Gå til innhold

kan ikke babyen ligge i vogn første uka???

Anbefalte innlegg

var hos noen venne ri går og de har en sønn på 3 år.

begynte å snakke om babyer og hun sa at babyen ikke måtte kjøres i vogn uka etter fødsle forde det kunne skade nakken.

vi som hadde tenkt å trille hjem fra sykehuset...noen som vet om dette stemmer?

og et sp.mål til:

plutselig virker det som om kulemagen har sunket ned..kan dette være?er i starten av uke 33.

vet at hodet ikke er festet ennå forde babyen ligger på tvers...

takker for alle svar:-)

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt at man ikke kan trille barnet sitt før 1 uke etter fødsel. Men man skal ikke løpe med spedbarn i vogn. Etter hva jeg har hørt. Men gå rolige turer skal da ikke skade.

Jeg trillet min sønn noen dager etter fødsel. Og hjem kjørte vi bil og da lå han i bagg med sikkerhtes nett. Det rister jo også litt. Ikke hørt at det heller skal være noe farlig.

Så etter min erfaring og det jeg tenker er det bare å gå turer så lenge været frister å gå ut i.

Jeg er i uke 34 nå og syntes i forrige uke i noen dager at mangen var litt lenger ned, men syntes den har gått litt opp igjen. Kan jo være noe man tror eller så ligger kanskje barnet seg forskjellig.

Eg har aldri hørt at man ikke kan trille barn i vogn den første uka,

høres nesten litt hysterisk ut.

Magen min har også "falt ned", men hodet har ikke festet seg, det vet eg fordi eg va på sykehuse forrige uke på sjekk.

Legen sa at magen gjerne faller ned på slutten av svangerskapet.

Det har jeg aldri hørt noe om. Vi var ute på trilletur da gutten var 3 dager gammel, og siden hver dag, han sov ute i vogn og vi trillet ham til han sov..

men ikke trill på humpete grusvei. men det gjelder jo egentlig hele tiden. Tenk deg hvordan det er å ligge oppi en vogn som hopper opp og ned.

Må man over stokk og stein (eller trappetrinn) får man ta det rolig og nærmest et hjul av gangen.

Kan ikke tenke meg at det er noe verre belastning å ligge i vogn enn å skulle inn i barnesete inn i en bil, og bilen skal jo over fartsdumper osv....

(en annen ting er at jeg vet ikke hvor mange hundre meterene jeg ville gått etter fødselen selv. Jeg gikk fra Ahus til parkeringshuset, men det var vel egentlig lagt nok. ca 5-7 min å gå...)

Det med magen som synker ned er det jeg har hørt om at hodet fester seg, men aner ikke, for jeg har aldri opplevd det selv

har aldri hørt noe sånt,men hvor mye er du ute å triller den første uka?det er jo bare så vidt man er kommet seg ut av sykehuset da.men jeg har brukt å hatt vogna inne slik at de har sovet i baggen lenge.senga har de fått etter noen mnd.syns liksom at det er lunere i baggen enn i den store senga.de er jo ikke vant med stor plass.

nei det der syns jeg hørtes vel hysterisk ut....jeg trillet min hjem når han var en uke gammel, og husker også at når vi gikk tur var det ingenting som fikk han til å ro seg så mye som når vogna humpa skikkelig ( de er jo vandt med å ligge å vugge rundt inni magen når vi beveger oss...)

En annen ting man må huske på er at baby har netopp blitt født...DET er ikke noen veldig skånsom opplevelse for den lille kroppen...så jeg tror de tåler mer enn vi innbiller oss...

Annonse

Jeg har en liten gutt på en mnd. Jeg spurte på sykehuset ang. når vi kunne ut å trille, og da fikk jeg til svar at det kunne vi gjøre samme dagen som vi kom hjem dersom vi ønsket det !!! Men dersom det blåser mye, må du bare passe på at det ikke blåser rett ned i vogna.

Jeg fødte på en onsdag, og lørdagen var vi på trilletur...... ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...