Gå til innhold

Emmaljunga City Cross, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Kan få kjøpt denne vognen til kr 4000 med mykbag. Lurer på å gjøre dette. Har egentlig lyst på hardbag, men citybagen er jo veldig liten, bare 73 cm...

Jeg kan vel evt kjøpe hardbagen til emmaljunga, den er vel litt større...

Er det noen her som har noen gode/dårlige erfaringer med denne vognen?

Fortsetter under...

Vi er kjempefornøyd med denne vognen! Prøvde først en trehjuling, Tautonia Spirit S3, men vi syntes det var altfor dårlig demping i denne. Babyen lå ikke godt. Byttet til City Cross, og har ikke angret et sekund. Den er kjempelett, enkel å ta inn og ut av bilen, og flott å trille. Pga dempingen satset vi på City Bag, kjenner til flere som har brukt denne til babyen er over 7 mnd, så eg tror ikke den blir liten.. Med eldstemann begynte vi likevel med sportsdelen av vognen da hun var 6 mnd. (Da hadde vi en stor Brio kombi vogn). Så jeg kan i alle fall anbefale City Cross :)) Lykke til i alle fall!

Vi har bestilt denne vogna i Sverige, og gleder oss veldig til å hente den!! Var og så på mange vogner.. men det var denne vi først falt for og den vi til slutt endte på. Jeg synes det virker veldig greit med hardbagen, men det er kanskje en smakssak. Det virker som flere begynner med sportsdelen når barnet er 6 mnd gammelt, da er vel nysgjerrigheten ganske stor. Betaler forøvrig kr. 5100,- (NOK) for City cross med city bag i Sverige, Arvika.

Tusen takk for svar!

Vanskelig dette med vognkjøp... Men jeg har til nå bare hørt positivt om vognen, så da blir det nok den tror jeg.

Men er veldig usikker på dette med bag-delen, da jeg får barn i august, så blir det jo noen vintermåneder i bagen. Litt redd for å ikke få plass, men har det funket for andre så funker det vel for meg også :-)

Det var også det jeg var litt usikker på... men så fikk jeg høre at det er ikke mange barn som frivillig ligger så lenge i bagen uansett. Og du kan jo legge sportsdelen ned om de skal sove. Det eneste som jeg synes den mangler så langt... uten erfaring, er at det ikke er vendbart styre. Man må da ta av hele sportsdelen og snu den. Grunnen til at det ikke er vendbartstyre, er for at den skal være lett. Det var det jeg fikk forklart i butikken. Men man har nå muligheten til å snu i alle fall.. Det er utrolig vanskelig med vognvalg, men prøvetrill litt i butikken, og løft og kjenn på de ulike delene.

Hei igjen.

Jeg synes det er veldig positivt at denne vognen ikke har vendbart styre jeg. Hadde vendbart styre på vognen til førstemann. Den vognen var tung og klumpete, og jeg solgte den etter å ha brukt den i bare 6 mndr.

Disse vognene er også bredere mellom hjulene, noe som blir kronglete på vinteren, med brøytekanter og andre hindringer.

Men jeg følte det var litt tidlig å begynne med sportsvogn til jenta vår på 6 mndr, men bagen i den forrige vognen var så liten så den passet ikke lenger uansett...

Prøver å ikke gjøre samme bommerten denne gangen også, men det gjenstår å se he,he...

Har vurdert og bare kjøpe en bagvogn også, men de er jo så sinnsykt store igjen...

Vognen jeg vil ha finnes nok ikke, en bitte liten nett og lett vogn, med stooor og goood plass.

Får vel prøve meg på City'n jeg også;-)

Annonse

Har kjøpt City Cross som sportsvogn til baby på 8 mndr og er superfornøyd. Veldig fin vogn, litt lukseriøs, kjempegod å trille og babyen sitter/ligger veldig beskyttet. Får plass i lite bagsjerom på bil. Har også tenkt å bruke den til en evt nestemann, men vet ikke hvilken bag vi skal ha da. Barnet ligger såpass beskyttet mot vær og vind i sportsvogndelen at jeg tror det går helt fint å bruke den til baby på 6 mndr med pose, vindtrekk eller fotpose. Vogna er godt polstret med tykke "vegger". Vi har brukt lammeskinn, ulltepper og vindtrekk når det har vært kaldt og da ligger hun godt og trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...