Gå til innhold

helt ærlig: hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Jeg var gravid i begynnelsen av året , men hadde en MA i mars. Har nå blitt gravid igjen. Er veldig ung, og har nettopp vært russ: altså har det vært masse drikking under graviditeten (vel og merke FØR jeg visste at jeg var gravid).. drakk sånn ca 14 dager i russetida og røyket MYE.

Sliter fortsatt litt med sorg etter Ma i mars, og har veldig lyst på en liten en som kan hjelpe meg å komme over sorgen og berike livet mitt.

Er i et fast forhold (samboer&forlovet ) med en som er et år eldre enn meg, altså heller ikke ferdig med utdanning. Må innrømme at jeg har planer om en lang og god utdanning, og at dette kan bli vanskelig med et lite barn.

Men som sagt, nå er jeg altså gravid igjen, og med termin i januar (dårlig tidspunkt med tanke på at jeg skal studere neste år!).

altså:

positivt :

har et stødig forhold

vil ha barn

vil ikke ta abort (å miste to barn på 3 måneder er tross alt to barn for mye! )

negativt:

har drukket og røyket mye under den 1.måneden av graviditeten

tror ikke barnefaren har så lyst på babyen (han sier at han vil ha den, men tror det bare er fordi jeg ikke vil ta abort)

vil ha bra utdanning

problemer med økonomi

problemer med skole neste år pga termin i januar

Som dere ser: jeg har et problem.. Så GJERNE kom med støtte og innspill!! maaange svar =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5196594-helt-%C3%A6rlig-hva-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett dette.Men det at du røyket og drakk så tidlig i svangerskapet sies å ikke ha noen betydning.(i såfall tror jeg nok det ville ha ført til abort) Bra utdanning kan du ta selv om du har barn.Jeg tok sykepleierskolen etter at jeg fikk barn, uten prb. Vist du begynner på skole kan du jo ta permisjon i studiene eks ett år.Da får du fødselspenger fra lånekassen.Det var 80tusen for 7 år siden, så det har nok steget nå.

Vurderte selv abort for 2 måneder siden , men kom frem til at jeg ikke ville klare å leve med det. Jeg tenkte slik at det er en mening med at jeg var blitt gravid, så fikk på en måte skjebnen råde.(tenkte da på evn spontanabort)

En annen ting er at det passer aldri å få barn, en må bare hoppe i det tror jeg.Med mye planlegging finner en aldri tid.

Hmm, blei nok litt rotete dette, men håper du forstår hva jeg mener. Jeg er ingen abort motstander altså, men har akkurat tenkt over samme saken selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...