Gå til innhold

MA for 2 gang i 5 eller 6 uke..... (les den som orker)

Gjest

Anbefalte innlegg

Så gikk det galt igjen.....

Er nettopp kommet hjem fra sykehuset, fra gyn UL, og de hadde desverre dårlige nyheter. Embryo (som nå skulle vært et foster i 10+5 ) døde i 5 el 6 uke. Det stemmer med brysstforandringen, for før der var de superømme, men så avtok det mer og mer etterhvert. Men jeg har hele tiden kjent at det var noe der, og magen min har vokst...men som gyn.legen sa, og viste meg, så var embryo på str med 1 cm.

Fikk med meg tabletter hjem, som skal starte prossessen med tømmingen fra livmor, siden jeg ikke hadde blødd noe tidligere, og sånn slipper jeg kirurgisk utskrapnig, men blir på en måte overlatt til meg selv. Fikk beskjed om å ringe dem, hvis jeg ble redd eller usikker på om jeg hadde fått ut alt. Skal til kontroll uansett utfall på onsdag.

Jeg er tilfreds med opplegget jeg fikk, men blir nok likevel litt redd når (eller hvis ) jeg kjenner smerter, for de ville blitt litt kraftigere enn en vanlig mens. Akkurat nå er jeg rolig, sikkert i sjokk, men det hjelper alltid for meg å skrive om det, så det er litt lettere nå enn det var på sykehuset i stad ihvertfall.

Blødningen har akkurat startet, for nå nøys jeg, og der kom første blødning. Da er det vel bare å stålsette seg.....

Har skiftet nick, hadde MammaDilla er gravid, men skifter til Jeg ER mamma, for det er jeg til vår nydelige datter på 5 år :-) takk og lov for at vi har henne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en utrolig trist nyhet :( Sitter å gråter nå... Er selv i uke 5+4 og har hatt en sa tidligere. Så jeg kjenner på hvordan du har det nå. Det er så trist og urettferdig at slikt skjer. Jeg håper du kommer deg igjennom denne tunge tiden. Du har jo heldigvis en prinsesse som du kan trøste deg med. Og hun er jo et levende bevis på at dere faktisk kan få barn ;)

Du må ha lykke til videre enten dere prøver igjen eller tar en pause!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe trist å høre. Vedt hvordan du har det. Det er hard. :(

Men kke for å kritisere deg eller kjefte eller gjøre ting værre. Men jeg syntes det er litt feil sted å skrive et innlegg som dette på.

Det hører bedre til hos "ufrivillige aborter".

Det er så mange her inne som her kjempe redd for at det skal gå galt, så da hjelper det egentlig ikke med sånne innlegg. Jeg inkludert er en av de....

Jeg hadde skjønt det om det hadde vært i tvil om det levde og du kanskje trengte råd, eller noe sånn. Men dette her er jo et rent innlegg om at du har mistet. Og det hjelper ikke akkurat på angsten for de som er tidlig på vei.

Men ønsker deg lykke til om dere velger å prøve igjen. Håper å se deg snart her inne igjen med at du har et frø på plass igjen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende en støtteerklæring og en stor klem! Kos deg med datteren din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte deg på ditt innlegg som du hadde for en stund siden ang blødningene... Kjempe trist å høre at det gikk galt med deg også. Jeg hadde det likt som deg med småblødning i et par dager før jeg var til ultralyd. Og fikk der beskjed om at det hadde stoppet å vokse rundt 6uker. Og jeg skulle også vært 10+5 som du skulle vært. Jeg valgte å ta utskrapning samme dag som vi fant det ut. Det var det som føltes riktig for min del. Det har vært tunge dager, men det er en trøst å vite at hjertet til lille gullet antagligvis aldri begynnte å slå. Og at kroppen ordner opp selv... Har litt småblødninger enda, men det er ikke mye. Så jeg regner med at det stopper snart.

Jeg er også veldig glad for de barna jeg har, for det tror jeg er en veldig stor trøst i en sånn situasjon. Har tenkt mye på de som ikke har noen fra før, da må det jo være mye verre å miste på en måte. Men jeg må si, det føltes som om verden raste sammen akkurat da vi fikk se at det ikke var noe liv der. For i løpet av de 6ukene jeg viste jeg var gravid har man jo rukket å glede seg så veldig mye.

Men jeg håper det går bra med deg, og at kroppen din ordner opp fort og uten for mye smerte. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det nå!

Kan jeg spørre om det er lenge siden du hadde den forrige MA'en? Jeg er så redd for at det skal skje igjen...

Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må no kunne tåle å lese dette, hvis det plager deg så mye så er det jo bare til å la være å åpne innlegget. Hun har jo hørt til her inne og har selvfølgelig lyst til å fortelle hvorfor hun ikke kommer til å være her mer.

Håper du får mye støtte fra familien din, kan ikke forestille meg hvor vondt du har det. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! Det var leit å høyre. Men du har rett i at det er ein fordel å sleppe utskraping - kroppen legar seg fortare da. Eg veit du har det tøft nå, og føler med deg. Men verda blir normal igjen etter ei stund, sjøl om det ikkje kjennest slik nå. Prøv igjen, om du kan.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var kjempe trist, vet ikke om det er noen trøst, men det er fint at kroppen ordner opp selv. jeg har selv mistet,og jeg syns det var helt forfærdelig, men samtidig var det litt godt å vite at kroppen min ordnet opp selv. lykke til neste gang:)

og til deg som sier at dette hører hjemme en annen plass: viss du er redd for å miste så må du la være å lese dette. det stod jo klart i fra på teksten. hun her har vært inne på lista flere ganger, og vi følger med. syns det var fint at hun kom inn å fortalte oss hva som hadde skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Iselin79, du får heller la være å lese neste gang. Det står klart og tydelig i overskriften hva det gjelder (med mindre man er blind på begge øyne) og da skroller man forbi hvis man er overfølsom og redd for sa/ma.

Her inne har ALLE lov til å dele sine opplevelser - uansett om det er trist eller gledelig. Det har du jo selv gjort mange ganger - det har jeg fått med meg!

Til hovedinnlegger: det var trist å høre om tapet ditt! Håper at du får god oppfølging neste gang du blir gravid og at spiren får sitte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...