Gå til innhold

Når bør 7 mnd gamle babyer legge seg?

Anbefalte innlegg

Tror vi legger gutten vår litt seint, mellom 21 og 22. Det har bare blitt sånn, men nå lurer jeg på om ikke han burde vært lagt litt tidlgere. Pappaen hans jobber mye og lenge, så det er jo også litt av årsaken til at vi ikke legger han tidligere. De må jo også få tid sammen. Men kanskje vi gjør han en bjørnetjeneste?

Hva gjør dere? Er det fare for at han våkner klokka fem om morgenen om vi legger han i 19-tida?

Fortsetter under...

etter erfaring så er beste leggetid for vår 7 mnd gamle gutt rundt kl. 19. det er faktisk da han sovner fortest, for da er han ikke rukket å bli overtrøtt. jeg har hørt at små barn bør legges med en gang de blir trøtte, gjør man ikke det går det to timer til neste gang de blir like trøtte. det kan godt stemme her, for han sovner ikke like lett etter 19 og frem til 21, men rundt 21 igjen sovner han fort... merkelige greier egentlig, men tror det er noe i det!

gutten vå sover like lenge uansett hvor sent eller tidlig han legges, men vet ikke om det gjelder alle. kan jo bare snakke ut fra egen erfaring:)

min sønn på 6 mnd legger seg ca 19.30, det er helt topp! da har jeg og sambo litt tid for oss selv. han jobber også mye sent men jeg vil ikke holde lillegutt våken av den grunn. jeg synes det er litt sent å legge gutten på det tidspunktet som dere gjør..men det er meg

mulig han våkner noe tidligere men hva gjør vel det? min gutt våkner rundt 8 og det er helt topp! vil heller stå opp tidligere å ha kveld enn å stå opp sent og ikke ha kveld, legger jo meg selv 22.30

tenk den dagen dere vil tilbringe litt tid sammen på kvelden, eller at dere får besøk og sånt, ja da er det litt vanskelig når dere har gutten deres hoppende rundt til 22?

men for all del, gjør det som føles riktig for dere =)

han sover forresten til 7-7.30 neste morgen uansett leggetid... mamma la aldri oss 4 søsknene tidlig og hun synes det gikk helt greit. da hadde vi sikkert en liten dupp ekstra på kvelden i stedet. så om du synes det er greit å legge han kl. 21 er vel ikke det noe problem.

Hvis dere selv føler at han legger seg seint kan dere jo legge han tidligere. Men er jo ikke sikkert det passer for dere selv om det virker som om "alle andre" legger barna sine så mye tidligere enn dere:)

Gutten vår er 7,5 mnd og legger seg 19.30. Blir det noe særlig senere enn det er han veldig vanskelig å få til å sovne. Han sover natta igjennom og står opp rundt kl 8. De gangene han legger seg en stund etter normal leggetid syns jeg faktisk at han både sover mer urolig og våkner tidligere om morgenen

Her er vår erfaring:

Lillemann sover 10 timer om natta uansett om vi legger ham seint eller tidlig. Det er rett og slett søvnbehovet hans. Vi legger ham derfor 21-22 fordi vi vil opp i 7-8-tida.

Dere kan jo prøve å legge tidligere hvis dere ønsker det. Noen sier jo at barna sover flere timer total hvis de legges tidlig, men hos oss er altså ikke sånn.

P.S Du har sikkert sett mange innlegg her med "H*n våkner kl 5!!!", så det er ikke alle barn som sover lengre selv om de legges tidlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...