Gå til innhold

Skal jeg levere noen papirer i f.h.t. fødselspermisjon til arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Dette er mitt andre svangerskap.

Husker ikke helt hvordan dette med permisjonen var jeg.

Jeg innbiller meg at jeg leverte noen papirer til arbeidsgiver om et eller annet ved forrige svangerskap... Men jeg husker ikke helt hva?

Skal jeg ha noen papirer fra trygdekontoret? I så fall, er det noen som vet hva slags papirer jeg skal spørre etter?

( Jeg fikk svangerskapspenger siste delen av forrige svangerskap, så det kan jo være at det var derfor jeg ordnet med noen papirer...)

Noen som vet???

Fortsetter under...

Jeg fikk et skjema fra arb.giver som er søknad om fødselspermisjon,som skal sendes tilbake til de. Ikke fått noe info om at de skal ha noe fra TK. Men du skal fylle ut skjema om søknad om fødseslpenger eller engangsstødnad, som du skal sende til TK.

Jeg jobber 100%. Jeg gikk inn på trygdekontoret...der låg det en konvolutt som sto "Fødsel" på... oppi der låg det følgende papirer:

1. Kravskjema. Altså der du søker om fødselspenger... Den skal trygdekontoret ha, sammen med en dokumentasjon for fødselstermin som du da må få hos lege.

2. kravskjema til far.. der han søker om fødselspenger..(til han skal ut i permisjon) Skjema for "inntekts og skatteopplysninger" til far.

3. Skjema for "inntekts og skatteopplysninger" Det skal du levere til arbeidsgiveren din. Han/hun skal fylle ut skjema og du skal ta det med tilbake til trygdekontoret. (kan være han/hun sender det for deg hvis han/hun er grei, hehe, men poenget er at du har ansvar for at det blir levert)

- Jeg måtte også fylle ut et skjema på jobb, som jeg fikk hos min arb.giver som han skulle ha. Bare noen spørsmål...som når jeg gikk ut i permisjon og når jeg var tilbake osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...