Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi gitt grøt i 10 dager.

Nestle risgrøt.

Og det gikk bra de første dagene så ville han ikke ha, men så gikk det fint noen dager, men i går og i dag bare skriker`n og vrir hodet unna. Når jeg da avslutter ( vil ikke tvinge, og skape negative assosiasjoner til målti) , ja når jeg da avslutter, da er humøret topp igjen.

Ja selv om det er 3 timer siden mat og han egentlig er sulten.

Skal jeg fortsette å prøve, eller skal jeg prøve med litt frukt purre? Den smaker jo ikke noe den der risgrøten.

HS sa at vi ikke skulle venne ungen til søt smak på grøten med mindre det var heilt umulig å få i uten.

Men jeg har inntrykk av at veldig mange bruker fruktpurret jeg.

blandere dere det i grøten, eller en skje grøt og en skje frukt?

Fortsetter under...

Nå har ikke vi hatt problemer med at hun ikke vil ha grøt, men jeg pleier å legge et "smørøye" med fruktpure oppå av grøten og så dypper jeg skjeen med grøt såvidt oppi der innimellom slik at det blir pure ytterst. Kanskje det kan hjelpe?

Vi og måtte begynne å dyppe grøtskjeen i fruktpurrè. Etter vi begynte med 6 mnd grøt gikk det som en drøm, den smakte tydeligvis bedre. Hadde samme problemet med middag også, men nå går det meste ned på høykant. Litt lirking og luring med litt søtt(frukt) innimellom mens de lærer seg å like smaken funker ihvertfall her i huset.

Tulla på 5,5 mnd har fått grøt i en uke ca. Hun har vært skikkelig ivrig når hun har sett grøtfatet og spist like ivrig. Men idag ville hun plutselig ikke ha. Skjønner ingenting, men prøver igjen i morgen. Hun fikk mm først, så kanskje hun ikke var sulten.

Har ikke prøvd med frukt i grøten ennå, men ser ingenting gale med det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...