Gå til innhold

Hjeeeeelp - igjen!!! Utslitt jeg...

Anbefalte innlegg

Blir mye syting fra meg her inne nå, men jeg er bare så innmari sliten....

Vil så veldig gjerne lykkes denne gangen.... Har kommet meg til rd4 nå, men nervene spiller meg et puss...

Har sovet elendig i natt, kun fra to til fire, lå våken fra fire til seks og grublet. Sto opp, gikk å la meg igjen halv åtte og sov til ni...

Sender hjernen min ut i en spiral om at det er utrolig viktig å ha det positivt rundt seg nå - og være uthvilt... Og når jeg da ikke er det blir alt helt utrolig ille...

Redd det ikke funker denne gangen, men håper det så inderlig inderlig...

Har ikke hatt det på denne måten før og lurer på om det er hormonene som spiller meg et puss - men gikk jo på de samme sist gang og hadde det ikke slik da...

Er det noen flere som har hatt det slik i perioder??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5189834-hjeeeeelp-igjen-utslitt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen.

Nå er det viktig at du klarer å slappe av (særlig etter den hektiske helgen du hadde.....). Du har to spirer som skal gro fint, og i et stresset miljø, vil ingenting gro.

Jeg sover og elendig, men det er mest på grunn av smerter i korsryggen, og på venstre side av magen. Disse strekker seg også ned i låret. Helt fryktelig.

Nå når mannen og ungene er bortreist, har du ikke en venninne som du kan gå på kafe i lag med? For å ta en kopp te, eller et glass vann om ikke annet. Sladre litt om hva som er nytt, om teite ektemenn, slitsomme barn, dumme filmer på tv, stygge kjoler............For å få tankene over på noe helt annet. Det er uhyre viktig. Slapp av. Lei deg en film. Hiv deg på sofaen. Dette har du full anledning til, og er i din fulle rett til å gjøre. Ikke stress, please. Det hadde vært så kjekt om vi kunne fortsatt her inne sammen. Kanskje også videre på 1. trimester om ikke så lenge................

Husk, det er lov å klage litt. Det er derfor vi er her for deg.

Klems :-)

Hei du.

Jeg tror det er ganske normalt det du opplever.Ikke så rart etter alle hormonene en tilfører kroppen. Jeg selv var sikker på at det ikke klaffet første gangen,siden prosenten ikke var så høy.Men sitter med en sønn på over 2 år i dag. De sier jo at stress ikke har noe innvirkning på resultatet. Så tror du kan slappe av. Prøv å finne på noe så du har tankene på noe annet. Laaaange dager å vente. Men du skal se at går bra denne gangen. Krysser fingrene for deg.

Klem fra

Åh... De er så lange de 14 dagene... -og jeg er nå på RD 21!!!! Det er lenge det! Det er vanskelig å få tiden til å gå, for man er hele tiden på vakt... Så er man glad, så er man redd, så er man bekymret, så vil man juble... det er et mareritt! Tror faktisk ikke det å bli gravid blir sånn jeg hadde trodd... jeg trodde jeg ville teste positivt en vakker dag, og jeg kunne juble over dette, så skulle babyen komme uten komplikasjoner eller bekymring - bare med glede! Vet ikke hvor mange nederlag jeg kan ta på dette forsøket.. har nå testet neg 4 ganger, og vært til 2 blidprøver. Håper jeg får den gledelige beskjed i morgen!

hold ut - vennen! Det må jo vente det beste i den andre enden!!!

Klemmer fra

Gjest lille fiol

hei du, skjønner at du har det tøft og at det er vanskelig å si til seg selv alt det som en burde, skulle, måtte gjøre... kanskje det kunne være en ide for deg å gjøre noe konkret , ja noe som du vet du liker, eller noe annerledes som kan ta tankene dine bort fra det å ruge og alt det det innebærer.

jeg vet jo ikke hva du liker, men noen ganger er det godt å gjøre noe som ikke er typisk en selv også. f. eks. male litt, oppdage hva oljemaling er uten å være i nærheten av å lagen noe brilliant men bare leke med farger, søle og grise og smile litt - få tankene over på andre ting.

når jeg har det vanskelig så f.eks. lager jeg mat, masse deilig mat og kaker som jeg legger på fryseren. jeg ser, lukter og smaker noe konkret som gjør meg godt i magen og sjelen, eller jeg lager keramikkfigurer, går i naturen og sanker kvister som jeg limer skjell, fine steiner etc.kanskje litt maling også - ja noe som jeg liker og som gjør meg glad. jeg tror det er lettere å gjøre noe med hendene, produsere noe enn det å f. eks skulle prøve å lese en bok ol da du må konsentrere deg på en annen måte. prøv å se utover og vær aktiv uten å løpe maraton

vel detter er bare noen ideer fra meg som kanskje kan lokke fram fantasien i deg til noe hyggelig

jeg har det bra, har ingen andres unger å forholde meg til som jeg beundrer dere som har for , det kan ikke være like lett til tider og hvertfall ikke i en vente ruge periode.

har mye menslignende murringer imagne i dag og ømme bryster men jeg vet ikke jeg .... :-)

klem

Takk for alle gode ord jenter!! Har vært til akupunktur i dag - fått nåler på alle avstrssende punkter - og det hjalp!!!

Har det bedre i kveld, og nå har mann og barn reist - så nå kan jeg hvertfall bare skylde på meg selv om jeg blir stresset :o)

Fysisk stress er forresten ikke det verste - i helgen er det det psykiske som har plaget meg til vannvidd...

Bedre nå :o))) ( selv om mine største symptomer for øyeblikket er støle biceps og støle lår - kommer av anspentheten.... Puppene er ømme også - og det er nesten litt rart... hadde ikke det på det første forsøket, - bruker samme medisiner nå - så da er det jo litt rart om dette er en bivirkning av medisinene også...

Annonse

Så bra at du har vært på akupunktur - og at det hjalp litt på stresset!

Er ikke noe godt å ha det slik i denne perioden

Jeg synes det er overraskende effektivt og avslappende- har selv bestillt time i morgen.

Puppene mine er superømme - går på Progestan-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...