Gå til innhold

Oktober: Når kan lege/jordmor høre hjertelyden første gang?


Arb.ledig husmor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på hvor tidlig i svangerskapet jordmor/lege kan høre hjertelyden første gang? Ifølge ul hørte jordmor hjertelyden hos meg når jeg var 13-14 uker på vei, er det tidlig, eller er det mulig? Jeg spør fordi jeg ikke er enig i terminen ul har gitt meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min hørte hjertelyden i uke 10 - men hun sa at det var svært sjelden at hun klarte å høre den så tidlig.Hun sa at jeg ikke kunne være lenger på vei siden hun ikke kjente livmoren over kanten av skambeinet, men det kunne også være fordi livmoren min muligens er litt bakoverbøyd.

Ultralydterminen er identisk med den dagen hun mente var termin! (Jeg var litt usikker på mensdatoen min, trodde egentlig at jeg var kortere på vei..)

 

Jeg tror det er mest vanlig å høre hjertelyden fra uke 13 og utover. Faktisk var det vanskeligere å finne hjertelyden i uke 16 hos meg enn i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg va der, trodde eg at eg va i uke 16, og ho fant hjertelyden m en gang.. Hadde ingen problemer m det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horte hjertelyden i v 8.. men de var valdigt daligt ljud. Har i Usa sa tittar de efter hjartljuden varje kontroll.. ganska coolt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos lege i det vi trodde var uke 12 og hørte hjertelyden.

På UL fikk jeg imidlertid flyttet terminen min en uke lenger ut på året, så i følge den må vi altså ha hørt på hjertet til den lille babyen i uke 11.

 

Til HI; tror du og jeg har litt av de samme frustrasjonene over å ha fått flyttet terminen vår... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte ikke hjertelyden på kontroll i uke 16... Var på kontroll nå i uke 21, var også da vanskelig å høre den, men det var fordi morkaka ligger foran og da kan det av og til være vanskelig, sa legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...