Gå til innhold

Juni: barselsgrupper


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvordan er dette med barselsgruppene?er det noe man får tilbud om på helsestasjonen?er dette noe vi som bare har gått til lege i løpet av svangerskapet også kan delta i?ble mange spm på en gang:)håper på å sosialisere meg litt mere etter fødselen,å det er jo så fint for barna å bli kjent med lekekamerater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vi bor så får man tilbud om å være med på barselgruppe av helsesøster. Vi kan altså velge om vi vil gå til helsesøster alene eller om man heller vil gå i barselgruppe med andre mammaer med barn født rundt samme dato som deg. Jeg har vært med på barselgruppe med mine to første barn og skal vel være med på samme opplegget denne gangen og. Men det har ikke akkurat vært så veldig sosialt, da de vi har vært i barselgruppe med før har vært veeeeeldig forskjellig fra meg, både i alder, antall barn og generelle interesser. Har vel to stykker av fem som jeg fremdeles har kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så geit å høre litt hvoran det fungerer da!ja man jo bare håpe på at man går overens med noen,det er jo ikke alltid det er like enkelt!kom til oslo for 3 år siden da var datteren min 2 år gammel,kjente ikke så mange her da å ingen med barn!husker godt at jeg strevde fælt med å bli kjent med flere da!jeg var alltid ute i parker å lekeplasser å, oppsøkte åpne barnehager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barn i magen treff er ypperlig for å danne egne barselgrupper!

bli med på treff der du bor eller dra igang et selv!

(BIM-treff link ligger i den gule menyen her på BarniMagen)

 

da blir du kjent med mange som bor i samme område som deg og kan jo selv velge hvem du vil ha mer kontakt med!

Vi her på Gjøvik og Lillehammer har hatt mange fine treff i vinter/vår og det er nok flere jeg kommer til å holde kontakten med etter fødsel også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...