Gå til innhold

Tips til dere som vil gå ned i vekt uten å sulte eller å trene eller prøve noen som helst "kur".

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 20 år og har termin nå i juni, var bare å så på alle forumene da jeg for det meste holder meg på tredje tri og termin klubben min sin side. Jeg er ikke overvektig eller noe (kanskje akkurat nå når jeg er høygravid da... :) ) hehe. Men jeg har et tips til alle dere som sliter med vekt og slikt. Min beste venninne var ganske overvektig, og hun trente ingenting. Hun begynte med en knekkebrød "kur". Der hun spiser normalt. Fra hun står opp (la oss si kl 07.00) da spiser hun hver tredje time, 2-3 knekkebrød med pålegg og et glass melk, hun spiser vanlig middag (men ikke slik at hun er så mett at hun ikke klarer å gå- slik som jeg ofte gjør). Og dette gjør hun til hun legger seg om kvelden. Er med på å ivareta kroppen og holde "sulten" borte. Hun har ikke trent eller holdt seg i noen mer fysisk aktivitet enn før. Hun koser seg av og til med alkohol i helgene og spiser kaker og snacks når hun fortjener det. Hun har gått ned 25 kg på 1, 5 år. Og hun er også 20 år gammel! Tenk dere da, om man da trener litt i tillegg. :)

Kanskje ikke dette er noe for alle, men for de som har lyst, så prøv! Man har jo et variert kosthold så lenge man spiser varierende middager og pålegg på de berømte knekkebrødene.

Dette anbefales kanskje ikke å starte med når man blir gravid, men d skader nok ikke å fortsette med det om man startet før graviditeten. Eller man kan begynne etter fødselen! Det skal jeg. Har lagt på meg 20 kg og er i uke 37. uuh. Sliter vel litt med akkurat det, men bekymrer meg IKKE. Nyter tida og koser meg jeg.

Lykke til alle!

Klem

Fortsetter under...

Hei

Vil bare si til deg: Tusen takk for flott innlegg !

Har sjelden lest noen så velreflekterte råd fra en 20 åring før....dette var det MYE fornuft i. Jeg er 32 år og er 7 kg overvektig (ikke tykk, men ukomfortabel) Er nå i starten av mitt andre svangerskap og har bestemt meg for at denne gangen skal jeg gjøre alt for å begrense oppgangen.

Disse rådene dine skal jeg følge fra og med i dag :)

Gleder meg til et sunt svangerskap !

Hjertelig tillykke med fødsel og barseltid - du har MYE å se fram til :)

jo men problemet med slikt er når man vil spise normalt igjen, dvs slutte med knekkebrød.

Kurer ol er neppe svaret, bedre er et gjennomtenkt kosthold, low carb funker for meg :)

Takk for bra innlegg!!!

Dette minner meg litt om kuren som baserer seg på inntak av "Ingers Rugbrød".

Der skal du spise 5 skiver med Ingers Rugbrød med magert pålegg fordelt jevnt utover en dag + 1 god middagsporsjon med 3 poteter/ris, magert kjøtt eller fisk. Frukt og Grønt kan man spise mye av!!! Drikk vann til alle måltider (helst 3 liter eller mer for å fordøye brødet skikkelig).

Mange som går ned mye med denne kosten...

Skal vel prøve litt selv også snart..... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...