Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed idag at eneste måten vi kan bli gravide på er ved prøverør.. Dette er pga for få sædceller hos min samboer..

Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg fikk høre at man må være gift for å få tillatelse til prøverør, stemmer dette?

Hvor stor sjanse er det for at forsøket blir vellykket?

Har masse spørsmål, men er litt på siden av meg selv idag og kommer ikke på noen flere akkurat nå....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5195746-pr%C3%B8ver%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er helt ny i dette gamet, så kan bare svare for min egen del.

Det stemmer at man må være gift, eller samboere på samme adresse over 2 år (tror jeg)..

Vi har kun vært samboere i 1 år, og vi skal gifte oss i sommer. Har allerede fått godkjent søknaden vår. Men det er i det private, de har kanskje ikke helt de samme reglene som i det offentlige..?? Vi er i allefall ikke gift, eller vært samboere i 2 år, men fikk søknaden goskjent med en gang.

Jeg vet ikke hvor stor sjanse det er for å lykkes, men vil tro det er ca 20-30% sjanse. Men jeg tror også man regner litt ut fra alder, overvekt osv.. Jeg fikk høre at vi hadde 40% sjanse for å lykkes, men dette kan jo fort endre seg..

Jeg håper noen fler erfarne kan svare på dette, siden jeg er helt ny her selv, og har selv mange spørsmål jeg sitter inne med..

Vekommen hit. Jeg vet at det ikke er det forumet man helst vil være her på BIM, men det er ganske hyggelig her i allefall;-)

Ja, det stemmer dette med gift/samboer. Det sto også i brevet vi fikk på Porsgrunn, men tror aldri det ble sjekket. Jeg vet ikke hvor vanlig det er å gjøre unntak desverre.

Når det gjelder sjanse så er det ca 30 % per forsøk, og man sier at ca 70-75 % lykkes i løpet av de tre forsøkene man får offentlig.

Som Gøril sier er det en del faktorer som påvirker sjansen for hvert enkelt par. Alder på kvinne er en viktig faktor.

hei

på rikshospitalet må man ha vært samboere i minst 2 år, men vi ble aldri sjekket....

prosentsjansene varierer litt for å lykkes, litt etter hvilken metode de bruker...men ca 30%

Vi ble også henvist på grunn av dårlig sædkvalitet, og var klare for behandling nå i mai, men en liten sædcelle har greid å komme frem til målet helt av seg selv, så vi slapp hjelp

legen "vår" på riksen sa at alt er mulig, så bare stå på!!!!!

Lykke til, men smør dere med tålmodighet, det er lang ventetid......men ikke gi opp håpet, vær glade i hverandre og prøv selv...plutselig sjer det mirakler vet du!

prøver å legge en link til riksen her, så kan du lese litt om det, hvis linken ikke "funker" så kan du søke på rikshospitalet og klikke deg inn på kvinneklinikken osv

http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/avdeling.asp?nPubID=2673&nPubID3=2540&nPubID4=2541

lykke til!!!!!!!

Tusen takk for de oppmuntrende ordene, de hjalp veldig faktisk...

Vi har ikke vært sambore i to år enda, men er ikke så langt unna så det tar jeg ikke så tungt...)

Føler at ting går litt lettere nå, vi har pratet mye sammen og har bestemt oss for å fordøye dette litt til over sommeren, så får vi se hva vi gjør.. men det heller veldig mot prøverør for vi vil så gjerne begge ha iallefall ett barn som er vårt eget... Det høres kanskje egostisk ut, men jeg vil tro at det er slik for de fleste...

Vi kan jo også håpe på et lite mirakel, det kan jo faktisk skje og det er jo dere et godt ekspempel på.. så jeg er positiv..:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...