Gå til innhold

Yes..da gidder jeg ikke mer!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg er sååå drita lei...trener og lever på rugbrød og grønnsaker til det tyter ut at øra mine men alikevel har jeg lagt på meg over 20 kg.............................Faen!!!! Jeg gidder ikke mer,gidder ikke,gidder ikke......

85 kg...85 kg....er det muuuuuuuuuuuuuulig?????????

Jeg som trener til jeg nesten svimer av,3-4 ganger hver eneste uke,lever på rug,grønnsaker,kyllingfilet...alt som er sunt og i små porsjoner....helvette!!!!

Jeg koser meg i helgene..ja,jøss....er nødt til d..hvis ikke så dør jeg av grønnsaksforgiftning.

Hvorfor???....Jeg som til vanlig er 63 kg og 173 høy,trener 5-6 ganger i uken til vanlig for å beholde denne vekten....mens nå går vekta opp,opp,opp,opp,opp,opp....Jeg hiver meg på en slankekur uten mat,hører mødrene i Afrika og anorexioffer føder sunne barn så da klarer vel jeg det også.

Jeg er i uke 31+1 og vet ikke hva jeg gjør om jeg ender på 90..95..100 kg.

Helsike også....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5193685-yesda-gidder-jeg-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er noen trøst så redda du ihvertfall dagen min. Jeg er i uke 34 nå og hadde ved kontroll uke 32 lagt på meg 19 kg. Skal sies at jeg ikke er så flink som deg, men bare MÅ HA godis innimellom (dvs hver dag). Men, her kommer trøsten; søstra mi har lagt på seg 30 kg i tre svangerskap og kommet tilbake til normal vekt etterpå. Det er bare forskjell på oss, jeg leste et sted at alt ml 5 kg (de jævlene) og 30 kg er normalt. Slapp av, du, og regn med at du får mye mat til babyen når den kommer;-)

da er vi to! Har det nesten likedan som deg, men er i min 37. uke jeg da. Veide 62 før og er 160cm høy, har lagt på meg 20 kg jeg også. Passert 80 kg, dææh det er mye det. Men jeg har ikke trent en dritt i svangerskapet jeg da, men trente ca 4 ganger hard trening før. Spiser vanlig gjør jeg også. Men jeg koser meg jeg, men skjønner at du er frustrert. Snart over nå lille venn :) hehe

Uffda. Sånt er kjedelig, men du må nå være litt forsiktig også da, det er ikke bra å trene så hardt og "slanke seg" når man går gravid, og du er jo ganske så langt kommet.

Jeg la på meg over 20 kilo forrige gang, men jeg var ikke fullt så "strikt" i matveien som du, jeg mista fort en godt del av de kiloene etter fødsel. Men, jeg var dessverre ikke så flink etterpå, og gikk opp igjen noen av de kiloene jeg hadde mista, pluss at jeg hadde 5-6 kilo igjen etter fødselen da. Så, da jeg ble gravid nå, hadde jeg 13 kilo mer på kroppen enn forrige gang. Jeg er akkurat like langt kommet som deg nå og har bare lagt på meg 3 kilo. Jeg hadde sist akkurat samme utgangspunkt som deg mht. vekt, men jeg er 13 cm kortere enn deg. Du er mao. en slank dame, og kanskje derfor du legger på deg såpass, jeg er ikke slank og har derfor mer å tære på nå. Jeg regner med at jeg har "slanka" meg gjennom dette svangerskapet, jeg har også vært flink med kostholdet, men jeg har noe å tære på i krisetider for å si det sånn! Du får være flink med mat og mosjon etter fødselen, så skal du se at ting normaliserer seg, ofte gjør de det. Lykke til.

Annonse

uff da....

men for det første...ikke noe slankekur nei....

for det andre....det går av igjen etter fødselen.

du får de kgene du får....så enkelt er det.

vet selv hvordan der er å gå opp mye....gikk opp over 20 kg sist gang og er på god vei nå også....over 10 kg. er 29+1 på vei....

men, det er godt å få ut frustrasjonen på disse sidene:-))))

for det er ikke noe artig å lese om folk som har gått opp 2 kg når de er fødeklare.....

så jeg sier

HELSIKE!!!!! jeg også....

Du legger jo et veldig godt grunnlag for barnet i magen og for deg selv etter fødsel. (og for fødselen også.) Skal ikke være kjip på noen måte, vet hvor vanskelig det er med disse kiloene. Er selv over dine nå 85 kg til vanlig, og er over 100 kg nå. Det er hverken bra for baby, meg eller fødsel, men det er nå sånn det er. Jeg vet hvorfor jeg er tjukk, jeg bruker mye tid på å finne meg selv....

Jeg tror at med et så sunt svangerskap som du har, så vil kiloene forsvinne. Kan hende du må trene litt og forsette med det sunne kostholdet, men det virker jo som det er en livsstil for deg. Jeg er overbevist om at gå-turer med barnevogn og amming vil gjøre susen!

Selv om det er utrolig vanskelig og veldig urettferdig at du bare går opp til tross for all verdens sunnhet, må du se de positive sidene! Barnet i magen din er utrolig heldig!!!

-Uansett ønsker jeg deg lykke til, du er sikkert flott som gravid og fortsett akkurat som du gjør nå, det liker barnet ditt...

Men - ikke gidd mer, da!! Jeg har trent normalt de første 2 trimestrene, deretter ble bekkenløsningen litt for plagsom. Men har holdt meg i aktivitet - og spist masse godteri og god mat. Har gått opp omtrent det samme som sist, da jeg hadde dilla på salat og makrell i tomat (nå har jeg fått anti-dilla begge deler, desverre). Tror ikke det er så mye man kan gjøre fra eller til, faktisk. Men det er greit å være litt aktiv, det får man igjen for senere. Også lurt med fet fisk mhp babyen.

Huff, det var da ille å høre at du har det så fælt! Men hvis det er noen trøst, så vit at det å amme er en fettforbrenner bedre enn noen som helst annen slankekur! Hvis du slutter å spise nå, går forbrenningen din dukken, og det vil du vel ikke? Hva med å prøve noe annet enn rugbrød? Det er tungt i lengden det og... Jeg la på meg masse i begynnelsen av svangerskapet, men det har stoppet litt nå. Jeg kryper stadig oppover på vektkurven, men ikke i lynets hastighet slik som i starten. Da trente jeg på sats 4-5 ganger i uka, syklet til jobb (2 mil daglig) og spiste rugbrød til det tøyt ut gjennom ørene. Så fikk jeg noen vondter her og der som medførte at jeg kutta ut sats, jeg frøys medlemskapet mitt til godt og vel to mnd etter termin. Samtidig kutta jeg ut det helvetes rugbrødet som fikk meg til å tenke på sponplater, og begynte å spise vanlig istedet. Dermed bremset vektkurven! Nå går jeg turer nesten daglig, spiser havregrøt med cottage chese til frokost, vanlig mat til lunch, middag og kvelds. Jeg spiser is og sjokolade nesten hver dag og koser meg glugg i hjel. Ja, jeg har lagt på meg, men det bekymrer meg ikke nevneverdig, for jeg regner med at det går av igjen!

Ikke tenk for mye på vekta, det er bare et tall. Kos deg med graviditeten, nyt livet du har i magen, for det skal du antakeligvis ikke oppleve mange ganger i løpet av livet! Spis det du ønsker (innen rimelighetens grenser selvsagt) og vær snill mot deg selv!

Lykke til!

Klem fra "snart mamma for første gang"!

;-)

Annonse

hvis det kan være en trøst, vil jeg bare si at jeg hadde lagt på meg 17-18 kg fram til uke 30. etter det har jeg ikke lagt på meg noe som helst.. spiser som normalt. eller dvs at det er vanskelig å få noe i seg i perioder som bebisen ligger og presser på magesekken/ribbein. årker ikke å spise noe særlig da.. men han tar nok det han trenger. jm synes dette er greit hun..helt normalt!!

Kanskje det kan være en trøst at min jordmor hevder at vektøkningen reduseres drastisk fra og med uke 30. Etter det mente hun at kroppen har lagt på seg det den trenger og hamstringsmodusen snur seg litt. Da er det visst bare baby som legger på seg.

Vet ikke jeg, for jeg har sluttet å gå på vekta... Synes ikke den var NOE morsom i det hele tatt, så det er en elektrisk duppeditt min bedre halvdel får leke med helt alene...

Da jeg fikk min første for snart tre år siden gikk jeg opp mye mindre,trente ikke

og spiste mer crap..er ikke det rart?

Man skulle jo tro at man la på seg mer av det og ikke av en sunn livsstil.-Dessuten drikker jeg en del alkohol i helgene(ikke nå da) som jeg trodde skulle merkes i lite kg oppgang da jeg slipper de kaloriene nå.

Nei,jeg får vel slappe av......takk skal dere ha for flotte innlegg;)

Jeg var så trist og lei meg i går,satt mye på sofaen utover kvelden og bare gråt..det er ikke noe særlig å få kommentarer som ; du er jo enorm!!! og så sier vekten det samme.

Dere gjorde det iallefall litt lettere for meg; )

Hilsen hovedinnlegger.

Ville bare si at jeg føler med deg. Jeg har ikke vært så innmari flink som deg pga mye kvalme og sterk BL men jeg VET med meg selv at jeg har spist normalt og sunt for det...allikevel trykker kg på...over 23kg+ nå og sist hadde jeg gått opp 4kg mellom to jordmortimer, på bare 2UKER!!!! Føler det urettferdig og blir vannvittig sliten av de ekstra kg. Vekten hjemme har jeg hivd på dør, gjorde meg så deprimert. Jeg veide 88 sist og regner med å bikke over 90 til neste gang. Har også vært inne på tanken med å slutte å spise, eller gå over til salat og frukt eller no. Men nå er det så kort tid igjen og jeg vil ikke gjøre noe som ikke er bra for den lille i magen. Vi får tenke på at på en måte så er vi heldige som hvertfall slipper å ha dårlig samvittighet for vekten vår. Det er jo virkelig ikke mye vi kunne gjøre med det. Jeg gikk opp 27kg sist og det meste bare rant av rett etter fødselen. Resten gikk av under ammeperioden untatt 2kg, de er jeg sikker på jeg kunne trent vekk om jeg ikke ble gravid såpass fort igjen.

Jeg tror egentlig det er noe som ligger i genene. Både mor og tanta mi la på seg rundt 30kg i hvert svangerskap og dette er spreke, sunne damer. De gikk også tilbake igjen etter fødsel og er like sunne og spreke og tynne nå. Derfor har jeg klokketro på at dette må gå bra. Men det er så drit tøft allikevel. Jeg vil ikke veie over 90kg, men det kommer nok, er i slutten av uke 35 nå...

Men vi er ihvertfall fler og det var godt å lese at det faktisk er flere som lhar lagt på seg på denne siden. Synes bare det er de som har lagt på seg litt som skriver inn på listene og det er jo til å ta motet fra en...

Kanskje vi skal lage en liste med hvem som har lagt på seg mest;)hehe

Takk for et fint innlegg; ) På en måte er det godt vi er flere der ute..som du sier så er det så mange som skriver at de ikke har gått opp noe særlig,virker så lite representativt for flertallet.

Det går nok bort etterpå..vi får ha tro på det! Ei venninne av meg fødte for 2 mnd. siden og har allerede nesten kvittet seg med 20 kg.Hun la på seg 25..så det er ikke dårlig,til og med hun syntes vekten gikk sakte ned igjen men det kan jeg ikke akkurat si; ) Hun sa at 10 kg forsvann under fødselen..det er jo et håp i seg selv.

Takker; )

Hovedinnlegger.

Først vil jeg gjerne få sagt.. Jeg er VELDIG hormonell idag!!!!

Men i all verden da, man kan da ikke forvente å gå ned i vekt under et svangerskap!!!!! Om man legger på seg 10-20 eller 30, spiller da vel det ingen rolle sålenge den lille har det bra i magen??? Kiloene er det fullt mulig å gjøre noe med etterpå.... For min del spiser jeg normalt, koser meg med litt godt i helgene, men veier allikevel 98 kg mot før sv.skap 62 kg... Selvfølgelig er det tungt og jeg har 3 på ødemer og jeg er drittlei, men mest av alt i hele verden ønsker jeg at den lille har det bra (Jobba i 2,5 år med å få ham til)

Nå er det 2 dager til igangsetting av fødsel, gr. ødemer og stor gutt i magen:)

Lykke til...

hmm, jo du er kanskje litt hormonell idag;) hihi...men tror da ikke noen forventer seg å ikke gå opp i svangerskapet, eller gå ned. Men på alle sider, bøker o.l om svangerskap står det at det normale er rundt12-15kg ekstra, så er vel ikke rart at noen av oss lurer på hva som skjer når man begynner å nærme seg det dobbelte av det?

Vi vil jo selvfølgelig barnet i magen bare godt og klart at det ligger på 1.pri. Det er jo ikke det dette handler om.

Og det er ikke helt det samme å legge på seg 10kg som 30, synes nå i hvertfall ikke jeg.

Det er i tillegg mye fordommer ute og går og jeg får ofte kommentarer om hvor mye jeg spiser ekstra for å bli så stor...JIPPI, er jo ikke noe gøy det når jeg faktisk lever sundt?

Skulle ønske jeg også kunne vite at fødselen er så nær, det hadde vært enklere da...skulle også på en måte ønske jeg hadde endel i ødemer. Hvorfor det? fordi da vet du at det meste er vann og at det "garantert" går vekk. jeg kan derimot gå litt uti juli om jeg går over tiden som sist og det er over en mnd det så kan forvente meg mange kg til om dette fortsetter. Synes vi kan få lov å klage litt jeg, det trenger man.

Må legge til at ellers har jeg et supert forhold til kroppen min og er alldeles ikke hysterisk på noen måte:)

Ang. reklamen på siden her så bryr jeg meg ikke noe om det for jeg har ikke tro på rakse løsninger når det gjelder slanking. Tror ikke det er sundt så det frister ikke å drikke milkshake hver dag;) jeg vil bare være sunn og sprek sånn at jeg kan ha nok energi og overskudd til barna mine og de rundt meg...og meg selv:)

Oj dette ble langt, kanskje jeg og er litt hormonell;) men blir man engasjert i noe så....

Lykke til alle sammen, store og små...vi er alle forskjellige og sånn er det jo bare:)

er jo en god grunn til at vi går opp da.. men forstår det er litt skremmende og se de høye tallene på vekta.. men skal man bli mamma så må man da enda igjennom dette med og bli tung.. og det forsvinner jo det meste med en gang etterpå.. og hvis en da ettpåtil trener.. så blir man nok nogen lunde den samme igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...