Gå til innhold

Trener dere som vanlig?

21.april

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd for å "riste" ut spiren. Vet jo at det ikke går an, men er likevel litt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, litt morsomt dette her. Vi er alle så redde for å miste spiren. Men jeg får si så du sier selv, det går ikke. heldigvis for det. Du er vertfall ikke alene om å være nervøs for alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener både aerobic, styrke og sykkel trening som før, er bare 4+3 da men har tenkt å trene hele svangerskapet om mulig.

En skal første tida vere forsiktig med å bli for overopphetet over lengre tid, så interval trening er bra da.

Ved forge svangerskap var eg litt meir forsiktig på timer med mye hopp.

En blir i verfall mye "kvikkere" av og trene og eg synest det hjelper på kvalmen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren i vei:) Samtlige leger og gynekologer har sagt til meg at så lenge jeg ikke har et komplisert svangerskap så er det ingenting i veien for det. Spill fotball, svøm ,sykkle eller det du vil.

Jeg trente fotball til jeg var 6 mnd på vei sist. ingen problem.

Var også ute og jogget en uke før fødselen. Var kjempesprek hele svangerskapet fordi jeg var flink å trene i begynnelsen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et treningsstudio, og har snakket endel med personlig trener der. Og han sa at man skulle ligge på ca 75 % av maks...eller sånn ca rundt der...:)

Jeg får ikke trent enda jeg da, for jeg ble operert for exu 14 mai....jeg blir gal. Så er jeg litt redd for p miste spira jeg har der inne..:)

Men det er bare bra å trene...:) Gleder meg til jeg kan igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar.

Jeg fyller på med et ekstra spørsmål med det samme. Jeg har hørt at man ikke skal løfte (tungt) i svangerskapet, Hvordan henger dette sammen med at man kan trene som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du vant med å løfte vekter fra før av, så skal det ikke være noe i veien for å løfte tungt. Men pass på litt om man tar kneløft og sånne øvelser for da bruker man jo press musklelaturen..:) Men har du ikke har drevet med vekter før, så skal du nok være litt forsiktig. Men skuldre og biceps, triceps kan man vel trene som før, for man har jo uansett ikke like mye vekter på de muskel gruppene..:)

Jeg løfter ganske tungt i styrketrening, men har tenkt å ta av litt vekter når jeg begynner igjen... Bedre safe than sorry...:) Så lenge kroppen får trening mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker rett og slett ikke å trene som før, har vært plaget med kvalme døgnet rundt, og blir småsvimmel når jeg anstrenger meg. Trener med mindre intensitet og færre ganger enn før. Noen ting gjør rett og slett vondt. Rotasjons-øvelser feks, skal man jo fint kunne gjøre som før. Tok to serier og fikk veldig vondt i livmoren, akkurat som om noen skar meg inni der. Tror man skal trene som man føler for, og gjør noe vondt så la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er betryggende å høre jenter:)

Tror jeg bare kan fortsette som jeg gjør. Er jo viktig å være i form til fødselen... ( har nå 35 uker på meg... hi hi)

Tok noen øvelser for sidemagemusklene som gjorde vondt, stakk faktisk helt i ryggen så jeg får vel droppe den da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...