Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min laaaange og tynne gutt har rukket å bli 5,5 mnd. Han spiser nå nesten en hel porsjon med mais-grøt på kvelden, og er tydelig klar for ett måltid til på formiddagen. Pupper og pupper uten at han blir helt fornøyd. Så jeg må vel introdusere grøtmåltid nr to. Men kan jeg nå starte med 6-mnds grøt eller bør jeg fortsette med maisgrøt ennå et par uker? Tenkte jeg kunne begynne med smaksporsjoner, selvfølgelig, og øke opp slik at vi nærmer oss en hel porsjon etter en 2-3 uker. Når jeg først skal begynne med et grøtmåltid til, så kan det være greitt enn noe annet enn mais slik at han kan bli vant med andre smaker også. Hva tror dere, er det for tidlig å introdusere gluten ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte rett på 6 mnd grøten ved 5,5 mnd, så det er bare å begynne. =) Gutten min likte ikke 4 mnd grøten, så derfor var det rett på 6 mnd grøten. Du kan jo forsøkte hvetegrøt med frukt. Den synes gutten min er veldig god, og han er litt kresen. ;-p

Skrevet

Vi bynte med 6-mnd grøt når jenta var 5 mnd. helsesøster som anbefalte oss Havregrøt med banan og aprikos. den er uten hvete og fri for gluten.Jeg trodde nemlig hu reagerte på gluten!for hu kasta opp så mye av den hvetegrøten for 4 mnd( med gluten).

Men du kan jo også tilsette forskjellige frukter i maisgrøten og da. for å få litt variasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...