Gjest Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei. Har snakket med legen min om å få sykmelding en stund når jeg er blitt gravid med 2. forsøk. Men legen min mener det er bare tull, fordi forskning viser at verken stress eller tunge løft har noe med dette å gjøre. Jobber i hjemmesykepleien med MYE stress og tunge løft. Er så lei meg, fordi jeg vil jo gjerne ta noen forhåndsregler, ikke å sluntre unna jobben!! Sukk.. jeg som var veldig klar for å begynne å prøve igjen, er så nervøs at jeg tør ikke lenger. Å miste er noe av det jævligste, legen min har ikke barn. Han skulle visst.. sukk.. Klem:-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5190443-legen-min-mener-at-det-er-tull-med-smelding-etter-ma/
jadida Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Hmmm....det jeg stort sett har fått høre, er at det veldig sjelden finnes "fasitsvar" på hvorfor man mister, så stress kan nok ikke utelukkes. Jeg har nå nylig mistet for 2. gang, og regner egentlig med at jeg får/ber om sm neste gang jeg blir gravid. Nå virket legen min veldig grei; hun sm meg med en gang jeg kom til henne pga blødninger og sa jeg trodde jeg var i ferd med å miste; "spiller jo egentlig ingen rolle fra eller til", som hun sa, "men da føler man iallfall selv at man har gjort det man kan". Hun har sagt jeg skal få tett oppfølging når jeg blir gravid igjen også, så tror i grunnen det skal gå greit. Jeg har lange arbeidsdager, som til tider kan være stressende, så selv om jeg egentlig ikke tror det har noen direkte årsak, vil jeg være på den sikre siden neste gang. Men det er jo forskjellige typer av stress også da; "jobbstress"/hektisk hverdag er det jo ikke sikkert at har så stor påvirkning, men hvis man er mer psykisk stresset, innbiller jeg meg at det kan være vere. Og det kan man jo bli, hvis man bekymrer seg! Jeg ville snakket med legen en gang til, evt ventet til du finner ut at du er gravid, og si at du er veldig redd, og gjerne vil ha tilretteleggelse/sm. Sender litt babystøv din vei jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5190443-legen-min-mener-at-det-er-tull-med-smelding-etter-ma/#findComment-5196927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå