Gå til innhold

Gryterett, kjøttkaker, pølse i kvit sos, lasagne.

Anbefalte innlegg

Ja, hvor gammel er poden når han kan få feks:

*gryterett

*lasagne

*spagetti

*mosaka

Det er lettere med kjøttkake,eller pøles i kvit sos, og den type middager for da har man poteter og saus.

Men hos oss, er det mest

gryteretter, spagetti lasagne ol.........

Hvor gammel?

Fortsetter under...

Men er det her hjemmelaget, eller er det Toro som er kokken..altså halvfabrikata?

For du skal være forsiktig med for mye posemat til små barn, for det er så mye salt i det. Og nyrene til små barn klarer ikke å kvitte seg med det så godt, så i ekstreme tilfeller kan de få nyresvikt.

Men lager du fra bunnen av er det jo bare å droppe salt, og tilsette til dere selv på tallerkenen

Annonse

Ville ventet en goo stund før jeg har gitt babyn min dette iallefall.. d er ganske stert til magen for en liten baby det du tenker å gi han.. begynner virkelig å lure på om dette er en spøk,eller om du har et hode å tenke med...

Ærlig talt...........

Jeg er førstegangs mamma, og du tror at jeg ikke har ett hode å tenke med, bare forde jeg lurer påom en 8 måneder gammel baby kan spise lasagne...........

Herregud, har du bare spydigheter å komme med, så spar deg.

HI

Ventet noen ÅR????

Seriøst?

Kan ikke barn spise noe fra Toro før de er flere år?

Er det såååå skadelig?

Hva i himmelend navn dir du en 2-3 år gammel unge når dere har spagetti med toro spagettisaus?

Eller jegergryte?

Eller meksikansk gryterett?

Gir vel ikke en 2-3 åring middagsglass vel?

Herregud, ungen må da kunne spise samme mat dom vi!!

Eller?????????????????????????????+

...mulig dumt spørsmål, men er det virkelig vanlig å spise så mye "posemat"? Har aldri vært vant til det jeg, annet enn som kriseløsning, så blir litt overrasket over at man ramser opp hele ukesmenyer basert på toro-poser ;)

Annonse

Nei men hva er dette fornoe?

Du hadde ett vettugt svar men dropper å svare når jeg er frekk.............

Unskyld meg,men så du ikke at den innleggeren jeg svarte lurte på om jeg i det hele tatt hadde hode??????????

Er ikke det frekt da?

Skal jeg bare ta imot slik da?

Vettuhva.

Og til deg som tror dette er hele ukesmenyer.....

NEI, det er ikke det, det er bare ett utvalg av hvilke halvfabrikater vi benytter oss av innimellom...................

Og jeg bare lyrer på om barnet på 8 mnd kan få smake dersom vi en gang skulle komme til å ha lasagne til middag.

HI

Det blir for mange anonym her!

Men jeg ville ikke svare deg fordi du var krass i svaret til hun som at det beste hadde vært glass i dette tilfellet. Som skrev et par år. Vel, drit i det. Gidder ikke bruke mer tid på denne diskusjonen.

hi modererer seg her ser jeg...først var det spørsmål om barnet kunne spise den-og-den maten, og h*n fortalte at de aldri lagde mat fra grunnen, men bare brukte knorr og toro.

deretter ble det mat som skulle "smakes" på av barnet (altså ikke spise et helt måltid av?), og at posemat bare var noe man brukte en gang i blant...

hehe.

men for all del. Uansett ville jeg heller kjøpt middagsglass til poden enn å gi ham lik middag som dere spiser, nettopp pga saltinnholdet.

kjære vene :) Hun spurte jo bare om ett spm...

Luca har nok rett i at det er for mye salt i disse produktene, og noen av dem er vel ganske sterke også.. Så de gangene dere har halvfabrikater til middag, så kan du vel ha ett glass stående. Når barnet er 2-3 år vet jeg ikke, men det var da ikke det det gjaldt her?

Når han er åtte mnd mener jeg han er alt for liten i alle fall:)

Hei

Jeg synes du skal vente til babyen er litt større 10 mnd kanskje med å gi gryteretter og slik. Men det du kan gjøre vis det er mye salt i maten er at du knar i en ekstra potet og litt melk. Da sper du ut maten og det blir mindre salt og krydder. Potet kan du liksom bruke i det meste.

Når det gjelder middager med potet og saus osv så vet jeg at folk her omkring bruker å gi det til babyene sine fra de er en 8-9 måneder. Jeg velger å vente litt fordi vi har allergi i familien.

Pølser og kjøttkaker kan være sterkt kryddret. Det jeg gjør når jeg gir kjøttkake er at jeg bruker kanskje bare ei kvart kjøttkake, masse grønnsaker, brokkoli, blomkål, gulerot, potet.... moser det med vannet det er kokt i. Kjøttkaker trenger man lite av, men det setter fin smak. Veldig populær middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...