Gå til innhold

helt ærlig: hva synes dere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var gravid i begynnelsen av året , men hadde en MA i mars. Har nå blitt gravid igjen. Er veldig ung, og har nettopp vært russ: altså har det vært masse drikking under graviditeten (vel og merke FØR jeg visste at jeg var gravid).. drakk sånn ca 14 dager i russetida og røyket MYE.

Sliter fortsatt litt med sorg etter Ma i mars, og har veldig lyst på en liten en som kan hjelpe meg å komme over sorgen og berike livet mitt.

Er i et fast forhold (samboer&forlovet ) med en som er et år eldre enn meg, altså heller ikke ferdig med utdanning. Må innrømme at jeg har planer om en lang og god utdanning, og at dette kan bli vanskelig med et lite barn.

Men som sagt, nå er jeg altså gravid igjen, og med termin i januar (dårlig tidspunkt med tanke på at jeg skal studere neste år!).

altså:

positivt :

har et stødig forhold

vil ha barn

vil ikke ta abort (å miste to barn på 3 måneder er tross alt to barn for mye! )

negativt:

har drukket og røyket mye under den 1.måneden av graviditeten

tror ikke barnefaren har så lyst på babyen (han sier at han vil ha den, men tror det bare er fordi jeg ikke vil ta abort)

vil ha bra utdanning

problemer med økonomi

problemer med skole neste år pga termin i januar

Som dere ser: jeg har et problem.. Så GJERNE kom med støtte og innspill!! maaange svar =)

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil ta abort så er jo valget tatt allerede! Og de fleste drikker i begynnelsen av sv.skapet fordi de ikke vet at de er gravid, men det går jo bra for det.

Bare lurer litt på hva slags prevensjon dere bruker.... høres jo litt rart ut å bli gravid 2 ganger på bare noen mnd når det ikke er ønsket engang.

Det er som å høre min egen histore ( nesten allefall) Jeg er 18 år, var russ 06.. til høsten begynner jeg som lærling. Jeg drakk og røyket i russetiden, hadde ikke anelse om at jeg var gravid. Det gjør meg litt bekymret... men sluttet med en gang jeg fikk vite at jeg ble gravid. Min graviditet er også uønskelig, kjæresten min ville gjerne vente 5 år til før han ble far... men vi skal beholde, for jeg er mot abort. og vet at det vil gå bra... selv om jeg er ung, ikke utdannet og fremtiden er et stort spørsmåltegn.

det viktigste er å vite at de som er rundt deg vil støtte deg, du må føle deg trygg med tanken... jeg er ennå ikke blitt vant til den, er bare 5 uker på vei og har også termin i januar.

eneste tipset jeg kan gi deg er at du setter deg med kjæresten og forteller akkurat hvordan du føler, hva du er redd for og hva som er positivt... jeg gjorde det, og det føltes så deilig etterpå... og jeg ble sikker på meg selv og trygg med tanken. hvis du bare vil, vil du klare det meste. LYKKE TIL!

Legen min fortalte meg at folk som er narkomane og alkoholikere også kan få helt friske barn.. Dersom du ikke drikker mer nå, er det veldig stor sjans for at barnet ditt blir helt friskt.. Legen sa også at det er mer sannsynlig man mister barnet i SA når det er mye drikking i begynnelsen av et svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...