Toffy Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har lovt hele familien min og oppkalle oldemor, hvis jeg fikk jente. Hun heter Anny. Det er liksom min oppgave siden jeg er oppkalt etter hennes datter som døde på sin egen bryllupsdag (hun fikk ikke giftet seg før hun døde) Det ligger en lang historie bak mitt navn, det gjør at jeg er svært stolt over navnet mitt. Så derfor syns eg ikke at å oppkalle oldemor er så ille... Men eg slit likevel. Eg vil helst bare ha et navn på barnet og navn slik som: Ann Anne Anna Anny Annie blir for korte og kjedelige. Derfor har eg funne navn som: Anniken Annika Annette Er det noen som vet flere navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Oj, skjønner at det er vanskelig, men det er jo ditt barn! Andrine Anine Anneli Andrea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #3 Del Skrevet 29. mai 2006 Annelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinde Skrevet 29. mai 2006 #4 Del Skrevet 29. mai 2006 gå inn på http://www.ssb.no/emner/00/navn/ Her kan du bl.a. se alle jentenavn som begynner på A som er blitt brukt de siste 10 år + en hel rekke andre statistikker over navn. Kanskje det kan være til hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 29. mai 2006 #5 Del Skrevet 29. mai 2006 ...eller som begyjnner på an- eller ann-, så får du LITT færre treff Syns Ane er fint, men kort, men det er noen innarbeidede dobbeltnavn som er blitt ett, som Annemarta (ser det stadig på nyhetene, en av reporterne heter det), eller An-Magritt/Ann-Magritt Eller liker jeg både Annika og Anlaug Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemofish Skrevet 29. mai 2006 #6 Del Skrevet 29. mai 2006 Synes Annika var veldig flott. Ikke så mange som heter det i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #7 Del Skrevet 29. mai 2006 Anngunn, Annbjørg, Anvor, Karianne, Marianne. Enig i at Annika vil være et godt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #8 Del Skrevet 29. mai 2006 anine anabelle anastacia...(ikke min favoritt...) andrine ane aina anja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilli Skrevet 29. mai 2006 #9 Del Skrevet 29. mai 2006 Hva med Annveig? Ellers så syns jeg Anny/Annie er et pent navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lydia Epiphany Skrevet 29. mai 2006 #10 Del Skrevet 29. mai 2006 Annika er kjempetøft. Jeg har ei venninne som heter Annifrid, ikke så mange av dem her i landet, men det er veldig fint syns jeg. Moren hennes er ihuga ABBA fan, så det var sånn hun fikk navnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 29. mai 2006 #11 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er 67 treff på jentenavn som begynner på ann Navn Opprinnelse Antall Ann hebraisk 12960 Ann-Magrit litterært 12 Ann-Magrith litterært 5 Ann-Magritt litterært 52 Ann-Mari hebraisk 694 Anna hebraisk 16400 Annabel fransk 50 Annabell fransk 25 Annabella fransk 7 Annabelle fransk 32 Annabeth hebraisk 12 Annalisa hebraisk 6 Annbjørg norrøn 968 Annborg norrøn 5 Anne hebraisk 65630 Anne-Grete nylaget 454 Anne-Grethe nylaget 768 Anne-Lise hebraisk 3285 Anne-Ma hebraisk 14 Anne-Mari hebraisk 372 Anne-Marie hebraisk 1547 Anne-Marte hebraisk 131 Anne-Marthe hebraisk 141 Annebeth hebraisk 21 Annechen hollandsk 4 Annegrete nylaget 6 Anneke hollandsk 23 Anneken hollandsk 14 Annelene gresk 33 Anneli hebraisk 487 Annelill hebraisk 8 Annelin hebraisk 181 Annelis hebraisk 4 Annelise hebraisk 451 Annemari hebraisk 21 Annemarie hebraisk 45 Annemarte hebraisk 8 Annemette norsk 14 Annet fransk 8 Anneth hebraisk 23 Annethe hebraisk 19 Annett hebraisk 139 Annette hebraisk 2365 Annfrid norrøn 204 Anngjerd norrøn 10 Anngun norrøn 5 Anngunn norrøn 28 Annhild norrøn 63 Anni hebraisk 545 Annica svensk Navn Opprinnelse Antall Annicken svensk 146 Annie hebraisk 1421 Annifrid svensk 5 Annik svensk 60 Annika svensk 728 Annike svensk 74 Anniken svensk 2420 Annikken svensk 157 Annine hebraisk 25 Annlaug norrøn 600 Annmari hebraisk 10 Annora latin 1 Annuoso gresk 1 Annvei norrøn 14 Annveig norrøn 66 Annvor norrøn 62 Anny hebraisk 2990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #12 Del Skrevet 30. mai 2006 hei Netty! Hvordan gjorde du dette kule søket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. mai 2006 #13 Del Skrevet 30. mai 2006 An Ana Anab Anahita Anam Anastasia Anastassia Anbjørg Andi Andrea Andrine Andy Ane Aneta Anett Anette Anfrid Angel Angela Angelica Angelika Angelina Angeline Angelique Angelita Angjerd Angunn Anh Ania Anika Anikken Anila Anina Anine Anisa Anita Anitha Anitra Anja Anke Anlaug Ann Anna Annabel Annabell Annabelle Annbjørg Anne Annebeth Anneke Annelen Annelene Anneli Annelie Anneliese Annelin Anneline Annelise Annemari Annemarie Annemor Anneth Annett Annette Annfrid Anngunn Annhild Anni Annica Annichen Annicka Annicken Annie Annik Annika Annike Anniken Annikken Annine Annita Ann-Kristin Annlaug Annveig Annvor Anny Antje Antoinette Antona Antonette Antonia Antonie Anu Anveig Anvor Anwar Anya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 30. mai 2006 #14 Del Skrevet 30. mai 2006 Anneli, kanskje? Men Annika er jo nærmere Anny, Anny=Anni, og så er det bare en stavelse til, en diminutivsendelse, som gjør at det blir Lille-Anne(Anny), og det passer jo godt når det er en oppkalling. Likevel oppfattes Annika som et selvstendig navn, og ikke en juniorutgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #15 Del Skrevet 30. mai 2006 Hva med Angelica? Synes det er kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agder Skrevet 31. mai 2006 #16 Del Skrevet 31. mai 2006 Syntes faktisk at Anny er blant de flotteste navnene på Ann..., jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3mom Skrevet 31. mai 2006 #17 Del Skrevet 31. mai 2006 Annelie Annelin Andrine Annika Ania Anea Antonette Hva med to navn? Ane Olivia Ann Sofia Ane Matilda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. juni 2006 #18 Del Skrevet 4. juni 2006 Andrea Annelin Anna Anthea Lilliann Susann Christianne Fannie/Fanny Hanna Jannita Joanna Julianne Sanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thats me Skrevet 6. juni 2006 #19 Del Skrevet 6. juni 2006 Annelinn heter søstra mi (faktisk den 1. i Norge med det navnet) - og jeg har alltid forargret meg over at 1: hun fikk hete det og ikke jeg 2: at jeg ikke kan bruke navnet på mine egne barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhizopus Skrevet 4. desember 2006 #20 Del Skrevet 4. desember 2006 Dette var et gammelt innlegg men.. Kom på at Annelinn var et fint navn i natt, så tenkte jeg skulle sjekke utbredelsen.. Artig å se at noen andre syns det var fint også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 5. desember 2006 #21 Del Skrevet 5. desember 2006 det med opplakking er jo ganske stas og da...du kan kall henne for hanna som er et kjempe fint navn...anikka var og kjempe fint...janna elle janne??me slite me og med å finna navn lure på kordan dette skal gå jeg vil kalle opp men min samboer vil ikke.lykke til med navne valget gleder meg til å høre hva det ble:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå