Sassy. Skrevet 29. mai 2006 #1 Skrevet 29. mai 2006 Hviler bebiene deres på dagtid ? Har de hviler til faste tider ? Hvor gammel er bebien deres ? Hvor lenge hviler bebein om gangen ? Hvor mangen hviler iløpet av dagen ? Alt en lurer på..... :-)
Anonym ;) Skrevet 29. mai 2006 #2 Skrevet 29. mai 2006 ........hviling på dagtid??? Hva er det?? Tøtta mi på 7mnd våkner rundt 9. Har en stille stund fra 11 til 12, hvor hun ikke sover men kun ligger i vogna og "kulern". Så er det fult kjør til kl. 21. Smådupper frem til nattflaska kl. 23, og sover hele natta igjen til kl. 9.......... .........og ikke er hun trøtt på dagtid, og ikke er sur/smågrinete på dagtid. Jeg har tydeligvis fått en unge med minimalt søvnbehov....... Og jeg lurer på hvordan fortelle en småttis at å sove om dagen er sunt i følge bøkene........... Noe som sikkert er mer enn håpløst.
DenherJenta Skrevet 29. mai 2006 #4 Skrevet 29. mai 2006 her er det heller ikke mye hviling jenta er 3mnd sover ca 9 timer på natta med 1 mating å hvis jeg er veeeldig heldig så sover hun en lur på 2 timer.. ellers så 2 ganger 45 minutt slumring.
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 Ella er snart 3 mnd (2 mnd og 21 dgr i dag) Ho våkner mellom 8 og 9, utover det så dupper ho når ho er trøtt, har ca 3 dupper i løpet av dagen, men ikke noe etter kl 17, fo vi legger ho ca 19.30.
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #6 Skrevet 29. mai 2006 Gutten min er 10 mnd, og har en eller to dupper på dagtid. Vi har egentlig ikke noe fast tid, men tar han bare en blund så pleier denne å være i 14-15 tiden, og har han to er gjerne en i 12 tiden og en i 16 tiden. Litt variasjoner er det jo, for jeg lar han styre dette litt selv. Er jo ikke alltid han er like trøtt, for det kommer jo ann på hva vi gjør om dagene - om det er mange inntrykk å fordøye eller ikke... =)
Tirilille Skrevet 29. mai 2006 #7 Skrevet 29. mai 2006 Lillebror er nå 5,5 mnd. Han sover to dupper på dagen. Våkner mellom åtte og ti en gang, våken i 2-3 timer, sover i 2-3 timer, våken i 2-3 timer og sover i 45 min. Deretter senga i ni-ti -tiden. Han er ikke så veldig styrt av klokka, mer av intervaller mellom våken og søvn.
tvilling73, 05/07 Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 Ja mi hviler :-) Jeg begynte med faste leggerutiner kl 19-1930 for 3 uker si, hun begynte i egen seng samtidigt, på eget rom. Nå sover hun 12 timers natt! Deiligt. Så er hun oppe ett par timer og sover nye to timer, oppe max to timer og sover nye 2 timer, oppe max to timer og sover 1 time, så legger hun seg 1 1/2 time etter dette, ferdig matet og badet... Det hjalp mye å flytte hennes daglurer til senga istede for vogga i stuen... Hun er 5 mnd nå, men har hele veien vært ett sove-barn :-) Når hun er våken smiler hun og leker med uro'en sin og er superblid, MEN hun må ha skjønnhetssøvnen sin...
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Jenta mi er 7,5 mnd og sover fra 19.00-7.00 på natta (våkner noen ganger, men sovner greit igjen. Har nettopp sluttet med nattpupp) Så er det formiddagslur i 10-11.00 tida, sover da 1-1.5 time. Og så sover hun en lur i 15-tida, da sover hun en timestid.
Mollybegolly Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Ja Sover i to omganger. Ca klokken ni og ca klokken 2, avhengig av hvor lenge hun sov første luren. Drøye 10 mnd Total søvn i løpet av dagen er ca 3 timer (pluss/minus en halvtime) Legges i sengen 1830-19 og sover vanligvis til like før halv sju (en el to amminger) Tidligere var det ikke lett å få henne til å sovne for dagslurene, og om hun sovnet var det gjerne bare i en halvtime i slengen. Det måtte rett og slett litt mer konsistente rutiner til, så nå går alt som har med soving mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå