Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ville bare dele dette med alle dere som ønsker seg en til, og som har mulighet til det! Sett igang og produsér!:-)

Tross hodepine, humørsvingninger og andre småplager, er det fantastisk godt å kjenne en baby inne i magen og vite at snart har jeg en liten bylt i armene igjen.

Så heldige vi er som har muligehten til å oppleve verdens flotteste mirakel!

Fortsetter under...

Hei Aga - og gratulerer med magen!

Jeg har alt fått min en til - så nå holder det for meg :-) Men jeg savner faktisk å gå gravid. Sikkert fordi den siste var verdens enkleste å ha i magen (like grei når hun er utenfor magen også). Nå virkelig nyter jeg baytiden - de blir jo så store så raskt disse små.

Ja, det er fint med barn- både utenfor og inne i magen.

Det er mange år mellom min eldste sønn og lillegutt, og mange ganger i de årene savnet jeg følelsen av å være gravid og kjenne bevegelse i magen. Nå er det aller siste gang for vår del, fem til sammen er nok:-)

Det er så utrolig fint, det nicket ditt! (glad i tegneserier..)

Ha en strålende dag videre!

Uff, jeg har visst 5 meter med tegneserier i hyllene rundt meg. :-)

Jeg har 6 år mellom eldste og midterste og 14 måneder mellom midterste og yngste. Jeg var så babysyk igjen etter miderste at jeg bare måtte en gang til :-)

Fem stykker er mye å holde styr på og følge opp, ja. Synes du er skikkelig tøff. Men så er det kos med masse søsken, da.

Ha en flott dag du også. :-)

Åh, du er så søt, Aga!

Jeg er jo kjempemisunnelig på deg og den lille jenta som får lov til å bli født inn i den levende og herlige familien din!

Jeg kjenner at hele meg skriker mot å fortsette reir-byggingen, her, hehe..... Et barn er ikke nok (selv om jeg trodde jeg skulle spy meg ihjel sist...), og vi har en plan ;-)

Det er virkelig et mirakel.

- i natt var jeg med og tok imot en sprell levende gutt ved keisersnitt på jobb - like vakkert den ene veien som den andre.

Ha en herlig dag, Aga!

Klem

Annonse

Hei Aga, og gratulerer med graviditeten. Her i gården kom nr. 2 på selveste nasjonaldagen, og poden på 20 mnd ble storebror til ei skjønn jente. Jeg for min del er ferdig med å befolke verden nå, og jeg var fryktelig tung og lei på slutten, men resultatet av det hele er jo bare fantastisk!

Håper du får en flott graviditet uten alt for mange plager. Når er termin, forresten?

Termin er 9. august, så det er ikke så fryktelig lenge igjen:-)

Grattis med gutten, det er da en fantastisk dag å få barn på! Hvordan takler storebror den nye situasjonen? Må si jeg undrer meg hvordan dette skal gå, med lillegutt som vil være 19 mnd og allerede nå er grønn av sjalusi hvis jeg gir en kos til de andre gutta her....

Håper dere koser dere i de nydelige maidagene, alle i hop!

Her har søskensjalusien uteblitt så langt. Han på 16 måneder som er storbror til en liten søster på 2 månder får ikke nok av å kose med søsteren og å vise henne frem. Det første han sier til alle vi treffer er: Se! Søster!

Helesesøsteren ba meg forøvrig ikke ta ham med når søsteren skal vaksinere seg. Hun er noe bekyret over at han ikke kommer å ta det særlig pent.

Jeg blir så fantastisk glad av å lese slike innlegg! Kos deg masse med magen, Aga! Og husk bæresjal - var det ikke det du ville ha med en eventuell nestemann? Eller er fjummsi helt på bærtur nå? Kanskje det var EM?

Nei, jeg skal bruke en eller annen slags bæredings nå. Er ikke helt orientert i jungelen, men kanskje du kan veilede meg litt?

Og du: Du og dere andre kloke damer, dere trengs inne på BiM om dagen altså! Det er så mange som snakker om nyfødte og rutiner, om at de ikke vil amme fordi det ikke er bevist at det gjør barn smartere, osv osv. Nesten slik at jeg blir helt AP;-)

Jammen Aga, du er jo AP. Jeg vet du ikke vil sette deg selv i bås, og jeg vil heller ikke det med meg! Men jeg var bare så glad da jeg oppdaget at det jeg synes var sunn fornuft var det for en hel haug andre også! Jeg kjenner mange som kaller seg AP-foreldre etterhvert, og det eneste som kjennetegner de jeg ar hilst på er at de er ressurssterke foreldre med sterke meninger. De er ikke en saueflokk som følger blindt en bunke med prinsipper eller idealer. Alle har SIN måte å leve på, ingen er like. Og ingen tilstreber å bli like.

Nok om det! Uansett hva du kaller deg eller ikke er du en fantastisk mamma som jeg har stor respekt for og gjerne skulle ha truffet! Og bæretøy skal jeg gjerne hjelpe deg med! Jeg er ikke den med aller mest erfaring, men deg kommer seg ;o)

Jeg skriver ikke så mye her om dagen. Det er som du sier masse snakk om nyfødte og rutiner og stramme linjer og maktkamper og trass - jeg blir helt svett. Det blir så forskjellog fra min måte å tenke på. Jeg kjenner igjen situasjonene, men opplevelsen av de er så ulike, så det blir som å snakke et helt annet språk. Jeg klarer ikke å involvere meg like mye hele tiden, men jeg er i kulissene og leser en del. Jeg søker i alle fall opp nicket mitt og kikker innom ammedebatten... Så det er bare å rope, jeg kommer da ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...