Gå til innhold

Trenger råd/oppmuntring ang min mann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde en lang prat med min mann igår- Dette svangerskapet kom ganske uventet på oss, og min mann synes dtte er svært vanskelig.

Han koser ikke med meg lenger vil ikke ta på meg osv...Han sier det er helt merkelig fordi det er noe inni meg.Og at han ikke klarer dette. Han sa samtidig at han ikke tror han kan ha sex med meg i dette svangerskapet fordi det hele er så rart at det er noe der inni magen min.

Phuu....blir helt deprimert av dette jeg.

Noen som har det lignende?

Eller som har noen gode råd, oppmuntrende ord?

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt på vei er du, og hvor lenge har du/han/dere visst det? Forandringene det innebærer å bli gravid er store for dere begge, men det er ofte litt vanskeligere for menn å takle siden de er "utenfor" på en måte. Av og til trenger de litt tid rett og slett, til å fordøye dette og la tankene modnes en smule.

 

Jeg syns ikke du skal gi ham opp, men gi ham litt pusterom. I mellomtiden kan jo du gjøre ditt ved å være "passiv tiltrekkende", dvs være snill, god, vakker og sexy, så kanskje husker han raskt at du er verdens med tiltrekkende kvinne for ham - barnimagen eller ikke :)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at han berre trenger litt tid til å komme over sjokket. Etter hvert som han sjønner at det ligger en liten spire der inni som har har klart å laget, da tror jeg at han vil begynne å glede seg. Da tror jeg også at alt det andre vil forandre seg. Hadde jeg vert deg så hadde jeg berre tatt tiden til hjelp, tror det er mange menn som blir litt nervøse av det hele, spesielt når det ikke var ventet.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som skrev inn for en stund siden at forholdet deres skrantet og at det var på vei oppigjen da du oppdaget at du var gravid? Hvor langt er du på vei?

Min mann syns også det er litt "skummelt" dette her med at det er noe inni magen min. Og vi har vært veldig forsiktig når det gjelder samleie frem til nå. Er 5+4 i dag. Men han er helt oppslukt i å kjenne på magen min. Og når han hendvender seg til meg sier han dere.. hehe... Kanskje mannen din rett og slett trenger litt tid på seg til å vende seg til tanken.

Jeg håper dere får snakket skikkelig ut om dette her. Husk at uansett hva som skjer så har du noe helt fantastisk og verdifult inni deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Tusen takk for rådene dere har gitt meg.

Jeg har ikke skrevet inn før. Og er 10 uker på vei.Fant ut jeg var gravid for en mnd siden.

Har stått med alt alene nå denne mnd, og gitt han tid for seg selv og vært oppmuntrende. Håper bare at det kommer seg etterhvert, for jeg synes ikke dette er lett selv. Jeg trnger å få støtte samt omsorg fra noen jeg også!

Men krysser fingrene for at ting ordner seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det ordner seg. det du forteller her har jeg hørt mange her inne fortelle. Det virker som det er ganske vanlig. Man må huske på at vi jenter/damer kjenner på kroppen at noe er i ferd med å forandre seg, det gjør ikke mennene. Jeg tror det ordner seg etter hvert som magen din vokser, eller kanskje det hjelper med el UL bilde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ska på ul i uke 12 sammen med mannen min. Håper det går litt opp for barnefar da........:)Takk for støtte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å være en liten eye-opener for pappa'ne når de er med på UL. Mannen min var mer overlykkelig enn meg i starten, men det skjedde likevel en forandring etter UL. stakkar mannen var jo i sjokk - han hadde forventet seg BILDER av knøttet på UL, ikke film... så når knøttet sparka til meg inni magen og jeg sa "ooh" samtidig som han kunne se sparket på skjermen så holdt han på å gå i golvet... etter det gikk han rundt med ul-bildet på baklomma og viste fram til omtrent alle han møtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...