Gå til innhold

Bok om babymassering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jenta vår på litt over 5 uker har kolikk og sover kun minimum i løpet av en dag. Tenkte å prøve babymassering om det hjelper henne til å slappe mer av.. Går til kiropraktor men ser ikke ut til å hjelpe mer en 1 dag..

På forhånd takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bok om babymassasje fra teknologisk forlag. Vi brukte denne en del i begynelsen, vår hadde også kolikk. Hvet ikke hvor mye det hjalp med det er veldig koselig. Nå blir det bare av og til.

Jeg fikk meg et par timer massasje rett etter fødsel og hun jeg gikk hos sa at hun hadde opplæring av babymassasje. Kansje noe for dere.

Skrevet

Jeg har en bok, men den er svansk. Den heter "spedbarnsmassasje", og virker kjempebra.Det er VIMALA McClures som har skrevet den, så den finnes sikkert også på norsk. Det står det bl.annet massasjeteknikker til kolikkbarn og fortidligfødte.

Vi hadde 2 behandlinger til kiropraktor og det hjalp veldig. Men hun skriker en del og vil bli bært pga at vi bærte mye da hun var plaget med kolikken. Men hun begynner å bli vant med å ligge i ro nå.

Har du prøvd å la babyen ligge mye uten bleie og bare presse fotene opp mot navlen? Rotere føttene med klokka? Det hjalp en del for oss(da det sto på). Ellers var støvsuger et godt hjelpemiddel. Bruker faktisk om natta å lage støvsugerlyder slik at hun sovner. He, he høres sikkert rart ut, men hun sovner momentant.Istdet for å gå å bære på henne hele tialager jeg heller disse lydene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...