Gå til innhold

Vogngal eller bare gal vogn? Noen som har vært der og blitt tilfreds?

Anbefalte innlegg

Ikke lenge siden jeg kjøpte ny vogn, og var så tilfreds for jeg mista min "galskap" for vogner.. enn så lenge.. nå er jeg igjen inne her og ser på innlegg og ser på vogner jeg går forbi.. "hmmm, hvilken modell er det der da?" ;-|

Er fortsatt veldig fornøyd med vogna jeg kjøpte, men har hatt den lenge nok til å finne ut de negative sidene ved den.. De vil slå ut når barnet mitt blir litt lengre...

Noen som kjenner seg igjen i galskapen?

Og enda viktigere - er det noen av dere som er kurert såpass at dere nøyer dere med å komme inn her og anbefale drømmevogna? Hvilken vogn er det i tilfelle?

Fortsetter under...

Drømmevogna ja, si det... hadde jeg visst det hadde jeg ikke vanket på barnevogndebatten tror jeg...... Men, det er lov å drømme! Min pengebok tilsier at billige vogner er drømmen, og jeg har begynt å bevege meg over til å ha billige brukte skrap av noen vogner, og heller bare ha vognkikking som hobby og sær interesse... Men jeg har en vogn jeg aldri skal kvitte meg med: Traxx Marlin 3. Eneste minus for min del er at den er litt bred mellom bakhjulene. Ellers: perfekt.

Selv har jeg nett kjøpt simo champion er er bra fornøyd med den, men merker jo at det ikke er så lett å få den inn i bilen som jeg hadde håpet på.

Når det gjelder barnevogn virker det som om det fleste er veldig fornøyd med Teutonia Mistral. Tror jeg må ha en slik viss det skulle komme en til...

Når jeg leste innlegget ditt, var det nett som om jeg skulle skrevet det selv!!

Jeg har nettopp solgt en Mistral jeg, som jeg kjøpte like etter nyttår. 04-modell riktignok, så de nyerer modellene er sikkert bedre, men jeg syns ikke den var noe spes jeg. Mange lure ting på den riktignok, vendbart styre for eksempel, men utover det er den ikke noe særlig ekstra å skryte av. Veldig dårlig sittestilling, iallefall for min gutt, han sitter ikke godt i Teutoniavogner tydeligvis. Har hatt en annen før og den var han også veldig urolig i. Nei- skulle jeg begynt helt på nytt så hadde jeg kjøpt en stor dypvogn til den første tiden, og deretter en liten lett og nett sportsvogn av typen OTH eller den nye Easywalker...

Hmmm, så rart da fråsk, jeg (HI) har også Marlin 3 og kunne tenkt meg å begynne på nytt på den måten du beskriver.

Marlin 3 er jo fin den, men litt kort i ryggen muligens.. og litt brei da, men fant ut at jeg ikke trengte en smal vogn, for Marlin bruker vi mest til turer hjemmefra. (Har paraplytrille i bilen). Men skal ha den med på ferietur i sommer. Jenta trives godt i vogna og elsker å klatre oppi selv og sover godt i den, men snart må hun ha bena ned og ikke på bøylen (med fotputa over) når hun skal sove.. Har alltid hatt fotbrett før, så det blir kanskje en liten overgang det der..Hun skal sikkert sove om dagen ennå minst 6 mnd, så det blir jo en tid da.. Synes det er litt stiv fjæring i begynnelsen også jeg.

Men, nå kjøpte jeg den og kan ikke bytte vogner mer uten at sambo vil gå fra vettet... Så, det blir å bruke vår simo kombi til en evt nestemann og traxx til jenta..

NÅ har jeg mer lyst på easywalker sin nye modell... med nedfellbar rygg... ha,ha.. blir aldri klok på dette draget mot barnevogner jeg, bør kanskje på avvenning slik som spillavhenginge.. Heldigvis ikke så store konsekvenser da ;_)

Annonse

He he, kjenner meg godt igjen ja! Skjønner heller ikke hvordan jeg skal bli kvitt denne vogndilla. Jeg har ALLTID lyst på ny vogn, selv om jeg er fornøyd med den jeg har for øyeblikket, går jeg også å smugkikker på vogner i byen, eller lurer meg inn i en b.vogn butikk for å kikke. Nå har jeg kvittet meg med de fleste vognene, så til nestemann skal jeg ha ny ; ) Har en Simo classic, men ny sportsvogn og trille må jeg i hv.fall ha! Merker jeg undrer meg over venner med god økonomi som bruker den ene slitte vogna de har til alle barna og ikke fristes til å kjøpe flere. Prøver å innse at ikke alle er like vogngale :D

Jepp!! Min sambo vil hevde at jeg er totalt STEINGAL når det gjelder vogner... Vi har (hold dere fast): Silver Cross, Simo Classic, en altanvogn, en joggevogn, en sportsvogn, en paraply og en Teutonia... Hmmmmm. Får vel ikke brukt de alle nei...Og enda har jeg lyst på et par til...

he, he... Jeg blir gjerne med i den klubben:o)

Vi hadde først en Simo duo, den er nå solgt til fordel for en OTH - vesla er bare 4 mnd... (Og så har vi en Brio trille etter søsteren min)

Etter jul planlegger jeg å ha ett dagbarn og har allerede tenkt at da er jo søskenvogn et must - tror vi skal ha Easywalker da. Gleder meg til å kjøpe! Samboeren min mener jeg er gal, men det er jo bare gøy:o)

Annonse

Jeg kan sikkert være president i klubben i såfall..

Her er vårt vognskur:

1: Quinny 3XL comfort duo (bruker den enda som sportsvogn t gutten 20mnd, men snart kommer jenta, å da blir det dreamybag)

2: Simo Classic (diger gammeldags bagvogn, sovevogn hjemme)

3: Emmaljunga duo (ca.2000mod) som sovevogn i bhg. Har han 50% i bhg.annenhver dag så jeg gidde ikke dra sovevogna hit å dit hver dag..

4: En tigergutt paraplytrille med liten kalesj (ligger i den ene bilen)

5: En gammel lånt paraplytrille (ligger i den andre bilen,men jeg leverer denne tilbake snart siden vi ikke ser behovet lenger)

6: GT Safari tvillingvogn (3hjuls) liggende klar til begge barna skal på tur..(helt ny, men vurderer allerede selge den da jeg hele tiden skifter mening..sukk)

7: Simo trille hos bestemor når hun passer gutten

8: En litt stor paraplytrille med stormtrekk og rygg som kan legges helt ned++ (denne skal selges, da vi ikke blir å reise så mye fra nå)

De fleste vognene blir kontinuerlig brukt, det er kun de to som skal selges eller leveres tilbake vi ikke bruker noe særlig.. Og tvillingvogna får vi jo ikke bruk for, før om noen uker..

Gutten er som sagt 20 mnd. nå å vi har i tillegg vært igjennom en Emmaljunga duo 03 mod. som ble solgt med en gang sportsvogndelen kom på (drit tung)

Og en Quinny Speedi SX som jeg var kjempefornøyd med egentlig, men fikk plutselig lyst på en 3XL i stedet.. Sukk..

Vi er overhode ikke rik, men prøver å handle smart.. Begge Quinnyvognene er kjøpt i Tyskland på ferie, noen vogner er lånt, flere er kjøpt brukt(billig) slik at jeg vet at jeg kan selge de uten å tape no særlig på det.. Jeg liker rett og slett "luksusen" med å ha flere vogner, flere alternativ.. Vi bor ca 3 mil fra jobb, bhg og by slik at ofte leverer mannen min gutten i bhg, og jeg henter han, da er det greit å ha litt vogner her å der, så slipper vi å planlegge så mye.. Vi er veldig impulsive, å hadde nok ikke vært like fri med feks. en vogn og en bilstol..

Hehe, jeg har ikke hatt like mange som deg men farlig nære... Men vi er ikke verst, har gørt om flere som er oppe i langt over 10-15 vogner på ett par år...

Her har vi hatt

Simo Kombi

Teutonia Y2K system

Teutonia Mistral

Carena paraplytrille

Traxx Marlin 3

Brio Duo

GT safari tvilling

De 4 siste er i bruk ennå- paraplytrilla sovevogn på verandaen, traxx sovevogn og sportsvogn i bhg for eldstemann, brio duo med bagdel og søskenbrett til minsten og innimellom den eldste, og tvillingvognen når begge er med på tur og begge så sove. Huttemeitu. Men har som deg kjøpt på salg/tilbud, eller brukt. Har solgt til gode priser og faktisk Brio duo vognen kjøpte jeg med søskenbrett, stelleveske, regntrekk, myggnetting for 500 kroner! Og den er veldig fin og brukanes selv om den er 4 år gammel:-) Så alt i alt, når alle er solgt igjen, så tror jeg ikke vi kommer over 7000 totalt for vognkjøpene våre. Og det er ikke ille, mange bruker jo mer enn det på en eneste vogn så......

