Anonym bruker Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 jeg har veldig vonde kynnere,men de varer jo bare noen sekunder.lurer veldig på hvordan jeg da skal klare en fødsel med rier som er ti ganger verre!jeg er litt imot å ta smertestillende(tar d aldri),men så har jeg vel aldri opplevd skikkelige smerter heller da..noen som har erfaring med å klare seg uten?er det veldig ille?mange som sier at de har så vondt under fødselen at de tror de skal dø og ikke kommer til å klare å fullføre!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5189203-vonde-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjort Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har også mye kynnere. De var ikke så ille de første månedene, men i de siste ukene har de blitt værre og værre, og det er sikkert normalt. Har termin på fredag, det blir barn nr. 2. Jeg fikk ingen form for smertestillende under fødselen med førstemann, og husker at der og da hadde jeg nesten en slags panikkfølelse fordi jeg følte at det var noe som skjedde i kroppen min som jeg selv ikke hadde noe styring med. Men når pressriene kom, var det som om jeg følte at endelig er det noe fornuftig som skjer, og da ga jeg alt! Så, når barnet var ute, var det hele skyvd langt der bak.... Alt rundt fødselen skjedde helt naturlig, og det er jeg kjempeglad for. Vondt var det ja, men du "er bare med" på en måte, så du klarer det helt sikkert kjempebra! Det spiller ingen om du tror du dør og ikke klare å fullføre, for det klarer du uansett!!!!!! Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5189203-vonde-kynnere/#findComment-5190917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slettvoll -80 Skrevet 22. januar 2007 #3 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei:)-Noen får vonde kynnere,selv har jeg ikke opplevd det noe særlig.Fikk førstemann nov-05,og har ny termin 26apr m tvillinger!holder meg også unna smertestillende sålangt det lar seg gjøre,og var veldig spent på om jeg skulle klare fødselen uten!D gjorde jeg ikke,for riene kom tett uten særlig pause og det føltes fort som om kroppen skulle revne i to i magen!!IKKE FOR Å SKREMME.Alle opplever fødsel så innmari forskjellig,og mange får riene i ryggen,jeg gjorde ikke det..Noen går d så fort for at de ikke rekker å tenke!Blir litt misunnelig..;)Sett deg litt inn i de forskjellig smertelindring og hva de tilbyr der du skal føde.Jeg "glemte"å sjekke ut selv noe særlig,og ble liggende med epidural-hodepine.Skikkelig guffne greier,men jeg gjør det igjen fordi det var så utrolig lindring!!Kan jo ikke være så uheldig to ganger!Jeg visste heller ikke hvordan jeg skulle klare riene,skikkelig "ut av kroppen opplevelse"hehe.Men for en gave å få når man er ferdig!!!!!!Kommer til og gå kjempebra m deg;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5189203-vonde-kynnere/#findComment-7898120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna71 Skrevet 22. januar 2007 #4 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg hadde kraftige kynnere sist. Jeg syns kynnerne var mye verre enn riene. MYE verre, faktisk. De er på en måte ikke "konstruktive", hvis du skjønner. Jeg tenker på riene som "arbeid". Litt som å trene skikkelig skikkelig hardt. Mens kynnere (eller tannpine eller andre vondter) er mer som å slå tåa i et bordbein: Bortkasta smerter! Jeg har verdens laveste smerteterksel. Seriøst. Sist jeg hadde tannpine tok jeg en halv eske smertestillende og satt likevel på kontoret og ULTE før jeg føyk av gårde til tannlegen.... Patetisk. Når jeg er syk så er jeg så miserabel at du vil ikke tro det. Som en mann, omtrent... Likevel har jeg hatt to FLOTTE fødselsopplevelser, og GLEDER meg virkelig til å føre igjen denne gangen. Jeg har følt meg trygg og godt ivaretatt, og veldig FLINK. Kroppen min har jobbet som bare rakkern, og jeg har lent meg tilbake og konsentrert meg om å la den jobbe. Første gangen fikk jeg fin hjelp av godt timet epidural. Andre gangen fødte jeg uten smertelindring og så godt som smertefritt i vann. Jeg anbefaler på det varmeste boken "fødsel uten smerte". Den gir en helt annen angrepsmåte til dette med fødselsarbeid og hjelper deg å jobbe på lag med kroppen, og ikke mot den. Da blir en fødsel en skikkelig skikkelig hard jobbeøkt, men ikke et smertehelvete. Jeg for min del gjennomfører heller 100 fødsler enn den før omtalte tannpinen.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5189203-vonde-kynnere/#findComment-7902080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå