selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 #1 Del Skrevet 29. mai 2006 Håper noen kan komme med litt tips, innspill og råd, er litt forvirra. Jeg er gravid i uke 9 med andremann - litt uplanlagt, men VELDIG velkomment Har en 2-åring fra før. Vi bor i Trondheim, men skal flytte til en liten kommune et godt stykke utenfor byen. Ja, vi flytter på landet Mannen begynner i ny jobb på nystedet allerede i juni, men jeg må fortsette i jobben min her minst ut august, kanskje ut september. Jeg kommer til å mase mye på dere framover, men akkurat nå er spørsmålet mitt dette: Bør jeg vente med hele jordmorgreia til jeg selv har flyttet til nystedet? Hvis jeg begynner her i juli må jeg jo skifte i september/oktober... Jeg skal til fastlegen min her i byen på 1.kontroll i neste uke, og lurer på om jeg bare skal holde meg til legetimer fram til jeg får flytta på orntli... hva tror dere, jenter? Saken er den at jeg er vettskremt etter forrige fødsel (tok 2 1/2 døgn), og SKAL føde på St.Olavs hospital uansett om det er 2 1/2 time kjøretur i ambulanse. Jeg vil altså ha litt ekstra oppfølging i dette svangerskapet. Å begynne hos jordmor på ny-stedet før jeg flytter vil bli vanskelig, da må jeg ta meg fri fra jobb en hel dag for å reise, og det blir en del prakk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nungo Skrevet 29. mai 2006 #2 Del Skrevet 29. mai 2006 Dette er jo noe kun du selv kan avgjøre, men jeg vil bare si at det er ikke noe problem å bytte lege/jordmor midt i svangerskapet - så du trenger ikke å la være å gå av den grunnen. Jeg gjore det med 1. mann og det gikk kjempefint; det var en helt grei overlapping. Kanksje du kan snakke litt med jordmor på ny-stedet på telefon? Og så at kontrollene ho sdin nåværende fastlege? Det høres jo ut som du hadde en litt traumatisk fødsels sist og da kan det kanskej være lurt å snakke med jordmor ganske tidlig i svangerskapet? Ønsker deg lykke til uanseet hva du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mai 2006 Ja det er akkurat det at jeg kunne tenke meg å få denne angsten ute av verden tidlig i svangerskapet. Jeg gidder ikke gå rundt resten av svangerskapet og bekymre meg Det er for flott å være gravid til det! Takk for svar! Det er riktignok bare jeg som kan ta avgjørelsen, men av og til er det godt å få litt andre synspunkter på ens egne grublinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 29. mai 2006 #4 Del Skrevet 29. mai 2006 Hvor smått er stedet? Egen fødestue eller? Det har vi her jeg bor, så jeg gikk til kontroll til de to lokale JM'ene, men siden jeg var førstegangsfødende måtte jeg til storbyen for å føde. Banne - er fast bestemt på å få Knøttebøtte her, med lokal jordmor, takk! Opplevelsen av stort sykehus og (for meg) ukjent jordmor var med på å gjøre mine fire døgn med veer temmelig slitsomme, da takke meg til kjente forhold her. Dette handlet om meg, men det jeg prøver å si er at jeg hadde ringt jordmor på det nye stedet for å se hvordan hun var, og dermed fått en idé om hva jeg ville gjøre videre. Tror jeg ringer Bjørg, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 29. mai 2006 Hei du med morsomt nick hihi... det er et lite sted ja, med egen fødestue. En del av meg vil veldig gjerne få nestemann på den lokale fødestua for å støtte opp rundt tilbudet, men... forrige fødsel var såpass ille for meg. Det eneste som gjorde at jeg fikk gjennomført det hele var fantastisk flott personale på sykehuset, og vissheten om at de har tipp-topp utstyr av alle slag, masse ekstrapersonale og en særdeles bra nyfødt-avdeling. Jeg TØR rett og slett ikke bruke fødestua. Feig som jeg er....... Fikk jo ikke "min" jordmor på føden sist uansett, så det å gå til lokal jordmor og så føde på sykehus gjør meg ingenting egentlig. Hehe forrige fødsel hadde jeg 6 forskjellige jordmødre, fordi vi holdt på så lenge Noen fikk jeg til og med flere ganger! De kom på vakt igjen og sa "neimen er du her enda lille venn" hihi ps: hvor i landet hører du til? Kanskje vi blir naboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 29. mai 2006 #6 Del Skrevet 29. mai 2006 Bor nok lenger nord enn deg - en liten kommune nord for Bodø. Er så glad i jordmødrene her at jeg tror ting vile gått bedre (raskere!) hvis jeg hadde hatt noen der som jeg stolte på. Var _ikke_ imponert over Bodø, nei... Så denne gangen vil vil vil jeg føde her, omtrent uansett hva (Sa hun, og fikk plutselig for seg helikopter og faenskap...). Men spør meg igjen i januar! Lykke til med flytting på landet, forresten, flyttet fra Gamlebyen i Oslo og hit og stortrives, men må flire av at det har blitt labrador, stasjonsvogn, enebolig og nå barn nr 2 på vei - alt på mindre enn 3 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 29. mai 2006 hehe vi fniser litt av det samme her i gården gitt fra storby til grend, urban til bondetuppe... hihi... men vi gleder oss utrolig masse!!! Ang. trygghet så er jo akkurat det grunnen til at jeg vil føde på sykehuset. Barseltiden derimot, kunne jeg mer enn gjerne tenke meg å tilbringe på den lokale fødestua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 29. mai 2006 #8 Del Skrevet 29. mai 2006 Du skal ta en Mette-Marit og forsvinne ut bakveien fra sykehuset 4 timer etter fødselen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 29. mai 2006 hahahaha det gjør jeg gitt! Drar en Mette-Marit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 29. mai 2006 #10 Del Skrevet 29. mai 2006 Og helt utenom tema - men lykke til med flytting - liker nicket ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 29. mai 2006 takk det er hentet fra tommy&tigern faktisk. Ka-ping!!! (med trykk på "ping"). Tommy har en tendens til å si det når han står på farten til å gjøre superhelt-gjeringer som Super-Tommy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 29. mai 2006 #12 Del Skrevet 29. mai 2006 Vet jo det, da! Vi cartoon-freaks får holde sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 29. mai 2006 jøss - du er en av de første jeg har vært borti som har skjønt nicket mitt helt av deg selv!!! You're my Hero!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 29. mai 2006 #14 Del Skrevet 29. mai 2006 Nesten Super-Tommy, faktisk... I dette tilfellet burde jeg kanskje skifte nick til MermaidMan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 29. mai 2006 hihi.... du var virkelig en forfriskning i dagen min, SpongeBob/MermaidMan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå