner å bli DESPERAT og vil veldig gjerne ha ett barn til. Mister motet til alt nesten...pluss at det er ikke de best forholdene på jobben om dagen heller. Noe som kanskje har noe å si.... Må nesten avslutte nå, men regner med at jeg er på`n igjen i kveld ) Litt lettere når man er hjemme vettu...eller når man har lite å gjøre på jobb. Ha en strålende dag )
¤ Solsikken ¤ Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2006 Hi, hi :-) Så komisk - jeg kan heller ikke ha sida oppe her, men måtte inn å kikke litt en gang til nå ;-) Dessuten - jeg har heller ikke de beste forholda på jobben nå! Passer utrooooliiig bra med en til nå ja! Må nok innom en tur ikveld jeg også. Inntil da krysser jeg fingre for at "det" ikke er det du tror det er! X
Sommerfulgen Skrevet 31. mai 2006 #7 Skrevet 31. mai 2006 Er du her Solsikken? Ja, da kom TR. Har hatt sinnsyke smerter i natt, så tror nok kanskje at jeg har hatt en tidlig sa igjen. Kjenner nå at jeg blir desperat. Svigermoren min har tok vare på ett ukeblad fra 2002 med informasjon om en naturterapaut som har jobbet med barnløshet i 20 år og gjort mange gravide. Hun skal jeg ringe til i dag. Så nå er det bare å vente på el igjen og kjøre på. Ble så opptatt med å rydde og vaske hjemme i går at jeg rett og slett glemte å logge meg på...men er innom en snartur i nå pluss at jeg regner med å være litt inne i kveld.
¤ Solsikken ¤ Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2006 Hei igjen! Er her nå :-) Leit å høre at det var tr som kom likevel :-( Tidlig sa har jeg også hatt en gang, i 3pp. Da fikk jeg positiv test på ikm og tre dager etter kom tr, først spotting i 3 dager, så vanlig mens.. tilsammen 9 dager mot vanlig 5-6 dager. Forferdelig å bli så glad og så bli dradd ned igjen. Håper den naturterapeuten har mulighet til å hjelpe deg! Har hørt så mange skryte av akupunktur og healing også. Har aldri prøvd noe slikt, utenom akupunktur under fødsel... DET hjalp ikke i det hele tatt ;-) Desperat ja, det kan jeg godt forstå. Er like ivrig på å få barn nå som med førsta.. om ikke værre, for da gikk det jo på 4 forsøk! Det var jo helt gull! Hvordan har dine sa vært før? Tidlige eller sene?
Sommerfulgen Skrevet 31. mai 2006 #9 Skrevet 31. mai 2006 Hei igjen, Som du ser av innlegget mitt nå nettopp er jeg rimelig frustrert! Alle sa ene har vært tidlige, men etter at man har fullført ett svangerskap (for meg i alle fall) så tar jeg egentlig bare den testen for å få en bekreftelse. Kjenner så utrolig godt på kroppen når jeg blir det, og blir derfor så utrolig skuffet når det skjer som det skjer. Prøvde å ringe denne naturt. men hun var ikke tilstedet før på tirsdag. Jeg var innom legen i dag og har fått ny time om 2,5 uke og da vil han sende oss videre på utredning. Mannen min er helt overbevist om at det er jobben min som ødlegger det hele. Har en sjef som ikke er helt som hun skal og jeg blir irritert og veldig stresset av hele situasjonen. Har vurdert å faktisk få en sykemelding, men da får jeg jo så veldig dårlig samvittighet. Jeg prøvd akupunktur mot kvalmen i mitt første svangerskap og det hjalp...eller det vet jeg ikke, men ble ikke noe verre og det ga seg etter 3 uker. Men den dama jeg var hos da satt nålene feil 2 ganger og traff en sene og det kan jeg fortelle var dri...tt vondt. Etter det har jeg fått litt skrekken, men hvis det er det som må til...akupunktur...så skal jeg jaggu gjøre det. Puh...det ble langt...det går litt fort i svingene så det kan hende det er noen skriveleif her... Jeg har noen kilo jeg skulle blitt kvitt...kanskje det er det jeg skal fokusere på...i tillegg ;o)
¤ Solsikken ¤ Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2006 Lite skrivefeil, så du har kontroll med tastaturet iallfall ;-) Alltid skuffelse med sa. Jeg dro aldri til lege, men fikk avsmak på kaffe uka før ikm og det har jeg ellers aldri. Den positive testen, som var veldig svak positiv, tror jeg derfor var riktig. Mensen var heller ikke normal.. så skuffelsen var nok reell. Håper vi slipper å oppleve noe slikt flere ganger! ... kom på at kaffe ikke smaker vondt ennå.. en uke til ikm... dårlig tegn? Vel, føler meg nesten som om jeg prøver å etterligne hva du har opplevd nå, men det er altså slik at jeg har en sjef som ikke fungerer jeg og. Han ødelegger hele avdelingen vår og folk slutter og stillinger gjøres vakante uten at fyren er villig til å stå på for oss. Kunne virkelig utbrodert denne her, men.. vel, farlig å skrive om dette her, noen kan jo avsløre meg ;-) Ikke det, ingen kan jo TA meg for å ønske flere barn.. Har ikke tenkt på sykemelding ennå, men nå er tanken sådd... kanskje det er det som skal til?! Dersom plagene med dårlig samvittighet blir større enn gleden ved å være fri fra en plagsom jobb, er det jo liten vits, men.. jobber man med mennesker kan jeg forstå at man kan få dårlig samvittighet, men når man ikke gjør det...som jeg ;-), da... jeg ville ikke hatt det altså, ikke for en periode for å finne tilbake til seg selv og arbeidsgleden. Det er jo viktig for å kunne gjøre en skikkelig god jobb, sant!?! Ble langt det her også! "over"
Sommerfulgen Skrevet 1. juni 2006 #11 Skrevet 1. juni 2006 ...hei igjen. Da var jeg tilbake. Fikk pluteslig besøk i går, så da ble det ikke noe mer internett den kvelden )... Kaffen min smaker fortsatt ikke noe godt...det er også litt rart, men har fått en kraftig blødning og noen forferdelig smerter så det er nok det jeg tror det er. Min sjef også ødelegger hele avdelingen...hele filialen faktisk. H*n er så selvopptatt og delegerer alt som er, men uten å gi fra seg noen fullmakter. Så da sier det seg selv at alt stopper opp...hos sjefen sjøl!! H*n er så arrogant og kverrulerende at det er til å spy av. Får være litt forsiktig som du sier...brått så møter man seg selv i døren ;o) Dårlig samvittighet ved sykemelding varer vel kanskje i 3 dager, så var det bare deilig. Trives veldig godt med jobben jeg gjør, men motivasjonen blir liksom litt borte når situasjonen er som den er både med babylaging og sjef. Titter litt rundt etter ny jobb, men vil gjerne jobbe litt nærmere hjemme, selvom jeg jobber ganske nært pr i dag også da ). Man vil jo gjerne ha i POSE og i SEKK!!! Trives uansett så utrolig godt hjemme at jeg får tiden til å gå uansett med sykemld eller ei. Gleder meg bare til å være hjemme i permisjon igjen...se der...der tenkte jeg på det igjen. Tankene går bare til å tenke på hvordan man skal få det til å klaffe. Prøver å lese bøker etc. men det ender da med at jeg må lese noen sider på nytt fordi jeg var ett helt annet sted enn i boken. Har noen kilo jeg skulle blitt kvitt, kanskje jeg skulle fokusere på det...har så dårlig motivasjon og viljestyrke så det går jo ikke det heller. Har en veldig positiv da i dag hører du? Når hadde du IKM igjen? Hadde vært hyggelig om vi tuslet sammen over til 1 trimester en gang...for før eller siden gjør vi jo det !!?!?! Skal i bursdag i kveld, men kanskje jeg rekker å komme inn på nettet en tur...veldig hyggelig å "prate" med deg altså! Ha en strålende dag, regner med at solen skinner der du også befinner deg ;o)
¤ Solsikken ¤ Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2006 Hadde vært kjempefint om vi kunne følge hverandre på trimester sidene også ja! Er innom her rett som det er, men noen ganger blir det for mye møter og slikt på dagene, eller som med deg igår - det kommer noen. Men det er veldig fint å ha noen å prate med slik som her, hvor vi alltid kan fortsette der vi slapp, eller bare lire av oss litt rusk eller glede eller helt andre ting når vi har tid :-) Har ikm den 7. juni..dersom syklusen min blir på 28 dager denne gangen.. mulig det er litt før, men bruker aldri å være lengre. Har liksom hatt litt "den" følelsen nå da, at det kunne være noe på gang, men så har jeg begynt å få litt sånn boblende mensmage :-( Kan ikke huske om det var slik sist gang jeg ble gravid.. Det er vel bare den hersens tanta som kommer litt før denne gangen da. Bruker å kjenne det slik dagen før - er det borte imorgen, ja da er det nesten så jeg vil teste før ikm selv om jeg egentlig ikke liker å gjøre det for er redd for å miste i tidlig sa.. Joda, så det blir vel til at jeg også hopper inn i ny pp og kommer til å tenke på sykemelding enda mer... kan tenkes at det ville hjelpe på ja ;-/ :-) Som deg trives jeg kjempegodt hjemme og permisjonstida var super! Når det gjelder å slanke deg, så er det jo litt avhengig av hvor stor du er ifht hvor bra det er når du ønsker å bli gravid.. det er jo mange som føler de har for mye bare med en liten usynlig valke når de sitter og de bør jo ikke fokusere på det da. Men har man overvekt som er plagsom (og da mener jeg slik at det hemmer en i daglige gjøremål), kan man jo faktisk bedre sjansene for å bli gravid. Tror uansett på et variert kosthold uten for mange begrensninger på innhold, men viktigst å spise hver 3 time (siste gang senest 2-3 timer før leggetid). Har ei venninne som slet litt. Prøvde mange kurer, men det var først da hun begynte å spise frokost og hver 3 time etterpå + moderat mosjon at hun fikk en varig trivselsvekt. Motivasjon - kom til meg og du skal motstand finne :-) Var det ikke ca slik det gikk ? Har forsøkt å kutte ned på kaffe og godter jeg, men har resignert for øyeblikket. Kaffe krever litt ved siden av, det mener nå jeg... og den er fortsatt god... men, det trenger jo ikke være likt denne gangen? Klarer å holde meg til 3 halve krus om dagen nå.. det er jo litt over anbefalt, men håper jo det skal gå likevel.. Håper du får en fin bursdag uten for mange smerter nå da! Du har iallfall mulighet til å nyte hva enn du skulle bli tilbudt, selv om det er en fattig trøst det og.. Drikker du vin og øl "og sånn" forresten? Åååå, herremin hvor langt jeg skriver.. håper du ikke gir opp å lese det! Kommer nok ikke til å være innpå her så veldig mye lengre idag, men imorgen tror jeg at (HEI - tok en slurk kaffe nå som ikke smakte riktig som vanlig!! Innbildning??? Ahh .. jeg kommer innom igjen på dagen en tur. Snakkes :-)
Sommerfulgen Skrevet 2. juni 2006 #13 Skrevet 2. juni 2006 God morgen ) Innom en kjapp tur....tidlig på jobb og da har jeg litt ekstra tid... Så spennende med IKM 7 juni da...det er jo bare noen dager til. Blir utrolig imponert over at du ikke har testet ennå...eller har du det? Jeg er testoman og tester gjerne flere ganger før IKM...noe som er veldig dumt! Krysser fingrene for at den satt denne mnd. Hvis ikke så ligger vi ganske likt denne mnd...jeg har jo TR nå..artig. Sykemelding bare svirrer foran øynene mine hele tiden. Men samtidig så føler jeg liksom at jeg ikke kan gjøre det, for jeg er jo ikke syk. Men som en kollega sa til meg...nå må du velge! Enten familien din og flere barn eller å være på det drittstedet her...skjønner du? Det er ikke de beste forholdene på jobb. Mannen min er helt overbevist om at det er jobben som ødelegger alt. Jeg er jo helt gåen når jeg kommer hjem..stakkars, det er jo han som får svi (. Så det spørs nok om jeg ikke tar en telefon til legen min i løpet av dagen for å "slå an en prat". Vet at jeg kommer til å nyte dagene hjemme, også er det jo riktig tid også da..om sommeren kommer. Er ikke overvektig, men kunne tenkt meg å kvitte meg med ett par-ti kilo bare for å få den gode følelsen, pluss at da får jeg noe annet å tenke på...men det varer jo bare helt til el har vært..da er jeg i gang igjen. Har alt av symptomer. Men jeg skal i alle fall begynne å trene for fullt igjen. Det er jo sundt uansett hvordan man vrir og vender på det. Endelig fredag, og lang helg. Skal bare slappe av og kose oss i helgen og det skal bli godt. Være litt familie ) Det er lenge siden...vært litt mye i de siste ukene. Kanskje stresse ned litt også.... Endelig smaker morgen kaffen litt bedre. Det er jo ett godt tegn. Vann også smaker bedre så da er kroppen tilbake til det normale. Ja, da ble det ett langt innlegg fra meg igjen da...kanskje jeg rekker å titte innom i løpet av dagen. Må holde meg litt vekk også fra sidene for jeg blir helt hekta...og da kan jeg sitte i timesvis og lese gamle innlegg etc. Men det er fredag og det er jo i utgangspunktet en rolig dag! Ha en strålende langhelg! Snakkes kanskje i helgen hvis ikke så høres vi over helgen håper jeg. Tvi tvi med testingen. Går utifra at du oppdaterer så fort du har tatt en test...men det blir jo trist hvis du skal forlate meg allerede...nå som vi akkurat har blitt kjent ) Ja ja, da ble innlegget mitt lang igjen. Klarer ikke å stoppe vettu....;o)
¤ Solsikken ¤ Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2006 God morn! Har ikke denne magen idag da, men heller ingen tegn på tr ennå, men kan jo komme utover dagen også. Tanta mi skjønner du, hun kan finne på å komme overraskende midt på dagen.. passer meg dårlig, men heldigvis kommer det aldri mye først.. ha, ha, hvit bukse har jeg iallfall ikke på! Nei, jeg er ingen testoman som du beskriver. Liker å la det gå noen dager over.. tror det er litt fordi jeg ikke vil innrømme ovenfor meg selv de forventningene som ligger der.. ville jo bli veldig skuffet av en neg test, selv om det ikke trenger å bety noe, kan jo være gravid så lenge tr holder seg unna. Med dattera vår testa jeg ikke før en uke etter ikm.. men den var jo positiv da :-) Men, når jeg hadde sa nå sist, så testa jeg jo på ikm fordi jeg skulle på fest.. så var den positiv og det ble ingen "sånn" fest, men gleden var jo stor.. og nedturen var enda større når SA var et faktum.. Føler liksom at det er litt sikrere når jeg har gått noen dager over.. men, i hodet vet jeg jo at en SA kan komme lenge etter det også da.. Krysser fingrene for at vi lykkes snart begge to! Selv om jeg hopper videre, så går det jo fint an å fortsette denne tråden til du kommer over neste ikm! For som du sier - det gjør vi jo en gang :-) Men; jeg er litt redd for slanking jeg. Har sett så mange bli helt ødelagt av det, at jeg ikke klarer å anbefale deg å legge stort fokus på det. Men, noen treningsrunder per uke gjør jo susen da! Det har jeg forsøkt å få til og, men det har bllitt så som så med det. Blir at det holder noen uker, men så kommer det en uke det ikke passer så bra, også.. vel, du vet. Det med viljestyrke.. dessuten har jeg lyst å bruke tid med familien når det blir mange kvelder som går bort til andre ting. Det positive er at hver gang jeg starter opp igjen, så blir jeg overrasket over at formen ikke er dårligere. Men, musklene kunne jo godt vært litt strammere ;-) Tror vi har mye på hjertet for tiden. Koselig med lange innlegg også da :-) Du får ha en fin dag på jobb og kose deg i langhelga! Det skal vi gjøre også. Snakket om sightseeing i Oslo faktisk, for selv om vi har bodd her lenge nå, så har vi aldri kommet oss rundt til de kjente museene og sånn. Har du noen tips til ting å gjøre med små barn? Snakkes ved neste korsvei som de sa før i tida :-)
Sommerfulgen Skrevet 2. juni 2006 #15 Skrevet 2. juni 2006 hei igjen...ja der ser du hvordan det går når siden er oppe...inne å smugtitter hele tiden. Krysser fingrene for deg. Jeg har bestemt meg for at etter neste el runde skal jeg faktisk ikke test før 6 uker etter siste mens. TR min kommer litt som den vil..noen ganger 28 dg og helt opp til 40 dg, men stort sett annenhver lang og kort. Denne gangen var lang og håper da neste blir enda leeeengre.....;o) Familiehelg i Oslo...skal vi se.....hvor gammel var datteren din? Vi var i Oslo Reptilpark...det var ingen suksess for datteren vår på 2,5 år. Vi tenkte dyr var artig...men de var litt ekle og skumle.....det synes i grunnen jeg også, men det var mannen sitt sterke ønske...og hva gjør man ikke for mennene sine? Vi gir de SEX hver dag om de ønsker...i alle fall i enkelte perioder ;o) pluss pluss pluss.... Jeg skal ikke direkte slanke meg, men prøve å få av noen kilo. Da hjelper det med litt trening. Men helt enig med deg...at familien går faktisk først. Før vi fikk barn trente vi mye...ikke "pumping" men han med innebandy og jeg vanlig "jente" trening, men nå blir det heller en kort tur etter leggetid på barnet. Like deilig det og forferdelig god tereapi etter en helvetes dag på jobb! Men kos dere med lang helg og museum. Zoologisk hage er sikkert artig..masse utstoppede dyr som er litt koseligere en de i Reptilparken!!!! Prates ja....tvi tvi igjen. Er kjempe spent på dine vegne ..!!!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2006 Har ikke kommet meg ut herfra ennå jeg ;-) Men nå! Hei så lenge!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #17 Skrevet 2. juni 2006 Og vips, så måtte jeg inn en tur igjen.Klarer ikke helt å konsentrere meg nå, så det er godt det er helg straks - langhelg :-) Avslutta nettopp en milepæl og har litt behov for å klarne hjernen før jeg jobber videre mot neste. Skal være så glad når hele prosjektet er vel i havn, men er veldig innstilt på å gjøre det bra denne gangen for å kunne bruke det på en cv... Da blir det kanskje flere muligheter for både lønn og en god sjef ;-) Vel, hadde vært ok å være gravid nå, for da kan jeg få fødselspenger herfra og får god tid til å søke andre jobber også. Nå føler jeg meg aldri så lite slem her jeg sitter.. vel, tror du skjønner hvordan det er! Nåja, man må jo videre i livet! Var bare et lite hjertesukk på et tidspunkt med dårlig fokus fra meg dette. Håper det går litt bedre for deg! God helg igjen!
¤ Solsikken ¤ Skrevet 3. juni 2006 Forfatter #18 Skrevet 3. juni 2006 En tur innom idag og. Mannen vasker bil, så da benytter jeg sjansen. fant oss ikke før på side 3 jo! Kort oppdatering: symptomer kommer og går, men ingen tr har kommet ennå. Men, det er jo noen dager igjen til ikm ennå, så tar det med fatning. Ingen testing ennå ;-) Så, da kommer vi opp :-)
Sommerfulgen Skrevet 4. juni 2006 #19 Skrevet 4. juni 2006 ...dytt dytt...sånn da var vi på første siden igjen ) Bare en snartur innom....men hatt en flott helg hittil. Ringte forresten legen på fredag...ble sykemeldt...2 uker i førsteomgang..samvittigheten er ikke på topp, men ...uff ja. Skal snakke med sjefen på tirsdag, hadde gått for dagen på fredag....gruer meg litt, men må bare tenke på meg og min familie denne gangen. Må si jeg ser frem til ferie om noen uker.... Nyt den siste fridagen i mrg så "prates" vi mer på tirsdag...eller kanskje i morgen allerede? Hvem vet???
Sommerfulgen Skrevet 4. juni 2006 #20 Skrevet 4. juni 2006 ...forresten veldig spent på dine vegne....
¤ Solsikken ¤ Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #21 Skrevet 5. juni 2006 Så bra for deg at du får litt tid til å slappe av nå! Synes ikke du bør ha så dårlig samvittighet. Må være godt å ha en lege du bare kan ringe til som forstår og gir deg sykemelding! Vet ikke om min lege ville gjort det.. Vel, føler uansett at jeg bør vente til over sommeren med det, har jo ikke prøvd så lenge som deg heller da! Håper virkelig at det vil hjelpe deg på veien mot målet!! Vi har kosa oss i helga vi og :-) Var i Oslo på Folkemuseet. Var jo ikke noe vi ikke hadde sett før, men jenta likte godt båttruen ut, de få dyrene vi så.. og isen hun fikk da ;-) Ellers har vi bare slappa av og fått litt orden på huset. Har sovet mye.. faktisk utrolig trett, men det er jeg ofte ellers og - foran TR.. vel, håper jo det er noe annet denne gangen. Har ikke sett tanta ennå, så håpet er jo der i høyeste grad.. selv to dager før ikm. Hadde enda ikm-dagen passert! Men neida.. veeeente - blir gaaal snart! Føler det litt sånn hver måned de siste dagene før tr kommer. Må si at hver gang jeg kjenner litt murring i magen faller jeg ned.. det er mitt sikreste dagen-før-tr-tegn... men nå har det jo vært av og på en stund! Som du ser finner jeg symptomer og halmstrå på de rareste steder.. Kan bygge Ra III snart skulle jeg tro ;-) Er iallfall godt at sommeren ser ut til å ha funnet veien til oss! Gleder meg til en sesong i strandkanten (etter jobb med nistekurv!). Er veldig spent på hvordan jenta vår vil stille seg til sjø og bading! Sanda blir vel det beste kan jeg tenke meg.. Bra vi har fått tak i masse sandleker :-) Håper vi får nyte siste del av sesongen med antydning til mage begge to! Krysser fingrene!
Sommerfulgen Skrevet 5. juni 2006 #22 Skrevet 5. juni 2006 Snartur innom.... Endelig er sommeren kommet! Utrolig deilig altså. Da blir plutselig alt mye bedre. Spennende med alle symptomene. Men er det ikke rart hvor mye man kjenner hver mnd....også kom TR allikevel. Uff..positive meg. Når jeg ble gravid med datteren vår hadde jeg faktisk INGEN tegn...og da hadde jeg hatt alt av tegn i 8 pp først ;o). Mannen min liker ikke når det blir stress på når vi skal gjøre ting etc, men denne mnd er han helt med på el-tester og sex hver dag...og noen dager utenom el også ) Tiden fra TR til El går utrolig fort egentlig, men det er tiden fra el til IKM som er sinnsykt laaaaaang. Hei så lenge. Kommer innom i mrg en tur. Skal på jobben fra morningen av, må avslutte ett par saker og prate med sjefen min. Krysser fortsatt alt jeg har!!! Hadde vært kjempe koselig altså.
¤ Solsikken ¤ Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #23 Skrevet 6. juni 2006 Ååååå, idag har jeg det som du hadde det for litt sida.. TR kom selvfølgelig idag...en dag før ikm til og med.. :-( Hadde så trua denne gangen, for har aldri hatt magevondt så lenge før og alt...ja du vet, symptomene som bare finnes oppi hodet! He#¤%#"& Så du har rett, ingen symptomer er det aller beste symptom! Ikke nok med det - var på møte i hele dag og følte meg skikkelig ufiks sammen med de andre der. De var bare så sommerstilig og fiks på håret og alt.. følte meg pyton som hadde tr i tillegg til en bad-hairday. Gråten satt i halsen, så det er bra jeg slapp å si så mye. Da slår vi iallfall følge her inne ei stund til ! ...selv om jeg helst hadde sett at vi kom oss over til 1. tri nå da.. En "Bli ny"-dag hadde heller ikke vært å forakte ;-) Hvordan gikk det på jobben din idag da? Fikk du ordna opp i det du skulle? Må være deilig å få litt fri nå når sommeren har kommet! Også en så behjelpelig mann da! Hærlig! Mannen min er evig optimist og tar det helt med ro. En god støtte og med på notene (alltid klar ;-). Sier til meg at vi selvfølgelig blir gravid snart og at vi har jo ei så nyydelig datter allerede som vi ikke må glemme oppi det hele.. og det er det jo ikke snakk om heller! Vil jo bare gi henne søsken... SNART! Før klokka tar meg... Nei, vi får grabbe til oss babystøv! Nå skal vi dra å handle, men kommer nok til å "bo" her inne i kveld ;-)
