Gå til innhold

Juni: Utbetaling av fødselspenger


30 og 3 barnsmor i mai

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå i min andre uke med permisjon og lurer på når vi starter med å få fødselpenger. Når jeg går inn med trygdeetaten.no står det bare at det utbetales 1 gang pr måned, ikke når i måneden. Jeg har heller aldri mottatt en bekreftelse fra de på at søknaden er "godkjent", men det er det kanskje ingen som får??

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Kanskje dette er forskjellig fra kommune til kommune, men jeg har fått tilbakemelding på at søknaden min er godkjent og hvor masse jeg får i støtte/hvor lenge. Utbetalingen er rundt den 25 i hver mnd, men jeg ville nok ringt trygdekontoret og hørt at alt var i orden..Lykke til!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, samma her. Jeg fikk også bekreftelse på dette og hvor lenge jeg får, hvor mye etc. Og utbetalingen er vel rundt den 25. ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dette er veldig forskjellig fra kommune til kommune..? Jeg er også i min 2 uke av permisjonen,fikk ikke bekreftelse på at det er i orden. Men de første pengene fikk jeg 22.05.

Og de gjelder for 22.05-31.05. Jeg ringte trygdekontoret i går.

Dama sa at pengene kommer 1 gang i måneden,ca rundt den 20. Så neste gang jeg får er rundt 20juni,og de gjelder da for 01.06-30-06.

(bor i Larvik kommune)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da jeg ringte trygdekontoret i Oslo, sa de at jeg ikke fikk noe vedtak før etter at jeg har født. Det kunne være lurt å ringe inn og fortelle at du hadde født, så kunne de sende ut vedtaket da. Litt rart spør du meg, men det var iallfall det hun sa.

 

Det virker som de praktiserer så forskjellig over hele landet, så jeg ville nok ringt og hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk samme beskjed som deg jeg,kakka! dem sender vedtak etter fødsel...men det med utbetaling og det vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samme her på gjøvik også- de sa at vedtaket blir fattet først når fødselen er funnet sted. ønsket jeg å starte utbetaling tidligere måtte jeg gi beskjed om det da jeg leverte søknaden fikk jeg beskjed om.

 

egentlig burde trygdeetaten.no oppfprdre folk til å ta kontakt med trygdekontoret der de bor siden det er så forskjellig praksis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann 80:)

 

 

Akkurat det samme med meg...fikk ingen bekreftelse....men fikk penger 22.05.06 for meg gjaldt de for 19.05.06-31.05.06...men det kommer jo bare an på når permisjonen begynte...prøvde å ringe dama som liksom er min saksbehandler...Gunn Jacobsen...(larvik)men ho er jo f... meg aldri der og ingen andre vil uttale seg...arrgghhh...blir lettere irritert...hørt noen andre som er misfornøyd med ho herre dama her...går det an å bytte til ei annen ei tro?

 

10 dager igjen her...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bebbisimagen!

 

Jeg har ingen egen saksbehandler.. trodde det bare var hu gunn som har med fødselspenger å gjøre der jeg? Hu er ikke den blideste jeg har snakka med på telefonen..

Men jeg har fått pengene mine så da er jeg fornøyd :-)

 

Jeg har 11 dager til termin,syns dette går tregt på slutten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...