Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Utrolig rart å få høre hjerteslagene på et foster som bare er 1,3cm. Veldig fasinerende... Deilig å vite at krypet lever ihvertfall. Hjertet slo som bare det. Jeg synes det er utrolig koselig å gå gravid, men jammen er det endel bekymringer også. Først om hjertet begynner å slå, så frem til uke 12. Deretter frem til uke 23 (for da kan den overleve hvis den blir født) og så til uke 30(for da får den antagelig ikke skader av å bli født for tidlig....) . Synes nesten det bare er helt på slutten man kan slappe av... Rart at de aller fleste svangerskap går bra.

Helt fantastisk egentlig.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5188189-da-var-f%C3%B8rtse-ul-overst%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott da - at alt er bra så langt!

Jeg skal til lege på onsdag og blir nok henvist til ul tenker jeg. Hadde en exu i mars og skal følges ekstra opp dette svangerskapet.

Hvor langt er du på vei? Lurer sånn på hva jeg kan forvente å se... Er bare 4+5 i dag så regner med at det blir en uke og kanskje to før jeg skal til ul...

Jeg er 7+5 idag. Så hode + hjerte som slo + kroppen. Ikke så veldig mye å se egentlig. Likner nesten litt på en sånn russisk tredukke - sånne som har forskjellige størrelser og som er inni hverandre - hvis du skjønner hva jeg mener :-))Blir mer i uke 12...

Hihi for en herlig beskrivelse..!

Ja da blir det spennende for deg neste gang! Tipper du ser utrolig stor forskjell fra gang til gang nå i starten!

Jeg gleder meg til ul og så lenge legen sier at ser fostersekken så skal jeg være fornøyd i første omgang :)

Annonse

Så gøy med UL :) Gjør alt så mye mer virkelig!

Jepp, mye å bekymre seg for. Har det hele tiden i bakhodet selv, men gleder meg til denne verste tiden er over, sjansen for å miste redusert - lite som kan gi fosterskader osv. Tror 2. trimester er den beste tiden, godt det nærmer seg nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...