Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit at de fleste ikke mener noe vondt med det. Men innerst inne synes jeg ikke det er noe de har noe med...

Jeg bare fatter ikke hvorfor alle skal spørre om det...

Er det bare jeg som har lett for å irritere meg? Sambo syntes ikke det var noe rart at folk spør om det. Jeg tror aldri jeg har spurt noen om det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Jeg kan ikke fatta hvorfor folk spør de spør om dette var planlagt eller ikke!! Det er da virkelig en privatsak, og hva vil de "oppnå" med spørsmålet?

Jeg vil aldri spørre noen om det. De som vil kan si det selv -enkelt og greit!!!

Jeg kjenner at jeg blir sint inni meg når noen har spurt meg om det. Og svarer ingen direkte på det. De nysgjerrigheten kan de spare seg for!

Skrevet

For meg spiller det ingen rolle. Folk spør jo om så mye rart. Hvorfor blir dere sinte?

Skrevet

Jeg oppfatter det ikke som man blir direkte sint, men mer sårbar for sin egen private sfære..Jeg er helt enig..det er for privat å spørre om..ville heller aldri spurt om det..

Skrevet

jeg har fått intrykket av at de spør om det pga at man er ung.....da jeg ble gravid med jenta mi var jeg 18....ingen spurte...virka som de tok det som en selvfølge at hun ikke var planlagt.....for denne gangen har hver eneste person spurt meg...var den planlagt????

er dødsirriterende!!! hva slags forskjell gjør vel det? tror de aten uplanlagt unge liksom er mindre ønsket enn en planlagt??

jeg har aaaldri spurt noen om babyen dems var planlagt...det er ikke min sak!

grrr......

*hehe litt aggressiv*

Skrevet

Vel, nå blir jeg da ikke spurt av gud og hvermann om det.. Men for meg bryr det meg jo ikke da det faktisk var planlagt og det dermed da ikke er et sårt tema eller at jeg ser på det som et innhugg i det private. Alle har visst at vi har prøvd så..

Søskenbarnet mitt får sitt 3. barn 2mnder før meg og de vet jeg bare har et av barnene som har vært planlagt, men det gjør jo ingen av oss noe..og heller ikke de selvsagt.. De er jo elsklingene likevel:)

Vi er alle så forskjellige, liker man ikke at folk spør så si det heller til de da at det er en privatsak. Så får de gruble ivei på hva man mente:)

Skrevet

smiler litt her jeg sitter:) Jeg venter vårt fjerde barn i August. Vår minste blir da storesøster i en alder av knappe 14 måneder.

Ja, mange kommentarer har jeg fått, alt fra gratulerer til"det er vel arbeidsuhell?

Folk må gjerne få mene og tro hva de vil. Hvordan barna i magen rundt omkring er unnfanget har ingen betydning for meg. Når folk har tatt sitt valg og forteller de skal ha barn så er det på sin plass å gratulere synes jeg:)

Skrevet

så enig med deg stratos!!

Skrevet

Jeg synes også at folk heller kan gratulere!!!

Jeg er IKKE sint for at jeg blir spurt om dette, men jeg synes faktisk det er litt rart. Vårt lille knøtt er veldig planlagt, men det er ikke sikkert det er like morsomt for de som er uplanlagte gravide å få dette spørsmålet. Selv om de nå gleder seg stort.

Jeg holder nå på å informere mine venner om graviditeten, og jeg har gledet meg veldig til dette. Folk blir veldig glade på våre vegne, og gleder seg med oss. Men det tar jammen ikke mange setningene og minuttene før; "var det planlagt eller"

Jaja. Folk skal ikke få ødlegge moroa for meg:)

Skrevet

Hm...det har jeg ikke tenkt på at noen kan ta ille opp. Har aldri spurt noen om det, men kunne jeg sikkert ha gjort. Fått spørsmålet under begge graviditetetene og har aldri tenkt over det, gjør meg ingenting at de spør, folk vil bare ta del i det og være interessert liksom. En venninne ble så glad og sa gratuleeerer! men så rygget hun og sa: eh, var det ikke planlagt, er du ikke glad? Sa at joda det var planlagt, men klarer ikke å være så glad når jeg er så kvalm og har så mye hormoner at jeg er på gråten hele tiden....

Men nå som jeg vet at folk kan ta dette ille opp skal jeg passe på å ikke spørre om det!

Skrevet

Jo men jeg skjønner egentlig at folk sier det for å være hyggelig, og for å vise interesse...men likevel...

Nei det er kanskje ikke så ille. Kanskje jeg bare skal skjerpe meg litt...

Skrevet

enig i at dette er litt rart å bli spurt om faktisk..men jeg skjønner det litt også..folk er nysgjerrige og liker å høre de søte romantiske historiene om planlagt barn osv osv osv...men jeg selv blir litt paff noen ganger, kommer faktisk heeelt ann på hvem som spør...

Feks: her om dagen så var vi på videosjappa(vi er gode kunder hehe) og fortalte at vi skulle flytte herfra og pga familieforøkelse...så sier jeg litt spøkefullt bare: og jeg som hadde gledet meg til øl i sommer hehe...men han tok det dødseriøst (skjønte vel ikke spøken da) og så kommer det fra han som jobber der: var det ikke planlagt? ble helt paff jeg..men svarte da så godt jeg kunne....

Så både og vil jeg si ;)

Skrevet

Jeg er 32 og venter barn nummer tre... og det er vel en naturlig greie...?

Men folk spør om det er planlagt likevel... seinest i dag, faktisk.. Snåle greier det der..

Skrevet

jeg synes det er bedre at folk spør om det er planlagt, enn noen av de spørsmålene jeg har fått "har du ikke tenkt på abort da?", eller dama til en kompis av sambo som slang til sambo "sikker på at du vil dette da?" sånne ting synes jeg er skikkelig dårlig gjort å spørre om, men synes ikke noe om at folk spør om det er planlagt heller. svigerfar slang den dage etter de hadde fått vite det, men ok seg i det og sa "ja, men hadde det ikke vært planlagt, hadde det jo ike gjort noen ting!!!"

Skrevet

Jeg er ung, og føler at dette spm kommer pga alderen. Om man sier: Ja det var planlagt - da er man ung og dum og får nok følgende tanker: herregud skjønner dere ikke bedre osv. osv.

og om man sier at det ikke var planlagt, ja da dømmer folk på grunnlag av det, og tenker...jaja sånn kan det gå...

synes dette spm er ufint, og jeg tror ikke folk tenker seg om når de spør ! UVIKTIG spm. som folk ikke har noen nytte av infoen om !

Skrevet

Jeg tør ikke si at det var planlagt, da vi er 20 og 23, og jeg virkelig vet at folk kommer til å dømme oss da de synes vi er unge som jo planlegger så tidlig...ekkelt dette spm. sier bare alltid jeg: har det noe for deg å si ? Barnet kommer uansett ! Da blir de stumme..

Skrevet

Bra svar anonym!!!

Og til deg andre anonym, det er ti ganger mer ufint at folk spør om du virkelig vil dette, og om du ikke skal ta abort. Eier ikke folk skamvett????

Skrevet

forstår deg veldig godt,but you know what? når en planlegger et barn så er det jo fordi det er det vi ønsker,og når en kommer til det punktet at man er klar så er man klar, uansett alder, når en til det punktet er man like klar som 20 eller 30år! det sier seg jo selv det:) så bare skryt i veg om hvor planlagt barnet deres er:):)

Skrevet

jeg og samboern min har planlagt å få barn ganske lenge nå, så får en stund siden fortalte jeg det til en venninne jeg ikke har sett på lenge,

hadde med ultralyd bilde og gliste fra øre til øre, og var så stolt.og viste at jeg gledet meg, og suns dette va stas...

VET DERE VA HUN SA!!!!!!!

"skal dere beholde det?????"

det var noe som såret meg skikkelig, er jo mye hormoner i kroppen fra før som svinger, fra trist lej og sint, men jeg ble helt ned i mellom... ble kjempe såret, ikke alltid alle tenker før de snakker!!!!

Skrevet

jeg har også hørt det spørsmålet fra alle!

er så lei av å svare så jeg sier enten ja eller nei eller vet ikke...jeg bryr meg liksom ikke lenger. vi planlagte jo ikke dette, men vi sa at hvis det skjedde så skjedde det, så vi hadde ikke noe imot det når det hadde skjedd, hvis noen er med på tanken ;)

vet ikke hva eller hvordan man forklarer det, og enkelt og greit, ingen av mine venner har noe med om jeg planla dette eller ei, syns jeg ihvertfall...

jeg er frisørlærling som er ferdig med skole til sommeren hvor en av kundene mine spurte om jeg hadde planlagt dette...der gikk det litt innfor min private sone syns jeg...

men enda verre var hun ene i klassen min som jeg så og si aldri prater med, ihvertfall ikke betror meg til...når klassen fikk vite at det ble jente spurte hun meg, helt alvorlig, hvilke stillinger vi hadde brukt for hun ville også ha en jente!

HALLO?! man spør ikke om slikt, og det er jo ett spørsmål jeg muligens kunne ha svart på hvis jeg planla dette og visste nøyaktig når befruktningen skjedde...alle di rare sørsmålene! ;)

Skrevet

Jeg bryr meg ikke i det hele tatt hvis noen spør om planlegging eller stillinger. Vi traff hverandre i oktober og blev gravide ved nyttår, så folk førstår sikkert det ikke var planlagt. Kommentarene jeg får er uteslutende hyggelige og i stil med "ja det er nok beste måten å få barn på - uten planlegging" Og for just meg stemmer det veldig bra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...