Sommerfulgen Skrevet 6. juni 2006 #24 Skrevet 6. juni 2006 Uff så trist. Rart at denne TR ikke kan ta seg en lang og velfortjent ferie? Etter at jeg hadde født så kom den jaggu tilbake etter 5 mnd...natten vi dro til syden faktisk ( Kjenner følelsen og det er ikke noe hyggelig. Jeg fikk svar på blodprøvene jeg tok hos legen forrige uke og det viste seg at jeg har hatt en tidlig sa igjen. Det hjelper ikke akkurat. Var innom en "snartur" på jobben. Sjefen tok det greit, men jeg hadde ingen god følelse etterpå. Torsdager er viktig dag med tanke på rapporteringer, etc, som ligger på min stilling, så jeg sa jeg skulle komme innom førstkommende og neste torsdag...da ble sjefen fornøyd i alle fall!! Men la meg rett ut i hagen når jeg kom hjem og ble liggende i solen i 3 timer i strekk uten noen form for avbrytelse og du kan tro det var deilig og ikke minst leeeeeeeeeeeeeenge siden sist ;o). Får jo så dårlig samvittighet med tanke på at snuppelure er i barnehagen også er jeg hjemme, men det blir korte dager på henne i alle fall. Mannen min er akkurat der din mann er...evig optimist og tar det helt med ro, men er med på moroa når det skal til, og sier at den snart er i boks. Han fokuserer også veldig på vår lille solstråle, jeg også selvfølgelig, men tror vi jenter/damer (?) tenker mer på det, pluss at vi storkoser oss når vi er gravide... I alle fall gjørde jeg det!!! Når jeg er ferdig med å skrive litt til deg, skal jeg bestille el tester. Men nå viser det seg at mannen skal til fjells å jobbe neste uke og da har jeg selvfølgelig el. Men merkelig greier...han er selger og drar til fjells hver 4-5 uke og tro meg...det slår nesten aldri feil med at det er riktig tidspunkt for meg ;o) Men denne gangen blir han bare borte 1 natt så da får vi hive oss rett før avreise ) Har nemlig bestemt meg for at det skal klaffe og at den SKAL sitte neste mnd. Datteren vår er født i januar og synes det er en fantastisk tid å få barn på...tidlig på året. Puh...nå går det unna...skriver så jeg blir helt svett...med solen steikende rett i øynene. Uff så grusomt. Nå skal jeg faktisk vaske vinduer...de ser faktisk ikke ut etter alt blomsterstøvet som flakser rundt her. Jeg krysser igjen fingrene for deg, meg og ALLE de andre på BIM på at den sitter i neste pp. Ligger ca en uke foran deg jeg nå da...spennende. Vi får stå på og forføre mennene våre på riktig tidspunkt. Neste uke blir slitsom...med tanke på alle gangene vi må gjøre det..på rad. Nyt sommeren, endelig er den kommet (Bank i bordet)
¤ Solsikken ¤ Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #25 Skrevet 6. juni 2006 Takk - idag ble jeg ekstra glad for langt svar du :-) Høres ut som en annen verden å kunne ligge langflat i 3 timer! Kan virkelig ikke huske å ha gjort det siden ? Bryllupsreisen tror jeg :-) Var en bra tur! Vin (skal ta meg et glass nå på trass) og strand og god mat på restaurant - mmm.. lov å drømme litt iblant! Vaska vinduer igår jeg - men idag ligger det bittelitt pollen på ruta igjen, så spørs om jeg ikke må gjøre det en gang til senere. Det problemet kan iallefall løses greit og effektivt på relativt kort tid. Mars-april må være en fin tid å få barn på. Ei venninne av meg fikk ei datter i april og nyter dagene nå. Deilig å ha baby om sommeren som kan ligge på et pledd og sparke og.. mmm, drømmer igjen :-) Vi fikk i august og det var veldig fint det også! Desember ser jeg for meg er den "verste" måneden. Jul og bursdag på samme tid - kjeeedelig å få alle gavene på samme tid på året ;-) Og kjedelig å gå høygravid og ligge på føden julaften...Nei, takke meg til mars! Har du fått bekrefta alle SAene hos legen? Er kanskje en fordel om det skulle hende flere ganger og vi ikke skulle klare dette her..? Har du fått vite hva det kan skyldes at det har skjedd deg så mange ganger? Er jo helt usannsynlig at det skal skje så mange ganger er det ikke? Nyte sommer må vi iallfall klare! Blir nok en tur eller ti på stranda nå når det blir litt varmere. Det ser jeg fram til! Kan sommeren bidra til den romantiske stemningen mon tro? Hadde iallfall vært bra om den kunne gi masse overskudd og energi ;-) PS: Nattlysoljen jeg tok i ca 1 uke før el synes jeg ga litt mer lyst til... mulig bedre blodgjennomstrømning i kroppen, så om jeg ikke ble gravid på det, så skal jeg ta dem frem til el denne pp også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå