Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg var gravid i begynnelsen av året , men hadde en MA i mars. Har nå blitt gravid igjen. Er veldig ung, og har nettopp vært russ: altså har det vært masse drikking under graviditeten (vel og merke FØR jeg visste at jeg var gravid).. drakk sånn ca 14 dager i russetida og røyket MYE. Sliter fortsatt litt med sorg etter Ma i mars, og har veldig lyst på en liten en som kan hjelpe meg å komme over sorgen og berike livet mitt. Er i et fast forhold (samboer&forlovet ) med en som er et år eldre enn meg, altså heller ikke ferdig med utdanning. Må innrømme at jeg har planer om en lang og god utdanning, og at dette kan bli vanskelig med et lite barn. Men som sagt, nå er jeg altså gravid igjen, og med termin i januar (dårlig tidspunkt med tanke på at jeg skal studere neste år!). altså: positivt : har et stødig forhold vil ha barn vil ikke ta abort (å miste to barn på 3 måneder er tross alt to barn for mye! ) negativt: har drukket og røyket mye under den 1.måneden av graviditeten tror ikke barnefaren har så lyst på babyen (han sier at han vil ha den, men tror det bare er fordi jeg ikke vil ta abort) vil ha bra utdanning problemer med økonomi problemer med skole neste år pga termin i januar Som dere ser: jeg har et problem.. Så GJERNE kom med støtte og innspill!! maaange svar =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5196561-helt-%C3%A6rlig-hva-synes-dere/
Victorials Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Det ser ikke ut som om du vil ta abort, og som du nevner oppøever du sorg etter den forrige.... Så mitt råd til deg: IKKE gjør det, de som tviler ender alltid opp med å angre! Lykke til, håper dere finner ut av det.... P.s: Alkohol skader i mesteparten av tilfellene IKKE fosteret, men det skjer en uheldig gang.. Hvis du er veldig i tvil så snakk med en lege om det. Skolen går fint å kombinere etter vidergående, og økonomien ordner seg alltids... Håper virkelig det ordner seg for deg... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5196561-helt-%C3%A6rlig-hva-synes-dere/#findComment-5196761
Chimera Skrevet 2. juni 2006 #3 Del Skrevet 2. juni 2006 Tenk det er mange som har greid seg gjennom skolegang med et lite barn. Alkohol så tidlig i svangerskapet er sjelden skadelig for barnet fordi h*n lever fortsatt av plommesekken og får ikke næring fra ditt blod. Uansett hvordan ting blir med deg og barnefaren kommer du alltid til å være gla i barnet ditt. Fedre trenger ofte å se og holde barnet før de helt skjønner gleden. Skoler er ofte behjelpelige med å tilrettelegge. Jeg tok førstesemester og så et år fri så begynte jeg på 2 semester året etter. Dette klarer du fiiint!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5196561-helt-%C3%A6rlig-hva-synes-dere/#findComment-5240990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå