Gå til innhold

Gutt 18 mnd.. rød på tissen sin :( HJELP

Anbefalte innlegg

Gutten min har fått litt rødt fremst på tissen sin.

Lurte på om han hadde UVI, men det har vi sjekket ut.

Det er ikke hovent men litt rødt, smører stellekrem, vasker osv men det vedvarer.

Har noen andre opplevd dette?

Hvordan får man det bort?

Fortsetter under...

Det er jo et par dager siden du skrev, men jeg prøver med et lite tips likevel: gutten min har aldri vært rød ytterst på tissen, men noenganger under og i lysken. Da har det alltid hjulpet å bare holde omr. skikkelig tørt, ikke smøre på noen kremer o.l., ikke vaske for mye, men passe på å tørke forsiktig med en myk klut, skifte bleie kjempeofte, så det ikke blir fuktig og klamt, og så har det alltid blitt ganske fort bra igjen.

(Vi har klippet opp et par gamle t-skjorter til kluter, de er myke og gode og så kan vi "sløse",for vi har så mange. Og etter en runde i vaskemasinen er de bare enda mer velbrukte og myke.).

Det kan være en liten infeksjon, Det har gutten min hatt, det heter balanitt.

Du kan prøve å rende tissen med litt klorhexidin ved noen bleieskift.

HVis du har sterilt saltvann kan du skylle litt inn i tissenhans, uten at du drar forhuden tilbake (du kommer jo ikke skikkelig inni, men det holder at du liksom spyler litt hardt).

Hvis det ikke går over, kan du få en antibakteriell krem av legen som du kan smøre på.

HVis det skjer ofte, kan det skyldes at han har trangt forhud.

Eldstegutten har vært endel plaget med rødhet på tissen sin og vi har fått to gode tips fra legen. Først og fremst, bade ham minst en gang for dagen i vann med lactasyd i (underlivssåpe). Ved hvert bleskift så vasker dere også snoppen med pyrisept, gjør bomullspadden dryppende våt av pyrisept og dypp på slik at det blir rent. Du kan også smøre på både inotyol (verdens beste salve!) om kvelden og la den virke over natten i noen netter. Håper dere får det vekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...