Gå til innhold

Hvor vondt er det å sette epiduralen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjente ikke at de satt den i det hele tatt, var helt tåkete og sliten av alle riene..! Og den virket nesten med en gang, var helt utrolig deilig! Man ligger på siden eller sitter bøyd fremover og så setter anestesilegen den i ryggen. Ofte får man drypp i hånden også, så ikke riene skal dabbe av... Synes hvertfall det var UTROLIG godt, merket ikke at det gjorde vondt, eller at den satt der..

jeg jobber på sykehus og de fleste pasientene som opereres på min avdeling får epidural. har aldri hørt at noen sier det er vondt å sette den.. til og med ikke de som ikke tåler et "lite stikk" engang:)

Som de andre sier så kjente jeg ingenting da epiduralen ble satt. De setter først lokalbedøvelse så settes epiduralen. Satt foroverbøyd og epiduralen hadde vel full effekt etter ca 15 min. Etter det hadde jeg ingen smerter! Fikk drypp for å holde på riene.

Annonse

Første gangen lurte jeg på når jeg skulle få den..da viste det seg at den allerede var satt. Tror ikke at man merker det under en fødsel pga sterke smerter i ryggen fra før av.

andre gangen kjente jeg et bittelite stikk..men følte bare lettelse, og håp om at det skulle bli litt bedre:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...