Gå til innhold

Drikke ved siden av grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter spiste sin første hele posjon grøt i går. Hun var 18uker i går. I dag skal jeg begynne å gi henne grøt til kveldsmat, siden hun spiser opp alt. Har til nå gitt litt mme ved siden av grøten, men dette blir vel litt mye ved siden av full posjon grøt? Dette spiser hun hver dag: kl 06.00:150-200ml mme, kl 09.30:150-200ml mme, kl 13.00: 150-200ml mme, kl 16.00:150-200ml mme, 19.30: full posjon grøt. Er det noen som har noen gode råd til en førstegangsmamma :) Og når er det vanlig å gå over til 4 måltider om dagen, når babyen spiser grøt 2 ganger om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare meg på dette :( Er første i venneflokken som har fått barn, så da må jeg spørre her

Skrevet

Hvis du ikke vil gi henne mme ved siden av grøt, anbefaler jeg å gi henne vann. Jeg har ingen erfaring med mme, så jeg vet ikke om det blir for mye mme hvis du gir henne det i tillegg.

Det siste spm skjønte jeg ikke helt...?

Gutten min på 8 mnd har akkurat begynt med 4 måltider om dagen; 2 grøt, middag og brødmåltid. I tillegg til at jeg ammer sånn innimellom.

Skrevet

Heisann!

Sønn min er ca like gammel som din. Eg også gir mme og har begynt med graut. Han ete ein full prosjon til kvelds. Slik går dagen min...:

kl 08.00: 230 ml mme

kl 12.00: 230 ml mme

kl 16.00: 230 ml mme

kl 19.00: full porsjon maisgraut (er blanda med mme)

stell/bad, kos

kl 20.00: 200 ml mme

Er i seng seinast kl 20.30

Eg har prøvd å gje han vatn til grauten, men han vil ikkje ha. Så no gir eg vatn med litt mme oppi... Trappar gradvis ned mme og håper på at han snart drikk reint vatn til grauten...

Eg veit at eg gir han mykje mme, men han er ikkje "diger". Han følger fødselskurva si (var 3200g når han var født).

Før eg begynte med graut, gav eg 5 flasker med 200 ml. Siste flaska var i 22.30 tiden. Når han så gav "tegn" til at han ville ha meir mat, hadde eg valget om å auke mengda i kvar flaske og fortsette med 5 flasker, eller kutte eine flaska, auke litt i kvar flaske og begynne med graut.

Snakka med helsesøstra vår, og ho anbefalte det siste. Ho sa også at eg kunne gjerne begynne med mosa potet eller grønsaker på formiddag etter ca 1 mnd med graut (altså når han er 5 mnd) Det har eg tenkt å gjere... Graut posjon nr 2 veit eg ikkje kortid eg skal begynne med. Skal på kontroll hos hs når han er 5 mnd, så da har eg tenkt å spør om det...

Håpar du fekk svar på spm ditt.

Skrevet

Takk for fine svar! "Andor, Tage født 22/1-06". Datteren min er født den 22.01.06, samme dag som din sønn! Høres ut som han er lik min datter på spisevaner også. Hun veide 3130g og var 49cm da hun ble født. Nå veier hun ca 6100g og er 61cm lang

Skrevet

Her i huset får snuppa enten pære eller sviskesaft til grøten.

Frukt er veldig fint å gi til grøten siden c-vitamin hjelper kroppen til å ta opp jern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...