Gå til innhold

Juni: feriepenger fra trygdetaten...noen som vet hvordan det regnes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ringte dit idag, og prata med ei. Siden jeg har hatt 80% lønn får jeg bare for 15 uker. Men må jo si at det ble forsvinnende lite utav det da... Lurer på om det i det hele tatt kan stemme jeg.

Kan jeg få spørre om hvor mye du fikk beri? Jeg fikk rett i overkant av 1700,- :(

jeg fikk ca 1500....og jeg har fått utbetalt ca 15 000-16 000 i måneden( altså brutto).....det kan jo ikke stemme...Hvis man da sier at 12 uker er ca 3 mnd, så vil jo det si at jeg har fått brutto ca 60 000, og da skulle vel feriepengene regnes ut fra det? Eller

Ja, det var det jeg også trodde. Hmmm, høres veldig merkelig ut dette her. Ring dem og hør hvordan de har fått til det beløpet da vel! Ho på trygdekontoret sa at jeg også kom til å få noe til neste år i feriepenger. Kan jo hende det blir sånn for deg også.

Annonse

Hvis du er i 100%, så er det for 12 uker.

Du får i år utbetalt etter det antall uker du var i permisjon i 2005. I 2007 får du da etter det antall uker du var i permisjon i 2006.

Mener det er vanlig å få 10,2% i feriepenger.

Hvis du får ca. 45000 for 12 uker, så er det vel ca. 4500 i ferepenger for hele perioden. Du får så regne ut det antal uker du har fått fødselspenger i 2005, dvs. fratrukket de uker hvor du evt. holdt ferie med feriepenger istedet for fødselspenger. Eks. 24 uker. Da skal du vel ta (24/52) * 4500kr ? I dette tilfellet gir det ca. 2100. Og da har de kanskje tatt skatt av dette? (vet man ikke normalt betaler skatt av feriepenger men det kan jo være de gjør dette likevel og det så senere blir regulert ved neste årsoppgjørelse...)

Dette var bare spekulasjoner!

Det eneste jeg har funnet på nettet er:

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=hovedside&path=feriepenger_mrav_mrsykepenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...