Er helt som deg. Kjøpte først en tre-hjuling fra Teutonia som kom så dårlig ut i testen til tv2 så den solgte jeg og kjøpte ny fra quinny med løse hjul foran, helt pyton å trille i snø og får vondt i ryggen av å trille den ellers også. Men har gjort ett bra kjøp og det er Easywalker, vært utrolig fornøyd med den til datteren min, veier 7 kilo, veldig liten og nett og samtidig god nok plass til henne. Denne skal vi nå gjøre om til bag-vogn når nr to kommer, men selv om jeg er så fornøyd med den, ville jeg helst kjøpt en helt ny vogn til babyen hvis jeg hadde hatt råd, er et håpløst tilfelle!! Skal prøve å slå meg til ro med valget.

HEI FRÅSK!

Bare lurer på om du er fornøyd med safarivogna di? Er nemlig denne som står i eska i boden, men som jeg plutselig begynte å lure litt på.. Den er jo 83 cm. brei, mens mange dører bare er 80cm brei.. Har du vært noe i butikker å kjøpesenter osv. å hatt problemer med str.?

Var forresten ikke meningen å være anonym i mitt siste notat..

Er spent på hvor mange vogner vi kommer opp i før vi er ferdige med neste.. Er jo oppe i 10 stk. til nå, å gutten er akkurat 20mnd. Så til pia passerer 3 år har vi vel vært borti 30-40 om dette skal fortsette.. Sukk.. Hehe..

Gubben har gitt opp, hihi... har for øyeblikket min 10. vogn. Ja jeg er vogngal. Vet det er flere værre enn meg altså, men nr en har hatt 3 vogner, nr to har hatt 5 og nr tre har hatt 2 enn så lenge, han er bare 9 mnd...

Hei!

Tja, jeg er passe fornøyd. Med tanke på at vi fikk vognen for 1999 på salg så er jeg fornøyd, det er den beste tvillingvognen vi kunne fått for den prisen iallefall!!

Men. Har oppdaget noen minus med vognen etter at jeg har brukt den endel med ungene.

- ryggen kommer ikke opp i ordentlig sittestilling, den blir veldig tilbakelent. dessuten syns jeg den er litt skjev, at den heller inn mot midten av vognen på en måte. (jeg bruker softbag liggende til babyen da, vet ikke om det blir like skjevt hvis begge ryggene er oppreist i sittestilling)

- den er litt bred ja, men jeg har ikke opplevd å ikke komme frem ennå. heisen hos oss er bred nok, det samme er dørene selv om jeg har opplevd å måtte "lirke" litt.

- jeg syns styret et litt for lavt (jeg er høy da, 183 og liker å ha styret litt høyt). men mannen min er like høy som meg, og han syns det er perfekt for han. dette er jo en smakssak, men kanskje verdt å prøve ut litt. jeg merker at jeg irritere meg litt når jeg triller langt om at det er for lavt for meg. (såvidt jeg vet har ikke de nye modellene regulerbart styre heller.)

- ikke et veldig stort minus dette, men jeg syns det ser rart ut når bøylen foran er tatt av. da stikker det ut to sånne festeordninger og det ser veldig rart ut. Jeg ser for meg at det kan være ok å ta av bøylen når de blir store, slik at det føles mindre trangt.

ellers må jeg si at det ikke er spesielt god plass verken til babyen i softbagen eller storebror, nå har jeg riktignok veldig store barn for alderen, men likevel. Men jeg mener, det er ikke noe mindre enn i andre tvillingvogner av tilsvarende type, for det sier seg selv at det blir trangere komfort enn i en enkeltvogn.

I går hadde vi med ungene og vognen ut på heldagsutflukt, og det gikk veldig fint. Begge to sov som noen steiner og trivdes godt til tross for liten plass i mine øyne.

MEN- hadde jeg hatt mere penger å bruke på vogn så hadde jeg valgt en annen... Kanskje en brukt OTH eller TKF, eller så ville jeg sjekket ut Childweels eller Babytravel.

Et men til- den triller veldig lett og snur veldig lett, hjulene er kjempegode! Det var det tror jeg.... Jeg vil verken anbefale eller ikke anbefale, for det kommer an på pris også syns jeg. Men kanskje du bør prøve i butikken eller prøvekjøre din egen for å se hva du selv syns?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...