Gå til innhold

Hvor er den hersens livmortappen?

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som har problemer med å finne den tappen? Et lite stykke opp i skjeden finner jeg noe som kanskje ligner beskrivelsen, men så går det an å passere denne ganske langt opp på den ene siden for å si det sånn. Der oppe finner jeg imidlertid ingenting.. Kanskje rekker jeg ikke helt opp? Er det normalt med skrå skjede?

Høres jo ut som jeg har en utvekst midt i skjeden, men ingen av de ørten gynekologene jeg har vært hos har noensinne sagt noe. Skal selvfølgelig snakke med gyn om dette neste gang jeg treffer en... men inntil da lurer jeg veldig. Har begynt å bry meg med denne tappen først nå, og har kjent etter noen ganger siste måneden. Har EL i går/dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5191053-hvor-er-den-hersens-livmortappen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å beskrive. Hvis du har el idag så tror jeg du kan kjenne den ved å ta langfinger i skjeden ett stykke opp. Du kjenner da akkuratt som en banan,,,, hihi..... vet ikke hvordan jeg skal forklare det... På tuppen skal du mest sannsynlig ha en åpning nå som du har el.... Det er akkurat som om noe henger ned, kan minne om en tykk banan....

Les mer på www.pernille.info

Tror jeg holder meg anonym med denne forklaringen.... hehe...

Det er nok ikke bare deg nei... Skjønner ikke hvor den tappen er jeg heller, så jeg har bare gitt opp å kjenne etter den, tenkte å høre med en gynekolog snart selv, må dra å sjekke leget en dag snart for jeg har begynt å ha så gruelige menssmerter annenhver mnd.

Har lest på pernille.info og andre steder, og det virker jo så lett...

Godt det ikke bare er meg da... Høres ikke bra ut med de smertene simsala, jeg hater menssmerter! Rart med bare annenhver gang da. Så lenge etter EL bør det jo ikke spille noen rolle hvilke side egget kommer fra? Kropp er rart. Nei, vi får se å bli gravide og møtes igjen med spirer i magen! :-)

Jeg syns også det er rart at det bare er annenhver gang, og så ble jeg litt skremt av at mamma sa at siden jeg hadde det burde jeg sjekke på gu om jeg hadde cyster på eggstokken (hun vet alltid hvordan hun skal trøste meg når jeg har vondt ja...)

Hadde vært så fint å møtes med mager=)

Spent om om dere tør å møte opp hos de gravide i lillestrøm...

Tappen er som sagt en tapp, det vil si at den munner ut i skjeden. Se for deg en flaske, i midten på bunnen av flasken står den en tapp opp, da skjønner du at du kan få fingeren på utsiden av tappen. Det er ingenting i veien med deg, du er helt normal :-)

Annonse

Tappen flytter seg opp og ned i skjeden utifa hvor du er i syklusen. Noen ganger kan den være så høyt oppe at du nesten ikke kjenner den, mens andre ganger kan den være så lav at du kjenner den nesten rett innenfor skjede åpningen. Det du kjenner er helt sikkert tappen. Når du kjenner noe som er ganske så annerledes fra resten av skjeden så har du funnet den. :)

"Når du kjenner noe som er ganske så annerledes fra resten av skjeden så har du funnet den." - Må være den beste og enkleste beskrivelsen jeg har sett! :-) Hvis det er sant, så er jeg jo trygg, men jeg syns fortsatt det er veldig snålt.

Simsala, nå syns jeg nesten du er frekk! ;-) Jeg har en skikkelig dårlig deppe dag; hater den infertile kroppen min og tenkte at ikke f om jeg orker face alle de gravide i morgen... Så kommer jeg hit og ser du setter spørsmålstegn ved om jeg tør møte dem. Nå må jeg jo.. *sukk*

Var oppe halv seks og jogget i regnværet i dag, ikke rart jeg er irritabel. Har overbevist meg selv om at hvis jeg bare trener, slutter å røyke kveldsrøyken+ og kutter ned på sjokolade så blir jeg nok gravid. Eller bare sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...