Gå til innhold

Nårtid er det "normalt" at en unge .......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva som er normalt vet jeg ikke, men på helsestasjonene sier de vel at man først kan begynne å forvente dette fra ca seks mnd. Vår sover ikke helt rundt ennå, men det er ikke noe problem å amme en gang for vi sovner igjen etterpå alle sammen. Vi er definitivt ikke alene om å ha barn som ikke sover natten igjennom selv ved ti mnds alder.

Annonse

det er vel ikke slik at den dagen de fyller seks mnd så vips så kan man forvente at de sover hele natta. Jeg har hørt at når de spiser 3-4 gode måltider om dagen, DA kan du begynne å kreve at de sover hele natta. Så om du begynner med grøt når hun er seks mnd så kan det ta enda litt lenger tid før du kan forvente at de sover over. Og det er nok mer vanlig at unger på 5 mnd IKKE sover over ja..

Jenta mi på 5,5 mnd sover fra halv ni til halv fem, får mat og sover 4-5 timer til. så det er jeg veldig fornøyd med :):)

jeg har også hatt en baby som har sovet godt om natten hele tiden, men har klest i en babybok angående søvn og mat at en baby på rundt 6 mnd. ikke skal trenge mat om natten.

Men når det er "vanlig" at de gjør det har jeg ikke lest noen ting om, men du kan kanskje prøve å venne poden av med nattmat og prøve å få han til å sove hele natten?

Min har sovet over natta fra han var 2 mnd han.. Jeg ga han mat konsekvent hver 3. time når han var så liten (vekte han om nødvendig). Nå spiser han 4-5 ganger pr dag og sover fra 20 til 6-7..

Han er 6 mnd..

Tror det meste er normalt. Det er f.eks. 25% av 2 åringene som vekker sine foreldre i løpet av natta.

Min Lillemann sov hele natta (10 timer) først da han var 1 år. Nå er han 1 år og 3 mnd. og sover stort sett gjennom annenhver natt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...