Gå til innhold

Flere som tror de har en liten baby i magen uke 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 34 i sf mål i uke 36, er 174cm og har lagt på meg 10 kg. Men magen føles så liten + alle kommentarene bekymrer meg, folk mener jeg ikke er så stor. Det er forsåvidt greit fysisk, men håper babyen min ikke er for liten. Noen som er bekymret for det samme?

Termin 01.07

Glad for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også får beskjed om at jeg er så sliten i magen og jeg er bare 1.63, og har bare lagt på meg 6kgsf målet mitt i uke 34 lå på 32 og det er ganske normalt tror jeg, men jeg tenker også det at jeg var heller ikke store jenta når jeg ble født og vi skal jo tross alt få ut det som er der. Ikke beskymr deg så lenge jordmor eller legen din ikke er beskymret over målene så hadde jeg tatt det helt med ro. Føler også at magen er liten føler den krymper til og med hehe så ikke beskymr deg for det så lenge de ikke sier noe på kontrollene du går på.

klem fra meg

Skrevet

Har fått beskjed om et vekstavvik på -23,1% på UL. Lagt på meg 9 kilo, 168 høy og sf mål nå i uke 37 er 33. Var hos jordmor idag og ho sa det er helt ok. Da slipper du en svær unge sa ho til meg, ble litt beroliget da:o) Men klart jeg tenker på det, skal på ny UL 9 juni, så får se da!!!! Men det går nok bra tror jeg:):) Lykke til tildere jenter!!:o)

Skrevet

Har i dag vært på kontroll, og en ny jordmor fikk målet til å bli lavere enn sis gang, 31 cm og jeg er i begynnelsen av uke 38. Jeg ble derfor henvist til UL og venter på time for å sjekke om alt er i orden der inne.. Men både jeg og babyen har det egentlig fint ellers så jeg tror det skal gå bra.

Skrevet

Hei, jeg får kommentarer om at magen min er liten, men jeg tror de mener i forhold til meg da.... jeg er 176 cm, og har lagt på meg 20 kg, så langt.... på siste UL fokk jeg vite at ungen er +15%...

hmmm, det kan bli vondt de......hehe

Skrevet

VI har jo en liten baby i magen :D

Noen vokser innover og da blir ikke magen så stor :)

Tror nok babyen din er helt normal.

Spør om UL om du er bekymret!!

Skrevet

Hei,

Hadde akkurat samme SF-mål i uke 36 og er like høy som deg. Noen synes jeg har liten mage, andre ikke. Jeg synes den er litt større enn sist gang. Har ikke fått noen kommentarer på kontrollene om at dette er lite. Forrige gang jeg fødte lå jeg omtrent på nivå med nå, og datteren min var 3200 gram. Akkurat passe!

Skrevet

Takk for svar jenter, herlig å ha dere. Legen mener alt ser normal ut. Men Gud for en bort i natta mann. Tror han har vært lege altfor lenge nå... Han ligner mer på en Robot som er innstilt til å følge rutiner... Empati, sympati litt på ferie hos ham.. hi hi hi

Skrevet

Mitt sf-mål har flata ut litt siste ukene, og i uke 34 var den 31. Skal derfor på liitt tettere oppfølging, men alt skal være helt normalt. Blir i hvert fall ikke noen kjempebaby, sa jordmor.

Skrevet

Liten mage behøver ikke bety liten unge. Har ei vennine som ikke la på seg stort i svangerskapet, og fikk ikke særlig mage heller. Jordmoren anntok liten baby, men ut kom en helt normal gutt på 3.800 gram og 50 cm lang.

Ei annen vennine ble kjeeempe stor under svangerskapet sitt! Gedigen, og la på seg maaange kilo! Jordmoren sa at hun kunne vente seg et stort barn. Men ut kom en liten søt jente på 2940 gram og 50 cm lang!

Så sf-målene er ikke helt til og stole på med hensyn til vurdering av vekst.

Selv ble jeg helt passe stor med nummer 1. La på meg 14 kilo, og fikk en fin kulemage. Datteren min veiede 3.300 gram og var 50 cm lang og et lite hode på 34 cm. Lite og søt ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...