JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Hei! Lurer bare på om noen andre har opplevd noe slikt. jenta mi som snart fyller 3 år har hatt lit hard avføring de siste ukene. går å sutrer over vondt i rumpa en god stund før hun til sist bare må på do. Da sitter hun lenge og sier alltid at hun er ikke ferdig det kommer mer. og i dag la jeg merketil at tarmen hennes kom litt ut. Merket det fordi hun sa "mamma det er kommet en basj til, men den sitter fast", begynte nesten å gråte jeg da jeg så at det ikke var noe basj, bare litt av tarmen som hun hadde presset ut. Tvinget henne opp å gå litt, da gikk det inn igjen og hun ville ikke basje mer, fordi nå kom det ikke mer (den hadde altså gådd tilbake,så det kjentes ikke ut som basj mer.) blir så engstelig, skal ringe legen i morgen. Snakket med en gammel tante av meg som var sykepleier, hun sa at i starten var det om å gjøre å få avføringen myk. Så måtte jeg følge med om tarmen kommer ut flere ganger, da kunne vi nok diskutere andre mulighewter med lege. Håper noen har opplevd lingnende og kan fortelle hvordan det gikk.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 Hadde en slik hendelse da barnet mitt var ca. 1 år. Da sa legen at det ikke var noe farlig, men at vi skulle kjøpe dupalac. Vi var da på ultralyd, for å sjekke tarmene hennes, men alt var heldigvis bra. Vi kjøpte dupalac, og det gjorde alt mye bedre. Men hun er faktisk fortsatt plaget med dette (altså hard mage) trenger litt dupalach i ny og ne.... dessuten gir vi henne biola.
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2006 TAkk for svar! Biola drikker hun daglig kjekt å vite at det er bra da. Ringer nok legen i morgen, håper vi får komme til UL så vi får avkreftet andre misstanker.
Gjest Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Vil bare tipse om at linfrø som har ligget i vann over natten funket veldig bra for oss. Ca en teskje i youghurten brukte vi. Og det tok riktignok noen dager før virkninga kom, men du verden det funka gitt Måtte etterhvert kutte ned på linfrøene, og ikke gi det hver dag, for magen ble vel løs av det. Ellers så er Tulla glad i rosiner, og det fungerer også mageregulerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå