Gå til innhold

Sykemeldt

Lurifax71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble sykemeldt i uke 24. Var i fin form, men der jeg går til kontroll var dette standard fikk jeg beskjed om. Greit nok, da det begynte å bli litt slitsomt å være på jobb... men også litt kjedelig når man føler seg i fin form, og det fort blir veeeldig kjedlig å gå hjemme. :)

Har nå kommet til Uke 28 da.. og akkurat kommet hjem fra kontroll. Alt var helt fint, BT, urin og livmorhals. :)

Jeg fikk først høre "rundt uke 28-30" av fastlegen og jordmora mi, men på sjukehuset hvor jeg går til kontroll, har de praksis med 24 uker. De så det imidlertid an fra tilfelle til tilfelle, alt ettersom hvor tung jobb man har (fysisk), hva man sjøl ønsker, og selvfølgelig hvilken form/tilstand man er i (blodtrykk, livmorhals etc).

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet. Har hatt hyperemisis gravidarum..(skikkelig herlig...NOT)

Jeg fikk vite at de sykmelder mellom uke 20-22. Nettopp fordi at de hadde gjort noen studier på at jo tidligere tvillingmødere ble sykemeldt jo lengere kunne de klare å holde på tvillingene.

(om dette er sant vet ikke jeg, men det er det jeg har hørt) =)

Jeg er 30+

Annonse

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet også. Pga diverse greier (blødninger, kvalme bekkenløsning, forliggende morkake osv) Alt står imidlertid bra til nå. To store sterke barn. Men jeg er glad jeg har vært sykemeldt. Jobber på posten, som innebærer mye løfting (på opptil 30-35 kilo) stortsett uten hjelpemidler. Har imidlertid slutta å høre på legen min. Han avfeide flere problemer jeg tok opp med han, som jordmora på neste kontroll mente jeg absolutt burde gjøre noe med.. Deriblandt lav blodprosent. Legen mente det var vanlig at den var litt lav hos gravide og at det ikke gjorde noe, mens jordmora sa at dersom jeg begynte å føde nå, med en blodprosent på 8,6, ville jeg ikke få det lett.

Har slutta å gå til legen på kontroll, han vet jo ingenting om svangerskap, og spesielt ikke tvillingsvangerskap. Har jo UL kontroll av lege hver måned på sykehuset, så ser ikke på det som noe tap i alle fall......

• 2 uker senere...

Hei Lurifax71!

I alle bøker jeg har lest står det uke 20 til 24. Jeg har selv vært sykmeldt mesterparten av svangerskapet mitt pga dårlig form, men jobber nå 2 dager i uken på aktiv sykmelding etter eget ønske. Men i min uke 22 går jeg ut i 100% sykmelding. (3.juli).

Håper dette var til litt hjelp..

Lykke til videre...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...