Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. leser masse om å smøre seg for å vide ut til fødsel. Hvilken olje er best? Er det vanlig jordnøttolje eller er det noe annet man heller skal satse på? Noen som vet? Og når skal man begynne med dette? er 30 uker på vei ( i min 31.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt e-vitamin olje på helsekost, den er merket med "fødselsforberedende". Synes det var viktig å finne en olje som ikke gir ubehag på dette følsomme området. Jeg lurer derimot litt på hvordan det er best å smøre seg.. er det bare å kline litt til der nede, eller skal man gjøre det på en spesiell måte? :)

Skrevet

Min jordmor, som også jobber på fødeavdelingen, sier at det har mye for seg om man smører og utvider mellomkjøttet før fødsel. Hun og de andre jordmødrene på føden ser stor forskjell på de som gjør det og de som ikke gjør det. I verste fall kan man jo sprekke hele veien bak til rompehullet, og det er nok ikke godt. Jordmoren min anbefalte å smøre med en olje på mellomkjøttet samt inn i sjeden og dra litt bakover mot rumpa for å tøye ut dette området - man blir bare mer elastisk og ikke videre. Man bør tøye i ca 3 minutter men i omganger - hver gang til det gjør litt vondt forklarte hun meg. Sett opp benet på badkaret og ta tak bakifra - hvis ikke sambo/mannen din melder seg frivillig.... Jeg foredrar å gjøre dette selv... Håper på å ikke revne denne gangen, sist ble jeg "bare" klippt å det var ikke noen behagelig opplevelse i ettertid.... Slet lenge med stingene... Jordmoren min anbefalte den fødselsforberedende oljen som inneholder E-vitamin og heter et eller annet med Weleda eller noe sånt. Oljen bør inneholde E-vitamin for det er den som gjør underverk sa min jordmor.

Håper dette kan være til noen hjelp!!

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går - og hun sa jeg skulle begynne smøre melomkjøttet med kobbersalve fra uke 34 av... Jeg som allerede har kjøpt hvetekimsolje - for jeg trodde det var den man ble anbefalt... Jaja - kobbersalve får handles inn :)

Skrevet

Min jordmor sa at jeg ikke trengte kjøpe ny salve, jeg hadde kjøpt mandelolje mens jordmoren anbefalte Weleda på helsekost. Hun sa at hovedsaken er at man smører og tøyer.

Skrevet

Jeg bruker hvetekimolje jeg! Satser på at den virker. Gjenstår å se=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...