Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Sist svangerskap fikk jeg ikke til ammingen pga. mye - men også pga at mine brystvorter er innovervendte (dvs. de peker ikke utover). Vesla hadde vanskelig med å få et godt tak og ettersom tålmodigheten hennes ikke var på topp ble det vanskelig. Nå som nr2 er på vei ønsket jeg å forberede meg. Fikk derfor anbefalt fra ammehjelpen å kjøpe et produkt på apoteket som får brystvortene til å komme ut. Avent har et produkt som heter Niplette og skal helst brukes før man er gravid, men kan også brukes i de 6 første mnd av svangerskapet dersom man ikke har for ømme bryster - se www.avent.com for mer info. Ville bare dele dette med de av dere som evt. har dette problemet - jeg var ikke oppmerksom på at dette ville være et problem første gang - så nå håper jeg å være godt forberedt. Det er stor fokus på amming i Norge, men veldig liten hjelp eller guiding å få for førstegangsfødene - man må nesten vite hva man skal spørre om. Så håper jeg kanskje har hjulpet noen av dere - lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Det var et godt tips Anonym! Mange tar det nok for gitt at de kan amme. Er spent på om jeg klarer det selv jeg, vortene står riktignok utover, men er jo ikke sikkert en får det til av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #3 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei og tusen takk for dette tipset!! Ante ikke at noe sånt fantes. I mitt forrige svangerskap ble jeg oppmerksom på at det var noe en kallte "innovervendte brystvorter", men jeg skjønte ikke helt hva det var, tenkte ikke tanken på at mine små og flate kunne være noe i nærheten av dette. Da jeg skulle amme for første gang, fikk jeg derimot en anelse. Det var ikke lett å få gutten min til å suge, men siden han prøvde så hardt fikk vi det til til slutt. Nå er jeg gravid igjen og tenker at det sikkert kan bli vanskelig igjen, men dette vil jeg prøve. Tusen takk or tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #4 Del Skrevet 31. mai 2006 Har nå gått til innkjøp av disse og de virker helt supre. Ganske dyre - koster kr. 360,- for en, men de ser ut til å gjøre susen. Ikke veldig behagelig nå i begynnelsen og man må ha en litt stor/løs genser på seg ellers synes det lett. Hadde de på i natt og brystvortene begynner nå å virkelig komme ut - så da håper vi at ammingen vil gå som en drøm denne gangen:) PS! Vet det finnes andre leverandører enn Avent også, men har ikke sjekket disse. Kan jo hende de er billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå