Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spurte helsesøster om det,og hun sa at jeg gjerne måtte gi bebien vann(kokt) som tørstedrikk innimellom. Spesielt på varme dager,eller om en er syk(jeg var syk og hadde problemer med å amme så ofte).

Men det gikk bare fint å bruke morsmelk som tørstedrikk også.

Kommer jo litt an på hvor gammel bebien er,jenta mi var vel 4-5 uker da,men til større bebien er det vel bare kjemepebra å gi vann som tørstedrikk. Til litt mindre bebier bør en kanskje være litt oppmerksom på at bebien får nok morsmelk også,siden en får metthetsfølelse av vann også. Men vann mellom pupp,er helt ok.

Så en kan gi vann fra de er helt små for å endelig svare på spørsmålet ditt :-D

:-)

Fekk beskjed av helsesøster at dette kunne gjerast allerede frå 4 veker. Vatnent måtte IKKJE kokast dersom det var kommunalt anlegg, viss vannent nkom frå brønn måtte det kokast. Litt bakteriar har dei ikkje vondt av, men viss vatnet lukte/smake klor hadde eg vert litt skeptisk..

Annonse

Ang om vannet trenger å være 37 grader.. Min helsesøster sa at det var lurt om det var litt kaldere enn 37 grader, da det var bra for babyen å kjenne at ting smaker forskjellig og har forskjellig temperatur. Selvfølgelig skal ikke vannet være kaldt, men nærmere romtemperatur..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...