Sara Rompompei Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Var det rart eller fint? Får vi jente skal hun hete Emma, det er vi enige om. Har lyst på et navn til, også fordi det er så populært med Emma, da er det kjekt med ekstranavn når de begynner på skolen (om flere i klassen har samme navnet). Eldstejenta vår fikk mellomnavn etter oldemor på fars-siden, så nå synes jeg det bør være på min side. Bestemoren min het Randi. Verdens beste bestemor og det hadde vært koselig å kalle opp etter henne, men det har jeg ikke lyst på Randi. Var Randine rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 hadde ikkje heilt sansen for randine.kva med rannei? syns alle jentenavn på r blir litt tunge som eit navn nummer to. ville valgt eit lettare navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #3 Del Skrevet 29. mai 2006 For all del ikke velg Randine som navn nr. to. Jenta får da et navn som få har hørt før og som mange vil oppfatte som rart. Emma er et relativt kraftig navn som for så vidt passer best alene, men jeg skjønner poenget med å velge et navn nr. to som kan brukes dersom de plutselig blir mange Emma'er i samme klasse. (Dette bruker likevel å løse seg rimelig greit med at barna bruker forbokstaven i etternavnet for å skille de). Dersom du egentlig vil at det er Emma som skal brukes ville jeg ikke lagt til et navn nr. to, for da ender du fort opp med at de alltid brukes sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toffy Skrevet 29. mai 2006 #4 Del Skrevet 29. mai 2006 Nei, eg syns Randine va fint! Nytt og vågalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #5 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg synes faktisk at Randine var kult. Og så synes jeg Emma Randine passa bra. Kanskje det kommer an på hvilken dialekt vi har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #6 Del Skrevet 29. mai 2006 Helt ærlig så synes jeg Randine var litt rart ja. Hva med Regine? Den fineste Emma-kombinasjonen jeg har hørt så langt er Emma Celeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #7 Del Skrevet 29. mai 2006 Fint navn, det!! Har aldri hørt Randine før nå, men det var fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #8 Del Skrevet 29. mai 2006 Det synes jeg var veldig merkelig=/ Emma er jo fint, mens Randine ble liksom litt tilgjort, og ikke så fint i mine øyne... Høres ut som dere på et vis har forsøkt å modernisere Randi (noe dere for øvrig sikkert har forsøkt på og...) Hva med Emma Regine istedenfor, som en annen over her har foreslått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammmamia ** Skrevet 29. mai 2006 #9 Del Skrevet 29. mai 2006 Enig med de som foreslår Emma Regine! Randine var knallstygt, men smaken er delt:-) Vi har tenkt på Emma Linnea selv, men det ble for søtt for oss, men synes fortsatt det passer veldig fint sammen da:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 29. mai 2006 #10 Del Skrevet 29. mai 2006 Randine var ikke så fint ... :-/ så det ville jeg styrt unna ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Rompompei Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 30. mai 2006 Nei, Randine var nok litt rart ja. Jeg får lete litt rundt i familien og se om jeg finner noe bedre. Skal det være et ekstra navn til Emma så skal hun kalles opp. Takk for meningene deres jenter. Kommer tilbake med nye forslag jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippi74 Skrevet 30. mai 2006 #12 Del Skrevet 30. mai 2006 Hadde ikke sansen for Randine, det høres unaturlig ut for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina og lille Amalie :o) Skrevet 11. juni 2006 #13 Del Skrevet 11. juni 2006 Vår datter heter Emma og skulle egentlig ha dobbeltnavn .. da hadde det blitt Emma Agnethe. (oppkalt etter to av sine tippoldemødre) Jeg synes også at Randine smakte litt uvant...Hva het den andre bestemoren din da..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. juni 2006 #14 Del Skrevet 12. juni 2006 Randine står faktisk oppført i navneguiden, å jeg synes ikke det var så verst:) Andre navne forslag: Randy, Rangdi, Ranya, Rebekka, Reidi, Randia, Randie, Ragla, Ragna/Ragne, Ragndi, Ragnhild, Raina/Raine og Ramona.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamor =) Skrevet 15. desember 2006 #15 Del Skrevet 15. desember 2006 Tenk å si at et navn er knallstygt? fysj! tankeløst! Jeg har en randine i magen jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå